Nio ET5: chiński Tesla Model 3 zapewnia rekordową autonomię

Nio ET5 to w 100% elektryczny sedan, który pod każdym względem konkuruje z Teslą Model 3. Zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym roku w Chinach i kilku krajach europejskich.

opublikowany 21/12/2021 à 17:22

Romaina Heuillarda

0 Zobacz komentarze)

Nio ET5: chiński Tesla Model 3 zapewnia rekordową autonomię

© Nio

W sobotę 18 grudnia Nio zaprezentował ET5, w 100% elektryczny sedan będący bezpośrednią konkurencją dla wzorcowego samochodu elektrycznego, Tesli Model 3. Nio ET5 obiecuje także minimalistyczny i futurystyczny design, zapierające dech w piersiach osiągi i automatyczny pilot.przekonujący. „Chiński Model 3” wyróżnia się deklarowaną autonomią.

Zapisz pojemność baterii

Rzeczywiście, Nio ET5 jest oferowany z akumulatorami o trzech pojemnościach, w tym o rekordowej pojemności dla samochodu osobowego każdej wielkości, co logicznie pozwala mu ubiegać się o rekordową autonomię:

  • Zasięg standardowy: 75 kWh, zasięg 550 km
  • Daleki zasięg: 100 kWh, 700 km autonomii
  • Ultradługi zasięg: 150 kWh, 1 km autonomii

Są to zakresy według chińskiej homologacji CLTC (China Light-duty Vehicle Test Cycle), które są jeszcze bardziej optymistyczne niż europejska homologacja WLTP.

Rekordowa autonomia

Dla porównania, Tesla Model 3 Performance, wyposażona w akumulator o pojemności 75 kWh, zapewnia zasięg CLTC na poziomie 675 km, ale zasięg WLTP na poziomie 547 km. Na pierwszy rzut oka Nio ET5 jest zatem mniej wydajny niż Tesla Model 3, jeden z wzorców w tej dziedzinie, pomimo jego Cd wynoszącego 0,24. Jeśli przeniesiemy stosunek CLTC i WLTP Tesli Model 3 na Nio, ET5 mógłby zaoferować odpowiednio 445 km, 567 km i 810 km autonomii WLTP, co pozostałoby rekordem. Obecny rekordzista jest ogromny Mercedes EQS 450+, który na akumulatorze o pojemności 780 kWh osiąga zasięg 107,8 km według WLTP.

Wymiana baterii w mniej niż 5 minut

Oprócz zapewnienia dobrej żywotności baterii, Nio ET5 nie będzie musiał się długo zatrzymywać, gdy baterie będą wyczerpane. Nio tak naprawdę stawia na wymienną baterię: użytkownik zatrzymuje się na stacji wymiany baterii, robot w niecałe 5 minut wymienia pustą baterię na pełną i my wychodzimy. Akumulator można także ładować podłączając samochód do prądu, jednak producent nie podał mocy ładowania.

Zaawansowane technologie

W najbardziej wydajnej wersji Nio ET5 ma silnik o mocy 150 kW z przodu i silnik o mocy 210 kW z tyłu, co daje łączną moc 360 kW (480 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który napędza go od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Wnętrze obejmuje tablet z 12,8-calowym ekranem OLED, 10,2-calowym zestawem wskaźników, systemem dźwiękowym Dolby Atmos 7.1.4 i w dużym stopniu wykorzystuje materiały naturalne lub pochodzące z recyklingu.

Cena i data dostępności

Pierwsze dostawy planowane są w Chinach we wrześniu 2022 roku. Cena zaczyna się od 328 000 juanów (45 500 euro). Nio oferuje również plan Battery as a Service (BaaS), który obniża cenę zakupu do 258 000 juanów (35 800 euro). Nio wypożycza akumulatory 75 i 100 kWh za odpowiednio 980 i 1860 juanów miesięcznie (136 i 259 euro miesięcznie).

Do końca 1300 roku Nio będzie mieć w Chinach 2022 stacji wymiany akumulatorów. Producent rozpoczął ekspansję międzynarodową w 2021 roku w Norwegii. Planuje wystartować w Niemczech, Holandii, Szwecji i Danii w 2022 r. Do 25 r. planuje zaistnieć w 2025 krajach. Nawiązał już współpracę z firmą Shell w zakresie instalacji stacji wymiany akumulatorów w Europie.

© Nio

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz