Rallye Lozère – Rousset ucieka przed masakrą!

opublikowany 16/04/2022 à 20:59

Enzo Blina

0 Zobacz komentarze)

Rallye Lozère – Rousset ucieka przed masakrą!

Kierowca Citroëna C4 WRC rentre au parc avec une confortable avance sur la Porsche de Dumas et la Skoda de Jérémie Turco.

Za swój pierwszy udział w Rajd samochodowy z Lozère Mickaël Reydellet wywołał sensację, podpisując się w specjalnym prologu klasyfikacyjnym, po którym niczym jego cień podążali Eric Rousset i Romain Dumas!

Kontynuacją rajdu były 2 pętle składające się z 2 odcinków specjalnych, najdłuższego i najtrudniejszego z rajdu, zwłaszcza słynnego odcinka specjalnego Pompidou. Eric Rousset ustanowił rekord w Pendis-Le Raiol i objął prowadzenie, podpisując zdrapkę 6”3 przed Mickaëlem Reydelletem i 12”2 przed ustępującym zwycięzcą Nicolasem Hernandezem. Następnie zawodnicy wyruszyli na Pompidou, co stanowi idealne połączenie trudności dróg w Cévennes, wąskich między skałami i parapetami, a także wspaniałego widoku na górę Aigoual, wciąż lekko pokrytą śniegiem.

Kaskadowe porzucenia

Reydellet ruszył pierwszy, ale po kilku kilometrach jego Polo jechało powoli. Jest to porzucenie z powodu awarii mechanicznej! Gilles Roca (zwycięzca edycji 2015) i Lionel Nicolas (wówczas trzynasty) z kolei oddali kilka hektometrów przed metą... Zaraz za nimi na serwis wjechał zwycięzca edycji 2019 Nicolas Hernandez! Druga pętla rozpoczęła się bez nich, a przemówienie wygłosił Romain Dumas, podpisując zdrapkę. Gdyby jeden człowiek zyskał więcej niż ktokolwiek inny na faktach związanych z wyścigami. Liderem z dużą przewagą został wówczas Eric Rousse. W jasnym słońcu horyzont był czysty dla pilota Marvejols!

Jérémie Serieys fantastyczna piąta rysa w swoim Clio R3 © Anthony Segaud

Eddie Lemaître również odniósł korzyści, awansując z 8. na 3. miejsce. Ale drugie przejście przez Pompidou kończące ten dzień było dla niego fatalne! Ze swojej strony Eric Rousset nadal nokautował konkurencję, zdobywając 28-calową przewagę nad Dumasem. Kierowca Citroëna C4 WRC wrócił na park z wygodną przewagą nad Porsche Dumasa i Skodą Jérémie Turco. Wystarczająco, aby zadowolić Erica Rousseta: „Dobry pierwszy krok, w prologu byliśmy ostrożni. Te etapy są typowe dla tego kraju i bardzo trudne. 4. odcinek specjalny na szutrze daliśmy radę... Niestety doszło do masakry, nie jestem z tego powodu szczęśliwy, to ma być święto dla wszystkich. Podoba mi się ten C4, przy którym dobrze się bawię! „. Najważniejszym osiągnięciem dnia jest niewątpliwie piąte miejsce Jérémie’ego Serieysa w jego Clio R3 „Na początku nie spodziewaliśmy się zbyt wiele, mając taką stawkę, to 5. miejsce jest wspaniałe, nawet jeśli skorzystaliśmy z emerytur i Przebicie Yannicka Vivensa »

Jeremie Turco dominuje w rankingu Michelin Rallye Tour z napędem na 4 koła, a za nim plasuje się Nicolas Liron, który w dalszym ciągu zachwyca publiczność wokalizacjami swoich Peugeot 207 S2000. 10. miejsce w klasyfikacji generalnej Patrick Benne dominuje w napędzie na 2 koła.

Aktualności Michelin Rallye Tour na stronie internetowej CEERTA

 

Ranking Rallye de Lozère – Etap 1

1. Sos Rousset (Citroën C4 WRC) 53'25''1 (1. grupa FRC1), 2. Dumas-Giraudet (Porsche 997 GT3 RS 4.0) przy 1'49''6 (1. Gr.FRGT), 3. Turco-Borne (Skoda Fabia) przy 2'21''5 (1. Gr.FRC2), 4. Escudero-Belhacene (Skoda Fabia) 2'51''7, 5. Serieys-Crespin (Clio R3) 3'10''0 (1. Gr.FRC4), 6. Liron-Maurin (207 S2000) na 3'37''0, 7. Fassio-Eustaquio (Alpine A110 R-GT) przy 4'03''8 ​​Constanty-Bonicel (Citroën C8) przy 3'4''13

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz