Monte-Carlo 2024: Nicolas Ciamin: „W Monte-Carlo zawsze coś się dzieje”

Zasiadający w WRC2 za kierownicą Hyundaia i20 Rally2 zespołu 2C Nicolas Ciamin, któremu będzie towarzyszył brodaty Yannick Roche, będzie miał dobrą kartę do rozegrania. Zwycięzca zawodów CER Niçois jest zawsze szybki na asfalcie.

opublikowany 24/01/2024 à 10:24

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Monte-Carlo 2024: Nicolas Ciamin: „W Monte-Carlo zawsze coś się dzieje”

Czy Nicolas Ciamin będzie się uśmiechał w niedzielę w Monako? (Zdjęcie: Bastien Roux/DPPI)

Czy jest trochę większa presja ze względu na Monte Carlo?

Dla mnie to prawie to samo, co bycie na początku innego wydarzenia. Mówię „prawie”, bo pozostaje Monte-Carlo, które niewątpliwie jest jednym z najtrudniejszych rajdów do wystartowania.

To jest twoje 5e udział. Co sądzicie o proponowanym programie?

Przede wszystkim uważam, że podział pomiędzy kursem a rekonesansem nie jest zbyt duży. Rzeczywiście, ceremonia startu w Monako zmusza nas do zjazdu z Gap tylko po to, aby stanąć na podium, a potem musimy wrócić do Gap. Są takie scenariusze, które podejmujemy tylko raz (4, przyp. red.), a mimo to musimy nad nimi pracować tak samo jak nad innymi. Zajmuje to dużo czasu na pojedynczy bieg. Wreszcie wyruszymy bardzo wcześnie w niedzielę rano (SS15 o 7:04, przyp. red.). Jeśli chodzi o odcinki specjalne wokół Gap, uważam je za bardzo piękne i z dużym wyborem. Miło jest wrócić w te okolice, gdzie drogi są wspaniałe. Podoba mi się to, że czasy okrążeń są odwrócone lub nowe, a także podoba mi się fakt, że będziemy często jeździć nocą. To rzadkość na świecie.

Bieganie w ciemności nie stanowi dla Ciebie problemu?

Podoba mi się... nawet jeśli nie zawsze łatwo jest dostrzec plamy lodu (śmiech). Powtarzam, sportowa strona nadchodzących dni jest interesująca, ale format i harmonogram budzą moje wątpliwości.

Czy jest dla Was dużo nowości?

Nigdy nie jeździłem Chichilianne (SS10/13). Jest też Corobin (SS16), który mijałem 15 lat temu, uprawiając motocross. To słynne miejsce w Monte Carlo i wygląda pięknie. Udało nam się znaleźć sporo rzeczy na nagraniu, co pozwoliło nam zobaczyć, że jest wiele etapów, które są dość szerokie i dość gładkie. Wolałbym coś trochę węższego i bardziej kruchego, nawet jeśli jedziemy na asfalcie.

Czy ta trasa jest odpowiednia dla Hyundai i20 Rally2, który odnajdziesz ponownie po użyciu go w mistrzostwach Francji w 2022 roku?

Uważam, że poziom wydajności jest prawidłowy. Podczas dwóch dni testów, które udało mi się przeprowadzić, zauważyłem, że nie ewoluowało to od mojego ostatniego doświadczenia. Z benzyną, której jesteśmy zobowiązani używać WRC, silnik ma mniejszą moc. To robi dużą różnicę. Zmieniło się to, że zespół 2C zna to dobrze teraz, ponieważ spędził z nim dwa sezony.

Czy to dodaje ci pewności przed wyścigiem?

Przeprowadziliśmy ciekawe przygotowanie, kurs ma dla każdego sporo nowości, co oznacza, że ​​nie będę miał żadnych wad. Nawet jeśli prognoza pogody jest raczej łagodna, to wciąż Monte Carlo i wiele może się jeszcze wydarzyć. Naszym celem jest gra w ataku. Zrobiliśmy to w Europie Środkowej, zobaczmy, co da się zrobić tutaj.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)