WEC – Mistrzostwa Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w przebraniu

W tym roku na WEC zostanie zgłoszonych nie mniej niż 31 zgłoszeń, a mianowicie dziewięć LM P1, siedem LM P2, siedem GTE Pro i osiem GTE Am.

opublikowany 13/02/2014 à 17:07

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

WEC – Mistrzostwa Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w przebraniu

„Automobile Club de l'Ouest jest bardzo dumny z takiej listy zgłoszeń do trzeciego sezonu Mistrzostw Świata?”Wytrzymałość FIA WEC, podkreśla Pierre Fillon, prezes ACO. Te trzydzieści jeden samochodów to uosobienie wytrzymałości i wszystkie są ambasadorami Le Mans na całym świecie. W 2014 roku w kategorii LMP1 światło dzienne ujrzy kilka zmian. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy znaleźć Porsche na najwyższym poziomie wytrzymałości i nie możemy się doczekać bitew pomiędzy Porsche, Audi i Toyota. Regulamin techniczny LMP1 zawiera nowe elementy, które sprawią, że nasz sport stanie się bardziej istotny w oczach całego świata, ponieważ systemy hybrydowe stosowane w wyścigach będą docelowo stosowane także w samochodach drogowych producentów. Jesteśmy również bardzo szczęśliwi, że mamy trzy zgłoszenia w nowej kategorii LPM1 Light i nie możemy się doczekać, aż na torze pojawią się nowe samochody firm Rebellion i Lotus. Ale FIA ​​WEC ma także wielu zawodników w LMP2 i LMGTE i życzymy im wszystkiego najlepszego w 2014 roku. Do zobaczenia na Silverstone w kwietniu! »

To prawda, że ​​płaskowyż wygląda bardzo dobrze. Wątpliwości dotyczące listy zgłoszeń do LM P1 w tym roku w WEC dotknęły Lotusową ekipę Colina Kollesa. Rzeczywiście niemiecki zespół będzie tam z T129 z silnikiem AER, a jako pierwszy kierowca nominował Holendra Christjana Albersa. Emanacja T128 widziana w zeszłym roku w LM P2. Samochód ten zostanie złomowany w LM P1-L (kategoria zarezerwowana dla korsarzy i akceptująca LM P1 niewyposażone w system hybrydowy) z dwoma Rebellion R-One z silnikami Toyoty. Na numerze 12 znajdziemy przede wszystkim Francuza Nicolasa Prost i Niemca Nicka Heidfelda. 13-tego zarejestrowany jest na razie tylko Szwajcar Mathias Beche.

W LM P1-H (H jak hybryda) znajdziemy dwa Audi R18 e-tron quattro nr 1 i nr 2, odpowiednio przydzielone do trio Loic Duval-Lucas di Grassi-Tom Kristensen i Benoît Tréluyer-Marcel Fässler-André Lotterer. Toyota wystawi dwa modele TS 040-Hybrids, numer 7 dla Stéphane'a Sarrazina-Alexa Wurza-Kazuki Nakajima i nr 8 dla Anthony'ego Davidsona-Mikołaj Lapierre-Sébastien Buemi. Wreszcie znamy już numery Porsche 919 Hybrid. Niemiecki producent zdecydował się na modele 20 i 14, aby… rok 2014 był rokiem ich powrotu na najwyższy poziom wytrzymałości. W numerze 14 zasiądą na zmianę Romain Dumas, Marc Lieb i Neel Jani, natomiast Mark Webber będzie dzielić kierownicę numeru 20 z Timo Bernhardem i Brendon Hartley.

Kategoria LM P2 obejmuje siedem samochodów, a mianowicie pięć Oreca 03 (dwa dla Millenium Racing i SMP Racing oraz jeden dla KCMG), Nissan Dome Strakka S103 dla Strakka Racing i Morgan-Nissan (który mógłby ewoluować w Ligierze) dla G -Drive Team, który będzie obsługiwany przez OAK Racing.

O koronę świata w GTE Pro będzie walczyć siedem samochodów, o jedno więcej niż w roku ubiegłym. Obydwa Ferrari Italia wystawiona przez AF Corse (numer 51 dla Gianmarii Bruni-Toni Vilandera i numer 71 dla Davide Rigona i kierowcy, który zostanie wyznaczony) zostaje dodana trzecia, obsługiwana przez RAM Racing, w której siedzibie w szczególności zainstaluje się Irlandczyk Matta Griffina. Zespół Porsche AG Manthey zaufa swoim parom Jörgowi Bergmeisterowi-Patrickowi Piletowi i Marco Holzerowi-Frédéricowi Makowieckiemu, natomiast Aston Martin Do Racingu zgłosili się obecnie Darren Turner z numerem 97 i Stefan Mücke z numerem 99.

Wreszcie w GTE Am znajdziemy ośmiu zawodników: trzy Ferrari, dwa dla AF Corse, jedno dla 8 Star Motorsports i jednego dla RAM Racing, Porsche 911 GT RSR dla Prospeed Compétition, Porsche 911 RSR dla Proton Competition i dwa Aston Martiny Vantage GTE zgodny z oficjalną strukturą.

„Kiedy cztery lata temu zebraliśmy się, aby opracować koncepcję Mistrzostw Świata w Długodystansach, naszym wspólnym celem był przywrócenie tej dyscyplinie poziomu popularności, jaką osiągnęła w przeszłości, mówi Jean Todt, prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Jego prestiż miał opierać się na możliwości oferowania wciągających i motywujących wyścigów na wysokim poziomie na arenie międzynarodowej, ale w środowisku, które zawsze pozostawiało miejsce na inwencję technologiczną. Dlatego jestem szczególnie dumny, gdy zbliżamy się do trzeciego sezonu Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i widzę, że wszystkie te cele zostały osiągnięte. Jestem przekonany, że sezon Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2014 będzie punktem odniesienia. »

Sugeruje to świetne zmagania w każdej kategorii.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz