Rajd Meksyku 2019
Sébastien Ogier (Citroën) stracił kilka sekund, gdy na pierwszym przejeździe etapu V-Power Shell Stage o długości 2,33 km uderzył w ścianę opon. Obydwa przejazdy wygrały Hyundaie Andreasa Mikkelsena i Thierry'ego Neuville'a.
Sébastien Ogier (Citroën) ma ponad 26 sekund przewagi nad Elfynem Evansem, który zepchnął Otta Tänaka (Toyota) do nieco ponad 3 sekund. Thierry Neuville (Hyundai) i Kris Meeke (Toyota) nadal znajdują się w pierwszej piątce, a Irlandczyk z Irlandii Północnej również uderzył w ścianę opony.
Latvala, mimo wycofania się z wyścigu na pierwszym etapie, zajmuje obecnie 8. miejsce w klasyfikacji generalnej. Kierowca Toyoty może jeszcze powalczyć o 7. miejsce zajmowane przez Skodę Bulacii.
Ogier spisał się lepiej w drugim podaniu, mając 3 dziesiąte sekundy straty do zera Neuville'a i 1″5 przewagi nad Latvalą. Ma teraz przewagę 26″6 nad Evansem. „Pozostanę w ataku, to wyjaśnia mój błąd. Muszę dokończyć pracę. Zaskoczył mnie brak przyczepności i zatrzymałem się w ściance opony. »
Ogier utrzymuje ponad 25-sekundową przewagę nad Evansem przed drugim podaniem superspecjalu.
Latvala, co nie było zaskoczeniem, wygrał swój pojedynek z Ogierem, który poniósł porażkę 6 sekund za Evansem i Tänakiem. Więcej strachu niż szkody dla kierowcy Citroëna.
Błąd Ogiera po uderzeniu w barierkę. Francuz może kontynuować grę.
Ogier zmierzy się teraz z Latvalą w ostatnim pojedynku WRC.
Meeke dojechał do mety ze stratą 45 sekund na odcinku specjalnym pokonywanym w niecałe 2 minuty. Kierowca Toyoty nie chciał odpowiadać na pytania mediów. Jego Yaris WRC ma pewne uszkodzenia po wydaniu.
Evans kończy i utrzymuje 2. miejsce z przewagą 3″2. „Pojechałem dobrze i cieszę się, że mogę wyprzedzić Otta (Tänaka), nawet jeśli jutro etap będzie nadal długi. »
Wyjście Meeke, który uderzył w barierę. Kierowca Toyoty już chwilę wcześniej miał lekki kontakt z barierą. Wygląda na to, że Irlandczyk z Irlandii Północnej może odejść.
Meeke i Evans zakończyli remis, 1″2 straty do tymczasowego zera Mikkelsena.
Meeke staje teraz twarzą w twarz z Evansem w pierwszym podaniu odcinka specjalnego.
Tänak będzie wyzwaniem w drugiej części testu, ścigając Evansa. „Jutro nadal będzie długi dzień. »
Neuville ustanowił najlepszy czas w drugim przejeździe, 9 dziesiątych przewagi nad Tänakiem. „Z mojego doświadczenia wynika, że przed nami jeszcze jeden etap. »
Neuville wygrywa pierwsze podanie, wyprzedzając Tänaka o drugie. Wśród tych, którzy przeszli pierwsze przejście, Estończyk jest najwolniejszy.
Teraz mecz Neuville kontra Tänak! Obydwaj kierowcy wyruszyli na pierwszy przejazd superspecjalnego odcinka o długości 2,33 km.
Rozpoczął się etap V-Power Shell. Mikkelsen wygrał swoje dwie serie przeciwko swojemu koledze z drużyny Sordo, uzyskując najlepszy czas 1'39″1.
Aby przeczytać także
Rajd samochodowy