Niewielka przewaga Toyoty w połowie sesji w Q1

W połowie pierwszego kwartału Toyota prowadzi w nocy Le Mans w walce o pole position w 1. edycji 87-godzinnego wyścigu Le Mans.

opublikowany 12/06/2019 à 23:00

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Niewielka przewaga Toyoty w połowie sesji w Q1

Po godzinie w pierwszej sesji kwalifikacyjnej 24 godziny Le Mans 2019, klan Toyota uzyskał niewielką przewagę nad konkurencją o tymczasowe pole position na tę 87. edycję.

Japońska marka prowadzi po bardzo szybkich pierwszych próbach po wywieszeniu zielonej flagi o godz. 22:XNUMX, Kamui Kobayashi (Toyota TS050 Hybrid nr 7) czeka na drugi przejazd, aby ustanowić punkt odniesienia w 3'17″161, z najlepszymi częściami drugimi i trzecimi.

Jednak Japończyk, autor zeszłorocznego najszybszego okrążenia zarejestrowanego w Sarthe w czasie 3'14"791, ma zaledwie 1"17 przewagi nad BR0 nr 472 – SMP Racing prowadzony na początku sesji przez Rosjanina Jegora Orudżewa .

BR1 nr 10 – DragonSpeed ​​​​jest obecnie trzeci na 3″, ale Henrik Hedman był zmuszony zatrzymać swój LM P1 na poboczu toru przy drugiej szykanie Hunaudières prosto po około 25′ biegu w Q1. Przyczyną tego zatrzymania może być problem ze skrzynią biegów.

Następna w rankingu R13 – Rebellion Racing nr 3 Laurenta – Menezesa – Berthona (co spowodowało utworzenie kilka chwil temu Slow Zone przy drugiej szykanie po wyjściu Thomasa Laurenta w żwirową pułapkę) oraz nr 1 Senna – Lotterer – Jani, Toyota nr 8Alonso - Bum – Nakajima i CLM P1/01 nr 4 – ByKolles Racing of Dillmann – Ruberti – Webb.

Pastor Maldonado zwiększa tempo w LM P2

Po zwycięstwie w tej kategorii na Spa, Pastor Maldonado i DragonSpeed ​​wydają się znaleźć właściwą formułę wykorzystania Oreca 07 nr 31. Wenezuelczyk ustanawia obecnie najlepszy tymczasowy czas w LM P2 z wynikiem 3'26″804, pokonując Mikołaj Lapierre (Alpine A470 nr 36 – Signatech Alpine) z 131 tysięcznych.

Paul di Resta (Ligier JS P217 nr 22 – United Autosports) awansował na trzecie miejsce, tracąc pół sekundy do Maldonado. Oreca 07 n°48 – IDEC Sport z Rojas – Lafargue – Chatin to pierwszy zespół LM P2 po drugim i poprzedza Oreca 07 n°30 – Duqueine Engineering z Dumas – Ragues – Jamin.

Aston Martin wskazuje czubek kaptura

Porsche zdominował treningi swobodne w zmieniających się warunkach, ale na suchym torze zespół Aston Martin Racing zaprosił się do zabawy już w pierwszej sesji, uzyskując najlepszy tymczasowy czas Alexa Lynna (Aston Martin Vantage nr 97), ustanowiony w 3' 50″037.

Brytyjczyk poprzedza trzy z czterech oficjalnych Porsche 911 RSR, odpowiednio: nr 91 Bruni – Lietz – Makowiecki, nr 92 Estre – Christensen – Vanthoor i nr 93 Pilet – Bamber – Tandy. wskazał na 74 tysięczne, 0″431 i 0″480.

Pierwszą piątkę GTE Pro uzupełnia w tym momencie drugi Aston Martin Vantage nr 5 firmy Thiim – Sorensen – Turner, sklasyfikowany na siedmiu dziesiątych, kiedy Ferrari 488 GTE nr 71 Sama Birda, Davide Rigona i Miguela Moliny jako ostatni dobiegł na tej samej drugiej pozycji co wiodący Vantage.

Wyższe miejsca na drugim miejscu zajmują BMW M8, Corvette C7.R i Ford GT. Scott Dixon (Ford GT nr 69) również popełnił błąd w pierwszej części Q1, ale zdołał wystartować ponownie.

Corvette C7.R nr 64 Olivera Gavina została przebita, ale udało jej się skierować pojazd do alei serwisowej, zanim mechanicy amerykańskiej marki rozpoczęli prace nad samochodem, aby ocenić potencjalne uszkodzenia.

Porsche pozostaje dominujące w GTE Am z numerem 911 88 RSR – Dempsey-Proton Racing z Hoshino – Roda – Cairoli, a Włoch ustanowił czas do pobicia w tej kategorii z czasem 3'52″454.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz