Sędziowie postanowili definitywnie zakończyć sesję, aby dać sędziom czas na naprawę toru. Ostatnia sesja rozpocznie się o godzinie 21:30.
Według menadżera zespołu Cetilar Vilorba Corse przyczyną utraty kontroli przez Sernagiotto była eksplozja opony po lewej stronie prototypu.
.@Nico_Lapierre udało się odstawić samochód do garażu. Ekipa już pracuje nad naprawą #LEMANS24 #WEC pic.twitter.com/h2TjGMPZEJ
— Signatech Alpine Matmut (@SignatechAlpine) 14 czerwca 2018
To Sernagiotto wypadł z toru na Dallara de Cetilar Villorba Corse. Uderzenie wydaje się znaczące, gdyż prototyp uległ poważnym uszkodzeniom z powodu gruzu na torze. Włochowi wydaje się, że nic mu się nie stało, ale karetka wciąż jedzie na miejsce.
Wyświetlana jest czerwona flaga. Wygląda na to, że na pierwszej szykanie miał miejsce wypadek.
Lapierre w końcu udaje się zjechać do boksów po okrążeniu ukończonym w ponad 11 minut.
„Mały cukierek na drogę? » – pyta Patrick Pilet (Porsche nr 93) swojemu koledze z drużyny, Earlowi Bamberowi. „Nie, dziękuję, wszystko będzie dobrze”, odpowiada:
# LeMans24 – Cóż za troskliwy kolega z drużyny! @PatrickPilet oferuje @earlbamber trochę cukierków, zanim dotrze do numeru 93 #Porsche #911RSR @ 24hoursoflemans @FIAWEC pic.twitter.com/LmQbxqsoBt
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 14 czerwca 2018 r.
Usunięto „strefę spowolnienia”. Tor jest już czysty.
.@Nico_Lapierre pracuje na biegu jałowym z przebitą oponą i uszkodzonym tylnym zawieszeniem #LEMANS24 #WEC pic.twitter.com/uOK1cCLgeY
— Signatech Alpine Matmut (@SignatechAlpine) 14 czerwca 2018
Sędziowie nadal sprzątają tor w ramach reżimu „strefy wolnego czasu”, ale ich pracę utrudniają samochody obecne na torze. Czerwona flaga mogła być lepsza...
Rankingi w GTE Pro i GTE Am nadal się nie zmieniły; znajdziesz je w tym artykule.
Zdjęcia wyjścia Lapierre'a z tyłu szykany.
#36 @Signatech Alpine wypada z toru na Ford Curves z @Nico_Lapierre za kierownicą.#LEMANS24 #WEC pic.twitter.com/Fh7lMpG6av
- 24-godzinny wyścig Le Mans (@ 24hoursoflemans) 14 czerwca 2018
Po zakrętach Porsche obowiązuje „strefa spowolnienia”. Sędziowie muszą oczyścić tor po wyjściu Lapierre’a.
Francuz Fred Makowiecki zajmuje miejsce na pokładzie Porsche nr 91, nadal prowadząc GTE Pro:
# LeMans24 - @FredMako1 in #Porsche #911RSR Nr 91 wraca na właściwe tory @FIAWEC @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/JHwub8nFYH
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 14 czerwca 2018 r.
Robertson był w stanie wrócić do boksów po zjechaniu z toru w Indianapolis Ginetta nr 5.
#5 @ManorWEC, ofiara wypadku drogowego w Indianapolis, został sprowadzony z powrotem do boksów przez @CRobertson55 #LEMANS24 #WEC pic.twitter.com/ym3hxkS19Z
— 24-godzinny Le Mans (@24heuredumans) 14 czerwca 2018
Lapierre obrócił się w stronę szykany Ronnement po tym, jak najwyraźniej uszkodził zawieszenie na krawężniku. Pilot zAlpine musi ukończyć całe okrążenie na uszkodzonym numerze 36.
Komisarze badają prędkość niektórych samochodów w „strefie wolnego ruchu”.
Oto ranking po godzinie sesji:
Tabele po 1 godz #LEMANS24 Trening kwalifikacyjny 2! #WEC @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/EeIf92iPkN
- WEC (@FIAWEC) 14 czerwca 2018
Komisarze nie podejmują ryzyka i wdrażają „strefę spowolnienia” w danym sektorze.
W Indianapolis wywieszona jest żółta flaga. To Robertson wypadł z toru Ginettą nr 5, z którą jechał na okrążeniu wyjazdowym.
Aby przeczytać także
Rallycross