Chorwacja: Czy rajd już się skończył?

Tego można było się spodziewać, ale klasyfikacja na koniec pierwszej grupy odcinków specjalnych potwierdza to, czego wielu się obawiało. Kolejność jazdy odegrała dużą rolę, a różnice są już znaczne. Czy pętla popołudniowa odwróci tę tendencję? Czy zapowiadany na jutro deszcz wywróci wszystko do góry nogami?

opublikowany 19/04/2024 à 13:16

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Chorwacja: Czy rajd już się skończył?

Czy Thierry Neuville wybrał już opcję zwycięstwa po zaledwie 4 SSach? (Zdjęcie: Nikos Katikis/DPPI)

To był główny temat dyskusji wśród pilotów przed odlotem tej 4e rallye z Chorwacji do WRC. Jak bardzo pozycja na drodze miałaby wpływ na wyniki. Odpowiedź nadeszła bardzo szybko. Na 23,63 km od Krasic-Sosice, Thierry Neuville natychmiast oddzielił się na czele. Belg nie był jednak zbyt zadowolony z zachowania swojego samochodu. „ Miałem dużą podsterowność, a przyczepność była znacznie niższa, niż się spodziewałem, wyjaśnił. Po przejechaniu 3 km poczułem, że opony się przegrzewają. Nie czułem się zbyt dobrze. » Wykorzystując swoją pierwszą pozycję Belg wiedział, jak wykorzystać czystą drogę, nie wahając się wskoczyć w liny. Za każdym razem Hyundai przywiózł na drogę ziemię i żwir, co utrudniało postęp jego wyznawcom. Korzystając z tej przewagi, Thierry ponownie zwyciężył na dwóch kolejnych etapach, zwiększając swoją przewagę do 8”6 nad Elfynem Evansem.

Drugi za i20 Walijczyk również spisał się dobrze, mimo że jako pierwszy ucierpiał z powodu zanieczyszczeń spowodowanych Neuville. Biorąc pod uwagę jak zwykle, że było co poprawić, pilot Toyota był jedynym rywalem, który nie marnował zbyt wiele czasu. Zwycięzca SS2, Evans wywiera presję na Neuville, ale jest sam.

Nieobecny od czasu Monte Carlo, Sebastian Ogier spodziewał się, że ucierpi z powodu kolejności przejścia i nie mylił się. Na SS1 Haut-Alpin stracił przewagę, której nigdy nie udało mu się opanować. Zepchnięty do lidera ze stratą 21 cali, Francuz będzie próbował dziś po południu odrobić część straty, ale niewątpliwie ponownie będzie musiał zmierzyć się ze stanem drogi.

Ott Tanak et Adriana Fourmaux również próbował zatamować krwawienie, ale Francuz i Estończyk mają już odpowiednio 37”3 i 41”6. To jeszcze bardziej rozczarowujące dla pozostałych zawodników Rally1, ponieważ Takamoto Katsuta jest 1'12'' za Neuville'em, a Andreas Mikkelsen jest 1'39''.

Ta sama pętla składająca się z 4 etapów zostanie powtórzona dziś po południu i nie ma gwarancji, że sytuacja się odwróci. Pierwsze samochody z pewnością będą miały brudniejszą drogę niż w pierwszej turze, ale nie inaczej będzie w przypadku kolejnych załóg. Szanse na to, że pozycje w rankingach nie ulegną zmianie są duże, ale różnice nadal prawdopodobnie się pogłębią. Kilku spóźnionych zawodników życzyło sobie, aby prognoza opadów na 2e krok, aby mieć szansę na zmianę trendu.

Ogólny ranking po ES4

 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)