Toyota i Porsche triumfują na dystansie 1 mil w Sebring

Buemi-Nakajima-Alonson wygrywa dystans 1 mil Sebring w LM P000, a Porsche potwierdza swoją hegemonię w GTE Pro i GTE Am.

opublikowany 16/03/2019 à 08:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota i Porsche triumfują na dystansie 1 mil w Sebring

Toyota Gazoo Racing dodało nowe legendarne wydarzenie do swojej listy osiągnięć. W nocy z piątku 15 marca na sobotę 16 marca załoga w składzie: Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima et Fernando Alonso wygrał dystans 1 mil w Sebring, szóstą rundę Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) 2018-19. 

 

Toyota TS050 Hybrid z numerem 8 miała ułatwione zadanie dzięki zderzeniu z drugim prototypem Toyoty prowadzonym przez José Marię Lopeza w czwartej godzinie wyścigu. Argentyńczyk przegrał rundę z powodu obrażeń związanych z dotykiemAston Martin Vantage GTE Jonny’ego Adama. 

 

W towarzystwie Mike'a Conwaya et Kamui KobayashiDrugie miejsce zajął José Mara Lopez. Podium uzupełniają Rosjanie z SMP Racing Michaił Aleszyn i Witalij Pietrow, do którego przy okazji dołączył były kierowca Porsche Brendon Hartley

W LM P2 sukces z łatwością odniosło nowe trio z numerem 07 Jackie Chan DC Racing Oreca 37 (Heinemeier-Hansson-King-Stevens), które prowadziło w tej kategorii od drugiej rundy na Florydzie. Mikołaj Lapierre, Andrzej Negrao i Pierre Thiriet (Signatech Alpine) jako jedyni zostaną zarejestrowani w tej samej rundzie co zwycięzcy. Aby to zauważyć Loic Duval w ciągu ostatniej godziny wypadł z toru w ulewnym deszczu. 

W GTE Pro ponownie zwyciężyło Porsche. Richard Lietz i Gianmaria Bruni poprowadzili 911 RSR na najwyższy stopień podium, wyprzedzając przedstawicieli BMW Tomczyk-Catsburg-Sims. Na własnym terenie Ford GT prowadzony przez Priaulxa-Tincknella-Bomarito zajął trzecie miejsce. 

 

Wreszcie Francuz Julien Andlauer wygrał klasę GTE Am z Dempsey-Proton Racing i jego pomocnikami Mattem Campbellem i Christianem Riedem. Były pilot Formuła 1 Giancarlo Fisichella zajął drugie miejsce z Spirit of Race, podczas gdy Team Project 1 (3. miejsce) wznowił działalność w doskonałym stylu po pożarze Porsche 911 RSR podczas testów kilka dni wcześniej. 

Analizę WEC w Sebring przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta znajdziesz w kolejnym AUTOhebdo, dostępnym w poniedziałek wieczorem w wersji cyfrowej i w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)