Rajd Monzy 2021

08h44

En WRC3, la situation devient critique pour Yohan Rossel (Citroën). Le pilote du Saintéloc Racing, soutenu par la Rookie Académie, continue de perdre du temps sur son rival Kajetan Kajetanowicz (Skoda).

Le Français n’a plus que 1″5 d’avance. Pour rappel, le pilote qui finit devant l’autre remporte le championnat. Yohan Rossel doit donc à tout prix être devant le Polonais.

Ranking oferty specjalnej:

Generalna klasyfikacja :

Championnat Pilotes virtuel :

08h28

ébastien Ogier et Julien Ingrassia (Toyota) avaient le visage fermé à l’arrivée de la première spéciale dominicale du Rallye de Monza 2021 (Italie). Les Français venaient pourtant de réaliser le même chrono que leurs rivaux Elfyn Evans et Scott Martin (Toyota) et préservent leur avance de cinq dixièmes au général.

Or, le passage d’une chicane aurait pu se terminer de manière dramatique car la Toyota Yaris WRC a percuté une bordure en béton à l’avant droit :

„Nie spodziewałem się, że tego dotknę. Bardzo łatwo jest tu uderzyć w krawężnik” powiedział po prostu Gapençais, który celuje w ósmy tytuł.

Le meilleur temps a été réalisé par Thierry Neuville et Martijn Wydaeghe (Hyundai) munis de pneus tendres.

Ranking oferty specjalnej:

Generalna klasyfikacja :

08h20

Sébastien Ogier termine avec le même chrono qu’Elfyn Evans ! Les deux hommes sont toujours séparés de cinq dixièmes au classement général ! « Je ne m’attendais pas à toucher. C’est très facile de percuter une bordure ici. »

08h19

La Toyota du Français dépasse les 190 km/h et perdrait 2 dixièmes sur Elfyn Evans à mi-spéciale.

08h17

Sébastien Ogier (Toyota) vient de toucher une bordure en béton au passage d’une chicane ! Le Français continue sa route mais semble inquiet…

08h15

Dani Sordo perd 1″6 sur Thierry Neuville mais garde 17″6 de marge au classement général. « Je ne voulais pas prendre trop de risques. »

08h14

Elfyn Evans (Toyota) démarre avec des pneus croisés tendres-durs.

08h12

Après le passage des premiers concurrents, Thierry Neuville (Hyundai) prend l’avantage pour 1″2 sur Takamoto Katsuta (Toyota). « J’ai choisi d’autres pneus que Dani Sordo (Hyundai, 3e), ça n’a pas fonctionné en fin de spéciale car j’ai eu du sous-virage, mais au moins j’ai essayé de le rattraper. »

08h11

La spéciale actuelle, Grand Prix 2, 10,29 km, avait été disputée vendredi soir.

08h09

Les conditions climatiques sont idéales pour cette étape.

08h05

Bonjour à tous ! C’est parti pour la troisième et dernière étape du Rallye de Monza 2021 ! Voici le résumé de l’étape du samedi :

Heureusement que Sébastien Ogier-Julien Ingrassia et Elfyn Evans-Scott Martin sont de la partie, car ce Rallye de Monza 2021 manquerait d’animation sans les deux équipages Toyota Gazoo Racing.

W tę sobotę, 19 listopada, francuski duet i brytyjska para wielokrotnie wymieniały się dowodzeniem nad wydarzeniem. W piątek sytuacja była prostsza, ponieważ siedmiokrotni mistrzowie świata woleli etapy górskie, aby powiększyć przewagę, podczas gdy ścigający zza kanału La Manche docenili przejazdy na Autodromo Nazionale w Monza.

Dlatego w drugim etapie doszło do dosłownej gry w ping-ponga pomiędzy obiema stronami walczącymi o tytuł mistrza świata. Dzięki kleszczom przewagę Ogier-Ingrassia odzyskał podczas włoskiej nocy zaledwie pięcioma dziesiątymi!

« Nie spodziewałem się, że poprowadzę ten test soirwyjaśnia Sébastien Ogier. Na torze byliśmy raczej ostrożni i wcześniej traciłem czas, szczególnie na odcinkach szutrowych. Na torze podejmuję też mniejsze ryzyko. Dziś wieczorem udało mi się pojechać czysto. W niedzielę jeszcze trzy etapy, których głównym celem będzie ukończenie i zdobycie mistrzostwa.

„Popołudnie minęło lepiej niż poranek. Dziś wieczorem nie widziałem zbyt wiele i przeszkadzało mi to w momentach hamowania. Inny dobór opon prawdopodobnie nie jest przyczyną tej rozbieżności.”– powiedziała Elfyn Evans.

Na obecnym etapie Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zdobyliby ósmy tytuł. Elfyn Evans i Scott Martin muszą teraz obstawiać incydent lub wypadek ze strony swoich rywali. Rzeczywiście, nawet gdyby zajęli miejsce w pierwszej piątce, Francuzi zostaliby ukoronowani dzięki wygodnej przewadze księgowej po przybyciu do Włoch (5 punktów).

La troisième marche du podium semble sécurisée par Dani Sordo (Hyundai). L’Espagnol a profité de modifications effectuées sur sa i20 Coupe WRC pour retrouver ses sensations sur un terrain qu’il affectionne. Le vétéran a également bénéficié de l’accident, samedi matin, de son équipier Thierry Neuville pour distancer le Belge, isolé en 4e place.

Z tyłu prawie nic się nie rusza. Tylko Gus Greensmith (Ford) wywiera presję na Teemu Suninena (Hyundai), aby ukraść mu 7. pozycję, ale ogólnie ranking wydaje się stabilny.

Druga walka o koronę toczy się z dala od kamer, w WRC3. Na prowadzeniu z około dwudziestosekundową przewagą po górskich odcinkach specjalnych w sobotni poranek Yohan Rossel (Citroën) słabiej radził sobie na torze w Monzy. Kierowca Saintéloc Racing, wspierany przez Rookie Academy, stracił blask.

Na przestrzeni dwóch odcinków specjalnych 26-letni Tricolore został wywłaszczony z pierwszej pozycji przez miejscowego etapowego Crugnolę (Hyundai). Co gorsza, ma zaledwie 2”6 przewagi nad Kajetanem Kajetanowiczem (Skoda), jedynym rywalem, którego warto obserwować. Sytuacja jest prosta: koronę otrzyma najlepszy kierowca, ponieważ obaj mają taką samą liczbę punktów.

W WRC2 ściga się Jari Huttunen (Ford). Fin uniknął problemów, które dotykały wszystkich jego rywali, kończąc dzień z minutę przewagi nad Andreasem Mikkelsenem (Skoda). M-Sport ma duże szanse na zanotowanie pierwszego sukcesu w tej kategorii od czasów Gusa Greensmitha w Turcji w 2019 roku.

Generalna klasyfikacja :

Aby przeczytać także