Toyota z Kalle Rovanperä i Sébastienem Ogierem na pół etatu w 2024 roku!

Po absolutnie doskonałym Rajdzie Japonii, zakończonym hat-trickiem hybryd Yaris Rally1, Toyota Gazoo Racing ujawniła swoje składy na rok 2024. Nic dziwnego, że obaj mistrzowie świata będą dzielić samochód, co będzie wiązało się z mieszanymi konsekwencjami .

opublikowany 20/11/2023 à 10:26

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Toyota z Kalle Rovanperä i Sébastienem Ogierem na pół etatu w 2024 roku!

Kalle Rovanperä na pół etatu w 2024 r.! © Nikos Katikis / DPPI

Podczas ostatniej rundy kalendarza Jari-Matti Latvala i niektórzy z jego kierowców kilkakrotnie popełnili błąd, nieświadomie ujawniając informacje dotyczące przyszłorocznego składu.

W ostatnich tygodniach nasiliła się plotka mówiąca, że ​​Kalle Rovanperä nie zagra przez cały sezon, co potwierdza bardzo zaskakująca wiadomość dla niespełna 25-letniego chłopca, który najwyraźniej ma już dość środowiska, w którym przoduje . Dobra wiadomość jest taka, że ​​Fin podpisał nowy, wieloletni kontrakt z TGR-WRT. Zła wiadomość dla fanów jest taka, że ​​w przyszłym roku będzie obecny tylko na określonej liczbie wyścigów.

Nie podano żadnych oficjalnych informacji, ale czy Kalle podzieli się z nami eliminacjami Sebastian Ogier jak się wydaje logiczne, powinni dokonać niemal sprawiedliwego podziału, 6 dla jednego, 7 dla drugiego, bo Francuz nie chce zrobić więcej. Wybór spotkań nie został oczywiście ujawniony, ale Gapençais podzielił kilka „ spotkać się w Monte Carlo » w ten weekend, co nie pozostawia wątpliwości co do jego przybycia do Gap w styczniu. Z kolei Kalle Rovenperä będą obecni w Szwecji i nietrudno wyobrazić sobie, gdzie wystąpią następnym razem, w zależności od profilu ras i ich powinowactwa.

„JJeździ samochodami rajdowymi od 15 lat, czyli dość długo.”

« W przyszłym roku wezmę udział tylko w kilku wydarzeniach, wyjaśnia Kalle. Głównym powodem jest to, że jeżdżę samochodami rallye już od 15 lat, czyli dość długo. Chociaż kilka ostatnich sezonów było oczywiście niezwykłych, były one również bardzo wymagające psychicznie i fizycznie. Pomyślałem więc, że to właściwy czas, aby przez rok naładować akumulatory, a następnie wrócić na pełny etat i ponownie walczyć o mistrzostwo z pełnym atakiem. Kocham wszystkie rodzaje sportów motorowych i nie mogę się doczekać driftu i być może innych fajnych wydarzeń poza rajdami, które wybierzemy w przyszłym roku. »

Podczas gdy obaj mistrzowie świata będą działać tymczasowo, Elfyn Evans i Takamoto Katsuta będą filarami zespołu i to oni będą odpowiedzialni za zdobywanie punktów do mistrzostwa konstruktorów. Japończyk jest teraz pełnoetatowym oficjalnym kierowcą, co będzie wiązało się z wieloma obowiązkami. Po tym, co pokazał w Japonii, ma argumenty, aby być miłym zaskoczeniem roku 2024.

Taki rozkład jest katastrofą dla WRC, ponieważ oznacza, że ​​na początku rund będzie o jeden Rally1 mniej. Jeśli chodzi o wycofanie Kalle Rovanperä, ludzie w FIA odpowiedzialni za rajd i promotorzy po raz pierwszy są tego samego zdania: to bardzo zły sygnał dla mistrzostw.

CZYTAJ TAKŻE > Sébastien Ogier po hat-tricku Toyoty w Japonii: „Wynik marzeń”

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)