Ujawniono składy Corvette Racing na rok 2023, Keating awansował

Amerykański zespół wystartuje C8.R w GTD w Stanach Zjednoczonych, a także w WEC w kategorii GTE Am, co daje kierowcy kategorii Brązowej Benowi Keatingowi dostęp do najwyższej klasy kierownicy.

opublikowany 18/10/2022 à 15:27

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ujawniono składy Corvette Racing na rok 2023, Keating awansował

Corvette C8.R zostanie zgłoszona do WEC w GTE Am. © DPPI / Paulo Maria

Żadnego wytchnienia dla Corvette Racing. Kilka dni po opublikowaniu pierwszych zdjęć Corvette Z06 GT3, spodziewanej w zawodach w 2024 roku, marka z Detroit formalizuje swoje plany na nadchodzący sezon w Wytrzymałość. Drugi rok z rzędu żółte samochody będą obecne na dwóch głównych frontach sportu, w IMSA oraz w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałościach (WEC).

CZYTAJ TAKŻE > Pierwsze zdjęcie Corvette Z06 GT3.R na torze

Największe zmiany zachodzą w WEC. Obecny już na wieloletnich wydarzeniach w IMSA Nicky Catsburg na pełen etat awansuje w kategorii GTE Am, w związku z zanikiem klasy GTE Pro pod koniec 2022 roku. Holender będzie wspierany przez jednego z najskuteczniejszych dżentelmenów kierowców z pola, Amerykanin Ben Keating, zwycięzca konkursu 24 godziny Le Mans w klasie GTE Am z Aston Martin i TF Sport w czerwcu 2022 r.

Trzeci kierowca pozostaje do ustalenia. „WEC to fajny program, to prawdapotwierdził Nicky Catsburg. Masz możliwość podróżowania po całym świecie i ścigania się na największych torach. Ben (Keating) jest obecnie najlepszym brązowym kierowcą i regularnie osiąga bardzo dobre wyniki. Będzie mi brakować GTE Pro, ponieważ udział w oficjalnym wyścigu zespołów w Le Mans był świetną zabawą. Ale nie mogę się doczekać, aż zacznę pracować z Benem. Obserwuję go od kilku lat i zawsze wykonuje fantastyczną robotę. Nie mogę się doczekać, żeby tam być. To miejsce, w którym chciałby być każdy pilot. »

Jego nowy kolega z drużyny jest pełen radości. „Ponieważ przez kilka lat współpracowałem z Jeroenem Bleekemolenem i obaj są Holendrami, Nicky zawsze był w pobliżu! Dlatego zawsze czułam z nim dobrą więź. Chociaż nigdy nie byliśmy członkami drużyny, śledziłem go bardzo uważnie. Pamiętam, że po raz pierwszy testował Corvettę w Le Mans i nie byłem zaskoczony, gdy podczas dnia testowego ustanowił najszybszy czas w GTE spośród wszystkich konkurentów! Oglądanie jazdy jest ekscytujące. Jest niezwykle szybki, zna wszystkie tory WEC i bardzo dobrze się z nim dogaduję. Jestem bardzo podekscytowany możliwością współpracy z nim. »

Tylko jeden samochód w IMSA

Po stronie IMSA trójka oficjalnych kierowców będzie dzielić kierownicę C8.R w klasie GTD. Jordan Taylor i Antonio Garcia, którzy spotkali się już wcześniej, powitają Tommy'ego Milnera, który został wysłany do WEC w 2022 roku.

Corvette Racing będzie miała wiele do zrobienia w Stanach Zjednoczonych po przeżyciu jednej z najtrudniejszych kampanii w ciągu 25 lat istnienia (i tak trzecie miejsce w GTD Pro). „Muszę powiedzieć, że ten sezon był bardzo trudny i wymagający, być może bardziej niż w poprzednich latach– powiedział weteran Izby Reprezentantów Antonio Garcia. Mimo to myślę, że wiele się nauczyliśmy jako kierowcy i jako zespół w nowej kategorii i możemy wykorzystać te lekcje, aby być lepszymi w 2023 roku.

Tommy Milner będzie także odpowiedzialny za realizację programu rozwoju wersji GT3. „W mojej karierze z Jordanem i Antonio nie jeździłem zbyt wiele (zwycięstwo w Le Mans w GTE Pro każdym z nich. Przyp. red.). Ale kiedy to zrobiłem, odnieśliśmy sukces. Zawsze jestem podekscytowany możliwością jazdy z tymi dwoma facetami. Są oczywiście świetnymi kierowcami i świetnymi kolegami z zespołu, i to od długiego czasu. Ścigałem się z nimi dość często, więc fajnie będzie choć raz zostać ich członkiem drużyny.

Ciekawy będzie proces rozwoju Corvette Z06 GT3.R. Pobawiłem się trochę z C7.R i C8.R. Różni się to oczywiście od rywalizacji, ale samo w sobie może być satysfakcjonującym procesem. »

Brytyjczyk Nick Tandy płaci cenę za te przetasowania i nie należy już do oficjalnych kierowców Corvette Racing. Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans z Porsche w 2015 roku mógłby powrócić do niemieckiej marki w LMDh w 2023 roku.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)