Oreca, dwa szokujące duety o zwycięstwo

Zespół Oreca powraca do FFSA GT z dwoma Audi R8 LMS. Po roku spędzonym na opracowywaniu samochodu, w tym sezonie francuski zespół będzie dążył do tytułu.

opublikowany 03/04/2010 à 00:09

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Oreca, dwa szokujące duety o zwycięstwo

Rok 2009 był rokiem wielkiego debiutu Audi R8 LMS w różnych mistrzostwach GT. W pierwszym sezonie pracownicy Ingolstadt powierzyli swoją nową „bombę” starannie wybranym zespołom, przy czym ten ostatni miał za zadanie opracować samochód przed wprowadzeniem go na rynek w 2010 roku. We Francji ten zaszczyt powrócił do zespołu Oreca z ponad przekonujące wyniki, co potwierdza lista honorowa mistrzostw Francji GT3 2009: trzy zwycięstwa i dwa pole position.

W 2010 roku GT3 stało się główną kategorią FFSA Super Series po zniknięciu GT1. Zespół Oreca ponownie wyjeżdża na sezon do Audi, ale tym razem z dwoma samochodami i będzie próbował dołożyć do swojego trzeciego tytułu mistrza Francji GT po zdobytych w 3 roku (już Ayari-Hernandez) i 2006 (Ayari-Narac), w czasach Saleena S2007-R. Jednak wyzwanie zapowiada się bardzo trudne, co potwierdza menadżer zespołu Michel Raffaelli:

„Jesteśmy pod wielkim wrażeniem poziomu technicznego i poziomu kierowców klasy A. Jest od 10 do 12 samochodów zdolnych wygrać te mistrzostwa. Rok 2009 był rokiem odkryć, w tym sezonie będziemy mieli większą presję. Biorąc pod uwagę dodatkową presję związaną z zaangażowaniem Audi France, będzie to trudne! Samochód jest w 85% nowy. Jechaliśmy bardzo mało i tylko jednym samochodem... Nasze załogi dobrze się znają, to jest zaleta. Duet Ayari Hernandez jest podekscytowany, a duet Ortelli-Hallyday jest w stanie wygrywać wyścigi. Konkurencja będzie ostra, zwłaszcza cztery pozostałe Audi R8. Musimy mieć nadzieję, że debata na temat wagi nie przeszkodzi nam zbytnio. Od początku będziemy musieli jechać ciężej niż w 2009 roku, a jeśli wygramy w Nogaro, będziemy musieli dźwigać 220 kg dla Lédenon. Nie jest to łatwe… Naszym pierwszym celem będzie wyprzedzenie innych R8, a potem oczywiście tytuł…”

Dzięki zwycięstwu pary Soheil Ayari-Bruno Hernandez w 2006 r., duetowi Stéphane Ortelli-David Hallyday, który w zeszłym roku wykazał się doskonałą komplementarnością, a także potężnemu wierzchowcowi, zespół Var ma wszystkie karty w ręku, aby zabłysnąć we francuskich mistrzostwach GT3.

Pełną relację z Pucharów Wielkanocnych, pierwszego spotkania FFSA Super Series w 2010 roku, znajdziesz w swoim magazynie AUTOhebdo w kioskach w najbliższą środę.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz