Toyota podwójna w Sebring, Ferrari na podium

Pomimo pojawienia się nowych zawodów w Hypercar, Toyota zdobyła podwójną bramkę w Sebring. Startując z pole position, Ferrari 499P z numerem 50 stanęło na podium.

opublikowany 18/03/2023 à 00:58

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Toyota podwójna w Sebring, Ferrari na podium

Toyota podpisuje podwójny kontrakt w Sebring – fot. Thomas Fenêtre / DPPI

Stanowisko Polaka podpisane przez Ferrari Czwartek zasugerował świetną walkę z Toyota za zwycięstwo w 1000 mil Sebring (USA), pierwsza runda WEC 2023. Niestety nigdy nie miało to miejsca na nietypowej trasie na Florydzie. 

Opiekun pole position Antonio Fuoco miał doskonały start i mimo to ugruntował swoje pierwsze miejsce już w pierwszych chwilach wyścigu.

Spektakularny zjazd z toru Luisa Péreza Companca za kierownicą Richarda Mille AF Corse wytrącił go z równowagi.

Wezwany do boksów w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa Włoch pozostawił kontrolę nad wydarzeniem Toyocie. Przejazd za wyprzedzaniem pod samochodem bezpieczeństwa definitywnie ukarałby Ferrari z numerem 50 za zwycięstwo. 

Toyota szybko wystartowała i odniosła pierwsze zwycięstwo w sezonie. To wróciło do nr 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi et Jose Marii Lopeza, przed nr 8 Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawy.

Pomimo kilku wpadek Ferrari potwierdziło swój powrót do najwyższej kategorii wyścigów wytrzymałościowych po 50 latach nieobecności, wspinając się na podium wraz z Fuoco, Miguelem Moliną i Nicklasem Nielsenem.

Wyścig poszedł gorzej dla numeru 51 Antonio Giovinazziego, Jamesa Calado i Alessandro Pier Guidi. Ten ostatni był nieco zbyt optymistyczny w kwestii ruchu drogowego i spowodował podwójną kolizję z GTE, uszkadzając czerwony i żółty prototyp, który na mecie zajmował 7. miejsce w swojej kategorii, za Cadillakiem i dwoma Porsche.

Wlać PeugeotTa runda otwierająca sezon była bardzo skomplikowana jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu. Pod koniec drugiego okrążenia formującego bolid nr 94 zjechał do boksów z powodu problemu z elektrycznym siłownikiem skrzyni biegów. LTrio utworzone przez Nico Muellera, Gustavo Menezesa i Loïca Duvalę zostało następnie opóźnione na długi czas z powodu problemu z systemem hybrydowym.

Nie oszczędzono także siostrzanego samochodu, zwłaszcza w wyniku kolizji, która doprowadziła do zamieszania związanego ze zmianą maski. 9X8 zajęły 9. i 10. miejsce, daleko, bardzo daleko od czołówki i za skromnym Vanwallem.

Glickenhaus wycofał się po trzeciej godzinie wyścigu z powodu problemu mechanicznego.

Doriane Pin tak blisko pierwszego zwycięstwa w WEC

W LM P2 było bardzo blisko pomiędzy Premą a Hertz Team JOTA, dwoma zespołami o dwóch różnych strategiach. Podczas gdy Will Stevens prowadził w ostatniej godzinie wyścigu, Brytyjczyk musiał zjechać do boksów na 11 minut przed czasem, aby po raz ostatni zatankować.

Doskonała okazja, aby pozwolić Mirko Bortolottiemu ukraść pierwsze miejsce i zapewnić zwycięstwo Daniilowi ​​Kvyatowi i Dorjan Pin.

Jednak Włoch również musiał zjechać do boksów na niecałe cztery minuty przed końcem. Dlatego Stevens przekroczył linię mety jako zwycięzca, wygrywając ze swoimi kolegami z drużyny Yifei Ye i Davidem Beckmannem. Filipe Albuquerque umieścił samochód United Autosports z numerem 22 na drugiej pozycji, przed Premą młodej Francuzki.

Po stronie LMGTE Am zapowiadała się także bitwa pomiędzy Corvette a Żelaznymi Damami. Nieco szeroki zjazd Rahel Frey znacznie uszkodził tył różowego Porsche, które spadło w rankingach. Nicky Catsburg, Nicolás Varrone i Ben Keating z łatwością zwyciężyli przed Dempsey – Proton Racing i Kessel Racing.

CZYTAJ TAKŻE > 1000 mil od Sebring – H7: Toyota nr 7 pędzi ku zwycięstwu

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz