Jasne, że powrótOtt Tanak chez Hyundai nie układa się dokładnie tak, jak miał nadzieję. Najpierw przeszkadzał mu niesprawny samochód w Monte-Carlo, potem zaskoczył go jedyny skrawek lodu w wyścigu już na samym początku wyścigu. rallye (ES3). Wypadł z czołówki i nie był zagrożony, Baltic przeżył samotną rundę, na zakończenie której zaoszczędził kilka punktów, ale nie był w stanie pokazać zbyt wiele pod względem prędkości maksymalnej.
Zmuszony do startu w 3e pozycji na szwedzkich drogach wiedział, że nie będzie miał najlepszych warunków do wyrażenia siebie. Pozbawiony umiejętności poruszania się w puchu i lodzie na i20, który mógł testować tylko przez jeden dzień, mistrz świata z 2019 r. mimo to zapewnił ciekawe występy, dzięki którym mógł utrzymać 3e za konkurentami, którzy nie musieli śledzić i czerpali korzyści z przewagi. Choć do lidera tracił zaledwie 6 cali, Ott popełnił błąd na SS2. Uderzając czołowo w ścianę śniegu, uszkodził chłodnicę i nie mógł kontynuować jazdy.
Wyjechał ponownie w sobotę rano w 54e pozycji kierowca Hyundaia przejechał długą litanię odcinków specjalnych. Wróciłem dopiero 46e na koniec etapu podczas pierwszej dystrybucji nie zdobył żadnych punktów, podczas gdy jego rywale (Neuville i Evans) grali. Znów źle umiejscowiony na drodze dla „ wspaniała niedziela "(Lub" złota niedziela » w zależności od inspiracji…), udało mu się wyrwać 4e miejsce równoznaczne z 4 punktami, a następnie zajęcie 4e z Power Stage (+2). Opuszczając Umeå z zaledwie 6 jednostkami, Tänak przeprowadza najgorszą operację spośród trzech pretendentów do korony.
Jeśli po dwóch wyścigach będzie 5e w klasyfikacji kierowców mając 27 punktów straty do kolegi z drużyny, Ott nie widzi powodu do paniki. „ To dopiero początek sezonu, on tłumaczy. On nie ma powodu do zmartwień. Prawdą jest jednak, że rozpoczęcie zawodów w ten sposób mi nie odpowiada. Jednak nie jest to pierwszy raz, kiedy nam się to przytrafia. » Nawet jeśli część księgowa nie wywołała u niego uśmiechu, Ott i tak miał powody do satysfakcji. „ Na początku wyścigu, opowiedział, gdy było już naprawdę ślisko, miałem ciekawe odczucia. Potem, gdy przyczepność wzrosła, nie byliśmy w stanie znaleźć odpowiednich ustawień, aby samochód działał w takich warunkach, ale jest to coś, co możemy poprawić. »
Jeśli początek 2024 r. okaże się powolny, zdecydowanie nie powinniśmy od razu grzebać Tänaka. Przed zdobyciem tytułu 6 lat temu miał też kilka przestojów, ale udało mu się dobrze zakończyć. Jednak dla niego niebezpieczeństwem jest pozostawienie zbyt dużej przewagi Thierry'emu Neuville'owi. Cyril Abiteboul w istocie ostrzegała już na początku roku, że w którymś momencie sezonu niewątpliwie zdecyduje się na jednego ze swoich dwóch liderów. Jeśli chce zostać wybrany, Ott Tänak musi szybko poprawić swoją sytuację.
CZYTAJ TAKŻE > Rajd Szwecji – Oliver Solberg: „Ogromna satysfakcja ze zwycięstwa w tej imprezie”
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)