Czas samuraja dla Takamoto Katsuty?

Nieobecny od 2010 roku Rajd Japonii powraca do elity w zupełnie nowej odsłonie. Choć wydarzenie zapowiada się bardzo selektywnie, czy jedyny lokalny kierowca na boisku jest na tyle zbudowany, aby założyć kimono i ugruntować swoją pozycję bohatera?

opublikowany 08/11/2022 à 12:00

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Czas samuraja dla Takamoto Katsuty?

Takamoto Katsuta, TOYOTA GAZOO RACING WRT © Red Bull

Pewne jest, że wersja 2022 Rajd samochodowy Japonii powinno być na miejscu. Podobnie będzie w przypadku Takamoto Katsuty. Trwało to długo, ale tym razem na pewno Rajd Japonii powrócił WRC. Odrzucony przez producentów w 2019 roku, bo kalendarz był już zajęty Meksykiem, Argentyną, Chile i Australią, pojawił się ponownie w 2020. Pandemia Covid-19 doprowadziła do jego odwołania, gdy wszystko było gotowe. W zeszłym roku powtórzyła się ta sama wpadka. Organizatorzy przez kilka tygodni chcieli wierzyć, że uda się zorganizować ostatnią rundę sezonu, ale ostatecznie rzucili ręcznik. Przed wyrzuceniem wszystkiego do śmietnika członkowie Toyota Klub Sportów Motorowych (TMSC) przygotował wszystko dwukrotnie (książka drogowa, mapy, harmonogram, plan parku serwisowego, plakat itp.) w odstępie 12 miesięcy, aby impreza przebiegła sprawnie. 

Katsuta, od toru do odcinków specjalnych

Rajdy początkowo nie były ulubioną dyscypliną urodzonego w Nagoi (350 km na zachód od Tokio) Takamoto Katsuty. Takamoto miał jednak historię. Rzeczywiście, jego dziadek Teruo biegł (7 występów w RAC w latach 1975–1983) i miał 6 lat, kiedy jego ojciec Norihiko po raz pierwszy spróbował tej dyscypliny w 1999 r. Mając 53 lata, ten ostatni jest nadal aktywny i będzie na początku

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)