Ku mistrzostwom WRC bardziej otwartym, niż się spodziewano?

Postępy w Monte-Carlo wzbudziły obawy, że jesteśmy świadkami jednokierunkowego sezonu z Kalle Rovanperä i zespołem Toyoty w trybie walca parowego. Wręcz przeciwnie, Rajd Nordycki daje nam nadzieję na ożywioną rywalizację.

opublikowany 22/02/2023 à 18:00

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Ku mistrzostwom WRC bardziej otwartym, niż się spodziewano?

Ott Tänak szybko odzyskał orientację w WRC w M-Sport © Red Bull

En WRC, prawdziwość jednego testu rzadko jest identyczna z prawdą następnego. W grę wchodzi wiele parametrów, takich jak powierzchnia, kolejność przejazdów czy jakość preparatu. Ten ostatni temat po raz kolejny wywołał poruszenie w parku serwisowym przed wyjazdem ze Szwecji.

Mniej testów, więcej wydatków na WRC?

Spotkanie skandynawskie, jako jedyne w kalendarzu odbywające się w iście zimowych warunkach, zawsze wymaga szczególnego podejścia. To właściwie jedyny moment w roku, kiedy zawodnicy korzystają z opon z kolcami, a jazda po lodzie lub śniegu staje się ekskluzywnym ćwiczeniem. Żaden z trzech zespołów WRC nie chciał rezygnować z tej wyprawy. Toyota et Hyundai mogli przygotować to tym lepiej, że ich stała baza testowa znajduje się w Finlandii, gdzie wymagane było zimno i biel. M-Sport ze swojej strony udał się bezpośrednio do regionu wyścigu. Tym, co wyróżniało się w tym roku, było dodanie udziału w rajdach krajowych dla trzech kierowców, którzy musieli spróbować zwiększyć swoją pewność siebie. Wspieranie wszystkich nadziei M-Sport, Ott Tanak wrócił do domu ze zwycięstwem. Esapekka Lappi – który musi jeszcze nauczyć się jeździć i20 – ścigał się w Finlandii, podobnie jak Takamoto Katsuta, który po raz pierwszy zdobył dla Toyoty punkty producentów pod nieobecność Sebastian Ogier. Te dodatkowe kilometry i rywalizacja koniecznie pomogły załogom, co docenili Fin i Japończycy. Czy to przypadek, że już po pierwszym przejeździe zmonopolizowali podium, co i tak jest głupotą?

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz