Chorwacja: Ostrożne podejście do pilotów M-Sport

Mając dobre doświadczenia z rajdu Chorwacji, Alexandre Coria, nawigator Adriena Fourmaux i Louis Louka ścigający się z Grégoire'em Munsterem spodziewają się trudnego weekendu. Mając odmienne cele Francuzi i Belgowie opowiadają się za przemyślaną taktyką.

opublikowany 17/04/2024 à 17:05

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Chorwacja: Ostrożne podejście do pilotów M-Sport

Alexandre Coria, pilot Adriena Fourmaux, chce umiarkowanego podejścia w Chorwacji, aby nie zepsuć dobrego początku sezonu (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

Chorwacja: Ostrożne podejście do pilotów M-Sport

Nawet przez telefon nie da się pomylić obu mężczyzn, ponieważ ich głosy są tak wyraźne. Dzięki bardzo niskiemu tonowi i lekkiemu akcentowi Louis Louka jest łatwo rozpoznawalny. „ Ponieważ Chorwacja jest w kalendarzu WRC, nie przegapiłem żadnego wydaniaOn wyjaśnia. W 2021 roku współpracowałem z Craiga Breena a potem pobiegłem tam dwa razy z Grégoire’em. Dzięki temu wiem, gdzie jestem na tych scenach. » Identyczne spostrzeżenie sporządzone przez człowieka ze śpiewającymi intonacjami Montpellier. „ Po moim pierwszym „roku” z Yohanem Rosselem przyjechaliśmy dwa razy z Adrienem », podsumowuje Coria. Ponieważ zmiany wprowadzone przez organizatorów są minimalne, nie będzie zbyt wiele do odkrycia. »

Obydwaj zgodnie twierdzą, że choć jest to impreza asfaltowa, to jednak jest ona bardzo trudna. „ Dla drugich pilotów jest to skomplikowane, bo dużo kosztuje– zapewnia Belg. Jeśli jest sucho, jest bardzo szybko i jest wiele szczegółów do oddania, liny, skoki, miski, uciski... Wszystko dzieje się non-stop z małymi zakrętami, które wymagają rytmu. Na drodze jest też dużo zanieczyszczeń, co wymaga dużo pracy z otwieraczami na połączeniach. Musisz być bardzo skupiony i nie wolno się jąkać. Prawie nie ma przestojów, ale dlatego też jest to ekscytujące. "" To rzeczywiście runda, w której wszystko toczy się bardzo szybko, potwierdza Alex, ale dla mnie głównym czynnikiem, który trzeba opanować, będzie zarządzanie oponami. Priorytetowym wyborem w Rally1 będą opony miękkie (miękka, przyp. red.) i możemy wykorzystać maksymalnie 12 dysków (twarde, przyp. red.). Jeśli rallye okaże się, że wszystko jest suche, będzie to bardzo skomplikowane. To trochę jak Monte Carlo. Nigdy nie masz idealnej wspinaczki na właściwym etapie. »

Grégoire Munster i Louis Louka mieli trudny początek sezonu 2024, a belgijski pilot celuje w dobry wynik w Chorwacji (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI).

Autorzy diametralnie odmiennego początku sezonu, obie załogi M-Sportu nie zmierzą się z tą 4e rękaw z tym samym celem. „ To z pewnością znane terytorium pod względem zanieczyszczeń i brudnych lin, rozpoznaje Loukę. Jednakże ten nierówny aspekt występuje znacznie rzadziej w Belgii. To jedno z wydarzeń, w których mamy największe doświadczenie z Grégoire'em. Rok 2024 rozpoczęlibyśmy wzorowo, można powiedzieć, że mamy przed sobą karty do rozegrania, ale biorąc pod uwagę nasze pierwsze rajdy, przede wszystkim chcemy, aby wyścig był bezbłędny. Podejdziemy do tego z pokorą. "" Dla mnie, projekty Corii, Podejście musi pozostać takie samo, jakie mieliśmy od początku sezonu. Jesteśmy 3e mistrzostw i nie możemy zepsuć tej pozycji chęcią zrobienia więcej. Szkoda byłoby nie bronić swoich szans w rozgrywkach. Liczymy na dobre informacje od Patou Magaud i Pascale, które pomogą w dokonaniu mądrego wyboru opon. Będziemy musieli wykazać się pokorą i zaakceptować satysfakcję z 5e pozycję, jeśli ryzyko jest zbyt duże, aby mierzyć wyżej. »

Po odcinku kontrolnym Okic (3,65 km) w czwartek rano od godz. 9:01 na zawodników czeka 3 dni ścigania składające się z 20 odcinków specjalnych o łącznej długości 283,28 km z pomiarem czasu.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)