Pierre Fillon: „75 plików na 62 zaproszenia”

Prezes Automobile Club de l'Ouest Pierre Fillon powraca na listę zgłoszeń do 88. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 28/02/2020 à 18:43

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Pierre Fillon: „75 plików na 62 zaproszenia”

Ile zgłoszeń otrzymaliście na tę edycję 2020 24 godziny Le Mans ?

W sumie otrzymaliśmy 75 plików na 62 możliwe zaproszenia (zobacz listę uczestników tutaj), z których część była już zarezerwowana dla niektórych zawodników, ponieważ ze względu na ich wyniki w 2019 r. w Le Mans, w European Le Mans Series, w Pucharze Michelin Le Mans, w IMSA Mistrzostwa WeatherTech Sportscar Championship i azjatycka seria Le Mans 2019–2020. Komisja selekcyjna dokładnie przestudiowała wszystkie te zgłoszenia, aby wybrać 62 i 10 rezerwistów.

Czy możesz podać nam więcej szczegółów na temat tych 75 plików?

Te 75 plików potwierdza atrakcyjność 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Należy zauważyć, że ta atrakcyjność dotyczy wszystkich kategorii: 4, LMP1, LMP2, LMGTE Pro, LMGTE Am cieszą się dużym zainteresowaniem i są atrakcyjne zarówno dla oficjalnych programów producentów, jak i zespołów prywatnych. Będziemy uczestniczyć w pierwszych 24 godzinach Corvette C8-R, mamy kilka załóg 100% fémininy. I na koniec, z przyjemnością ponownie wprowadzamy na stoisko 56 innowacyjny samochód z prototypem LMP2 prowadzonym przez trzech niepełnosprawnych kierowców, za których odpowiedzialnym jest Frédéric Sausset.

Podobnie jak w 2019 r., dla 62 zawodników dostępne będą zatem 62 garaże. Czy jest to obecnie regułą?

Kierując się jakością i różnorodnością zgłoszeń, w zeszłym roku postanowiliśmy zrobić jak najwięcej pod względem organizacyjnym i odbiorczym, aby przyjąć więcej zawodników. Zespoły ACO wykonały niezwykłą pracę w ciągu zaledwie kilku tygodni, dostarczając dwa tymczasowe stoiska o tym samym standardzie, co 60 pozostałych. Doświadczenie było na tyle udane, że te dwa tymczasowe trybuny zostaną ponownie zainstalowane w 2020 roku.

W przyszłości prace prowadzone z okazji stulecia 24-godzinnego wyścigu Le Mans umożliwią utworzenie stoisk z różnymi usługami i udogodnieniami oferowanymi zespołom.

Edycja 2020 zakończy cykl hybrydowych LMP1. Te samochody stanowiły ważny kamień milowy w wytrzymałości?

Muszę przyznać, że w niedzielę 14 czerwca 2020 roku po godzinie 16:24 na pewno poczuję lekką nostalgię. Rzeczywiście będzie to ostatnia edycja 1-godzinnego wyścigu Le Mans z udziałem hybrydowych LMPXNUMX. Te prototypy, zarówno niezwykłe, jak i wydajne, przyczyniły się do „demokratyzacji” hybrydy, szczególnie na naszych drogach.

Kiedy w 2012 roku maszyny te pojawiły się w wyścigach, zwróciły uwagę widzów na tę technologię. Pokazali swoje wyczyny, w tym rekordowy czas ustanowiony przez Toyota, w kwalifikacji w 2017 roku. Udowodniły swoją skuteczność i wydajność, przy zużyciu zmniejszonym o ponad 40% w porównaniu do poprzednich maszyn. Dla ACO i WEC, te hybrydowe prototypy w wykonaniu Audi, Porsche i Toyota napisały kluczowy rozdział w historii naszej dyscypliny. Samochody te przyczyniły się do istotnego punktu zwrotnego w naszym sporcie, gwarantując rywalizację i postęp, sport i zrównoważony rozwój.

Wróćmy do 13 i 14 czerwca 2020 r., czego oczekujesz od tej 88. edycji?

Na papierze, przeglądając tę ​​oficjalną listę gości, widzimy, że kategoria LMP1 będzie dobrze zaopatrzona, bo będzie tam 6 samochodów. Toyota, która chciałaby utrzymać wielkie trofeum 24-godzinnego wyścigu Le Mans, po trzecim sukcesie z rzędu, na swojej drodze znajdzie kilku przeciwników. W LMP3 entuzjazm jest nadal tak duży, ze względu na obecność czterech podwozi: Oreca, Ligier, Dallara i Riley… oraz kierowców wysokiego szczebla. W LMGTE Pro z radością witamy nowego C2-R. Z Porsche, Ferrari et Aston Martinkategoria ta zawsze zapewnia emocjonującą rywalizację.

W czasie, gdy sporty motorowe muszą wymyślić dla siebie przyszłość i przyczynić się do przyszłości motoryzacji, jakie opcje zostały zachowane przez ACO i 24-godzinny wyścig Le Mans?

Nasze zaangażowanie i odpowiedzialność są dość jasne i można je ująć w kilku słowach: spektakl, bezpieczeństwo, postęp, zrównoważony rozwój, rozsądny budżet i internacjonalizacja. Specyfikacje te mogą zainteresować zarówno prywatne zespoły, jak i producentów. Ta lista pokazuje to poprzez różnorodność profili zespołów.

Twój obwód również ewoluuje…

Nasz tor ewoluuje, aby jak najlepiej dostosować się do potrzeb naszych zawodników i widzów. W przypadku tych drugich zmianę będą mogli zauważyć już po wejściu na obwód, na północ, przy muzeum. Kładka umożliwi im odtąd podążanie torem aż do Dunlop, bez mieszania się z ruchem samochodów. Ta kładka, która będzie nosić imię Don Panoz, jest nam droga, świadczy o ścisłej współpracy, jaka istniała z Donem Panozem i ACO w zakresieWytrzymałość. ACO zawsze utrzymywało silne więzi z naszymi kuzynami w Ameryce. Jest to nadal aktualne, o czym świadczy konwergencja z IMSA.

Czy rok 2020 też jest rokiem urodzin?

Efektywnie. Te rocznice odzwierciedlają różnorodność naszych konkurentów, wyzwania stojące przed producentami; W ten sposób będziemy świętować 50. rocznicę pierwszego zwycięstwa Porsche w 1970 r., ale także 40. rocznicę pierwszego i jedynego sukcesu kierowcy-producenta Le Mans, Rondeau, czy 20. rocznicę pierwszego zwycięstwa Audi w 2000 r. Porsche, Rondeau , Audi, te samochody i zespoły o tak różnych profilach i osiągnięciach pokazują zainteresowanie, jakie 24 godziny budzi w świecie motoryzacji. Dziś Toyota, drugi producent na świecie, będzie walczyć o trzeci sukces z rzędu w Le Mans, aby zachować upragnione, wielkie trofeum, podczas gdy w tym samym czasie Ferrari, Porsche, Aston Martin i Corvette będą rywalizować w kategorii LM GTE.

0 Zobacz komentarze)