Philippe Sinault (Alpine): „Dzień testu pozostaje niezbędny”

Philippe SInault, szef zespołu dsAlpine Zespół Elf Endurance podsumowuje dzień testowy przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans.

opublikowany 08/06/2022 à 09:11

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Philippe Sinault (Alpine): „Dzień testu pozostaje niezbędny”

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Zespół Elf Endurance © DPPI

Philippe, czy jesteś zadowolony z tego dnia testowego?

Jestem bardzo zadowolony z wykonanej pracy. Dzień Testu zawsze wydaje się banalny, a jego cel czasami trudny do dostrzeżenia, ale pozostaje istotny. Pozwala nam wejść w „tryb”. Le Mans » oraz zatwierdzenie tego, co wdrożyliśmy, aby wszyscy zrozumieli, szczególnie wewnętrznie, że tam jesteśmy. Dzięki temu możemy też jasno ocenić, na jakim etapie jesteśmy, co jeszcze musimy przygotować do testu i podsumować to za pomocą narzędzi, którymi dysponujemy. Na tym poziomie poszło całkiem nieźle.

Jaka jest Twoja opinia na temat bilansu osiągów podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans?

Dostosowano go po Spa (6 maja), ponieważ wyraźnie brakowało nam prędkości maksymalnej, co zauważyło wiele osób, szczególnie w ACO i FIA. Został on przystosowany do profilu trasy 24-godzinnej. W pierwszym czytaniu nadal brakuje nam trochę prędkości maksymalnej, zwłaszcza w sektorze 2. W sektorze 3 jesteśmy lepsi z naszym obciążeniem aerodynamicznym, ale przewaga Toyota i Glickenhaus w drugim sektorze nie otrzymują rekompensaty w trzecim. Od teraz do soboty nadal pozostaje równowaga do znalezienia i udoskonalenia.

Czy liczy Pan na trochę więcej dodatkowych uprawnień ze strony legislatury?

W tego typu sytuacji najważniejsza jest wymiana. To właśnie robimy z ustawodawcą. Okazujemy mu zaufanie. Od niego zależy, czy będzie miał środki i wolę wprowadzenia zmian. Ma bardziej odpowiednie narzędzia niż my, aby zmierzyć, czy potrafi to zrobić i w jaki sposób. Wysłaliśmy mu informację, kontaktowaliśmy się z nim w niedzielę i ponownie w poniedziałek. Ma wszystkie elementy, aby coś zmienić, jeśli chce.

Czy celowo ukryłeś swoją grę podczas tego dnia testowego?

Wszyscy ujawnili się trochę bardziej. Pokazaliśmy poziom zbliżony do rzeczywistego, przepracowaliśmy długie przejazdy i wypróbowaliśmy kilka kompletów opon. Matthieu (Vaxiviere) przeprowadził ćwiczenie dotyczące wydajności, Nicolas (Lapierre) też miał to zrobić, ale zostało to zniszczone przez czerwoną flagę. Okazuje się, że na linii prostej jest to dla nas skomplikowane, ale skomplikowane jest także zarządzanie ruchem za pomocą LM P2. Czujemy się bardziej komfortowo na krętych odcinkach, ale to nie tam wyprzedzamy.

Czy różnica w prędkości maksymalnej w przypadku LM P2 nie jest wystarczająca?

Jeśli o nas chodzi, tak.

Thomas (Tribotte. Nota redaktora) wyjaśnił nam, jak realizował strategię na wyścig, czyli zaczynając od końca. Czy udało Ci się wdrożyć w tym zakresie to, co chciałeś podczas tego Dnia Testowego?

Musimy przeanalizować osiem godzin jazdy w tę niedzielę, a to i tak zajmuje trochę czasu. Czas na analizę i być może korekty pomiędzy obecnym momentem a kwalifikacjami.

« Roole'a , Oficjalny partner Alpine Elf Europe Cup i Oficjalny Partner Trofeum Alpine Rajd Elfów »

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz