WEC – Toyota znakomicie wygrywa przed Porsche na Silverstone

Toyota rozpoczyna sezon od dubletu na Silverstone zwycięstwem numeru 8 w Lapierre-Buemi-Davidson. Porsche po raz pierwszy staje na podium dzięki modelowi Hybrid nr 919 20 marki Webber-Bernhard-Hartley.

opublikowany 20/04/2014 à 19:00

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WEC – Toyota znakomicie wygrywa przed Porsche na Silverstone

6-godzinny wyścig na Silverstone rozgrywany w deszczu był świetną walką w LMP1, nawet jeśli w najwyższej kategorii szybko doszło do wypadków. Lucas di Grassi jako pierwszy popełnił błąd, lądując na szynie za kierownicą Ausi nr 1. Tam Porsche Numer 14 Jani-Dumas-Lieba również wycofał się z wyścigu po utracie lewego przedniego koła, co poprzedziło awarię skrzyni biegów. Następnie Rebellion Racing napotkało nieszczęście w związku z samochodem Belicchi-Kraihamer Lola B12/60, w którym wystąpił poważny problem ze skrzynią biegów. Beche-Heidfeld nr 12Prost zakończył na podium.

W międzyczasie Toyota nr 8 prowadzony przez Lapierre-Bum-Davidson objął prowadzenie w wyścigu przed swoim siostrzanym samochodem nr 7 prowadzonym przez Sarrazina-Wurza-Nakajimę. TS040 nie zmieniły pozycji aż do mety na pół godziny przed metą z powodu nadmiernego deszczu. Japoński producent osiągnął doskonały wynik na tym pierwszym wydarzeniu w sezonie, w przeciwieństwie do Audi, które po raz drugi przeszło na emeryturę po wypadku z udziałem Benoîta Tréluyera, który uderzył czołowo w szynę po nadsterowności podczas hamowania. Tym samym Porsche staje na ostatnim stopniu podium w swoim pierwszym wyścigu WEC z 919 Hybrid nr 14 marki Webber-Bernard-Hartley.

W kategorii LMP2, opuszczonej na początku sezonu z zaledwie czterema samochodami, zwyciężył Morgan-Nissan z numerem 26 z G-Drive Racing prowadzony przez Pla-Rusinov-Canal. Zwycięzcy skorzystali z kary nałożonej na Oreca 03-Nissan z zespołu KCMG z Howson-Bradley-Matsuda.

Porsche ma mocny start w GTE Pro, gdy 911 RSR zdobyło podwójną bramkę. Numer 92 Makowieckiego-Holzer-Lietz zakończył wyścig przed numerem 91 Pilet-Bergmeister-Tandy, korzystając z niecodziennej strategii, z której skorzystał podczas czerwonej flagi. Aston Martin uzupełnia podium modelem Vantage nr 97 firmy Mücke-Turner. Brytyjski producent zdobywa podwójną bramkę w GTE Am z numerem 95 Thiima-Heinemeiera Hanssona-Poulsena przed numerem 98 Lamy-Nygaarda-Dalla Lana.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą 6 godzin Silverstone przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 1957 AUTOhebdo, dostępną od jutrzejszego wieczoru w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz