24h Le Mans – Kamui Kobayashi bije rekord w Q2

Japończyk Kamui Kobayashi przejechał fantastyczne okrążenie podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ustanawiając czas okrążenia 3 minuty 14 cali 791, co stanowi nowy rekord średniej prędkości.

opublikowany 15/06/2017 à 21:37

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

24h Le Mans – Kamui Kobayashi bije rekord w Q2

Hans-Joachim Stuck pokonał okrążenie toru Le Mans w 1985 roku (długie wówczas 13,626 km) z czasem 3'14"800. Porównując średnie prędkości, rozwój toru Le Mans wynosi obecnie 13,629 km, Kamui Kobayashi rzeczywiście ustanowił nowy rekord w ten czwartkowy wieczór w Sarthe. Autor wycieczki po 3'14 ″ 791, Japończycy dostosowali się do Toyota Obok TS050 Hybrid nr 7 Mike'a Conwaya i Stéphane Sarrazin poprawili zatem bezwzględne odniesienie, które pozostało praktycznie na poziomie 3'14″842 (patrz nasz Przewodnik po 24 godziny Le Mans).

 

 

Kobayashi ustanowił swój czas po wznowieniu sesji o 20:08, przerwanym po kontakcie z barierkami Eurasia Motorsport Ligier JS P217 Erika Marisa po pierwszej szykanie Mulsanne. Jeśli Francuzowi udało się samodzielnie wydostać ze swojego prototypu, uszkodzenie barier wymagało kilkuminutowej przerwy w ramach reżimu czerwonej flagi. Wreszcie, po dobrych pół godzinie, wywieszona zielona flaga umożliwiła Kamui Kobayashiemu skorzystanie z czystego toru i osiągnięcie rekordowego okrążenia.

Na 2″468 pierwsze miejsce zajął Nick Tandy – André Lotterer – Neel Jani Porsche 919 nr 1 dzięki szwajcarskiemu kierowcy, autorowi okrążenia z czasem 3'17″259. Trio Bamber – Hartley – Bernhard jest obecnie na trzeciej pozycji po nowym czasie referencyjnym dla Porsche 919 nr 2 w 3'18″067. Nie ma jednak poprawy w przypadku Toyoty nr 8 Buemi – Davidson – Nakajima, japoński LM P1 zatrzymujący się na chwilę na początku sesji w Mulsannes. Sébastien Buemi był w stanie wrócić do boksów, zanim mechanicy Toyota Gazoo Racing zajęli się prototypem i zapobiegawczo wymienili silnik w związku z problemem z dostawą oleju.

Hybrydowa Toyota TS050 nr 9 Lopeza – Kunimoto – Lapierre spadł na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej przed pierwszym LM P2, numerem 07 CEFC Manor Racing Oreca 25 Trummera – Gonzaleza – Petrova, który uzyskał czas 3'25″549 na koncie rosyjskiego kierowcy. Załoga ENSO CLM P1/01 ByKolles Racing zajmuje siódmą pozycję, przed numerem 07 Jackie Chan DC Racing Oreca 38 z Tung – Laurent – ​​​​Jarvis i drugim numerem 07 CEFC Manor Racing Oreca 24 z Vergne – Hirschi – Graves . Rebelia Oreca 07 Vaillante nr 13 Piqueta Jr – Beche – Heinemeier-Hansson i nr 31 Senny – Prost – Canal podąża w rankingu. Pierwszy Alpine A470 nr 36 z Menezes – Dumas – Rao jest na ósmej pozycji.

Aston Martin nadal na czele w GTE Pro

O ile Vantage z numerem 95 Thiima – Sorensena – Stanawaya zdominował Q1 zeszłej nocy, to Vantage z numerem 97 Adama – Turnera – Serry pokazał w ten czwartek jeszcze więcej werwy, poprawiając czas w GTE Pro wynoszący 3:51 ″860. James Calado odpowiedział w czasie 3'52'087 na boisku Ferrari 488 n°51 AF Corse i zajmuje drugie miejsce wraz ze swoimi kolegami z drużyny Alessandro Pier Guidi i Michele Rugolo. Trio Stanaway – Thiim – Sorensen spada na trzecie miejsce z Vantage nr 95 i wyprzedza Risi Competizione Ferrari 488 GTE nr 82 Fisichella – Vilander – Kaffer, którego czasy zostały anulowane w pierwszym kwartale z powodu farmy naruszającej reżim floty.

Najlepsze Porsche 911 RSR, nr 92 Estre – Werner – Christensen, zajęło piąte miejsce, podczas gdy pierwsza Corvette C7.R nr 64 Tommy’ego Milnera – Olivera Gavina – Marcela Fässlera zajęła siódme miejsce przed pierwszym numerem 69 Ford GT XNUMX z Briscoe – Westbrook – Dixon.

W GTE Am, JMW Motorsport objął władzę za kierownicą Ferrari 488 nr 84 firmy Stevens – Vanthoor – Smith z czasem 3'53″981. Dwa Aston Martin Vantage nr 90 TF Sport firm Yoluc – Hankey – Bell i nr 98 Lamy – Dalla Lana – Lauda znajdują się w pierwszej trójce tej kategorii.

Należy pamiętać, że sesja została przedwcześnie przerwana przez wyświetlenie czerwonej flagi w 9 sekundy przed flagą w szachownicę po tym, jak 33. Panis-Barthez Compétition Ligier JS P217 opuścił tor w Tertre Rouge, prowadzony wówczas przez Timothé Bureta.

Ostatnia sesja rozpocznie się o godzinie 22:XNUMX i potrwa dwie godziny jazdy do północy.

 

 

Kwalifikacje rankingowe 2

0 Zobacz komentarze)