Le Rajd samochodowy Monte-Carlo 2022 rozpoczęło się w czwartek, 20 stycznia po zmroku plakatem, na który czekali wszyscy fani rajdów: pojedynkiem Sébastiensów.
Sebastian Ogier a frappé le premier. Le Gapençais, au volant de la Toyota GR Yaris Rally1 hybride, était le premier à s’élancer entre Lucéram et Lantosque. L’octuple champion du monde, copilote par Benjamin Veillas, a largué tout le monde, sauf… son compatriote Sébastien Loeb (Bród).
Alzatka, po raz pierwszy kojarzona z Isabelle Galmiche, gdy minęła komórkę pomiaru czasu, życzliwie podciągnęła pasy. „Cholera, gubisz się, a potem za szybko przeglądasz notatki. Nie wiem już gdzie jesteś. »
Więc nie ! 47-letni weteran ustanowił drugi czas, zaledwie 5'4 straty do swojego prześladowcy na liście najskuteczniejszych kierowców w WRC. „Mieliśmy dobry start, ale mieliśmy trudny odcinek, byłem trochę zbyt ostrożny na oblodzonej strefie. Ford ma dużą moc, wrażenia są świetne. Nie marnujemy dużo czasu, nie jest tak źle. »
Za Hyundai i20 ont pris le bouillon. Ott Tanak nawet nie zatrzymał się na przystanku, żeby przekazać swoje wrażenia (9. miejsce). Thierry Neuville zdecydował się na zmianę opon supermiękkich i miękkich, ale Belg zajął dopiero 7. miejsce.
Wreszcie, dobrą niespodzianką związaną z tym SS1 jest zasługa Gusa Greensmitha (Ford). Brytyjczyk, znany bardziej ze swoich wolnych figurek niż umiejętności latania, wyprzedza swojego kolegę Craiga Breena i zajął miejsce tuż za Elfynem Evansem (Toyota). Kalle Rovanperä (Toyota) doznał poślizgu.
W WRC2 liderem jest Éric Camilli (Citroën). Francuski kierowca wyprzedza Nikolaya Gryazina (Skoda) i obrońcę tytułu Andreasa Mikkelsena (Skoda). Jego rodacy Stéphane Lefebvre (Citroën) i Yohan Rossel (Citroën) zajmują 4. i 6. miejsce.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)