Rajd Włochy-Sardynia 2018

10h26

Suninen (M-Sport Ford) i Mikkelsen (Hyundai) ustanowili 6. i 3. czas na SS11.

10h23

Sébastien Ogier (M-Sport Ford) dobrze spisał się na odcinku SS11 Rajdu Włochy – Sardynia, ustanawiając tymczasowy najlepszy czas 16'38″9. Francuz ma 1″8 przewagi nad Thierrym Neuvillem (Hyundai) i odzyskuje przewagę 19″5 w sumie.

Trzeci czas tymczasowy w ES, Jari-Matti Latvala (Toyota), również zdobywa trzecie miejsce w starciu ze swoim kolegą z drużyny Esapekką Lappim, z 3-calową przewagą między obydwoma Finami. Mads Ostberg (Citroën) utrzymuje piąte miejsce o dwie dziesiąte przed Haydenem Paddonem (Hyundai).

10h20

SS12 na Monte Lerno już trwa. Czasy SS11 Suninena (M-Sport Ford) i Mikkelsena (Hyundai) będą podawane na żywo z tego SS12.

10h19

Ott Tänak (Toyota) traci 12″5 punktów do najlepszego czasu Sébastiena Ogiera. Piąty czas tymczasowy w tym SS11.

10h18

Stéphane Lefebvre (Citroën C3 R5), lider WRC2, został zatrzymany na drodze.

10h15

Sébastien Ogier (M-Sport Ford) odwrócił trend w porównaniu z początkiem odcinka specjalnego, stopniowo zyskując przewagę nad Neuville. 16'38″9 dla Francuza, 1″8 przewagi nad Belgiem.

10h13

16'40″7 dla Thierry'ego Neuville'a na koniec tych 28 km Monti di Ala' i tymczasowy najlepszy czas Belga z Hyundai Motorsport. „Dobry etap, samochód działa dobrze, czułem się komfortowo. Dzisiaj jestem w swoim tempie. »

10h13

„Ten ES jest trudny, jest tam trochę kamieni. Na drugiej pętli będzie bardzo trudno. » ostrzega Latvala.

10h11

Ostatni czas Latvali potwierdza częściowy czas: 16'46″5 dla kierowcy Toyoty, który odzyskuje trochę powietrza w meczu z Lappim z 6-calową przewagą w sumie.

10h10

Esapekka Lappi czeka na czas Latvali w walce o ostatni stopień podium, wskazując, że musiał ominąć szereg kamieni wniesionych na trajektorię.

10h09

Należy zwrócić uwagę, że Thierry Neuville (Hyundai) był najszybszy w pierwszych częściach, wyraźnie wyprzedzając Sébastiena Ogiera (M-Sport Ford).

10h07

Drugi tymczasowy czas Esapekki Lappi (Toyota) 3″8 za Paddonem.

10h05

Mads Ostberg (Citroën), który przyznaje, że w tym odcinku specjalnym nie miał odpowiedniego tempa ze względu na podsterowność, traci 5″3 na Paddonie i widzi, jak kierowca Hyundaia wraca do ogólnego 0″2 i zajmuje piąte miejsce.

10h04

„Tak naprawdę nie atakowałem” – przyznaje Paddon. Samochody z tyłu będą szybsze, ale skupiamy się na Madsie. Ten etap jest znacznie bardziej suchy niż poprzedni, ale nadal występują pewne mokre obszary. »

10h01

Wyraźna poprawa Haydena Paddona (Hyundai), który ustanowił najlepsze tempo spośród trzech pierwszych kierowców na trasie. 16'47″8 dla kierowcy Kiwi, 8″8 przed Craigiem Breenem.

10h00

Breen przyznaje, że był w szoku na początku OS i stwierdził, że musi sprawdzić połączenie przed SS12.

09h59

Craig Breen (Citroën) poprawił czas Evansa do 16'56″6, 4″8 lepiej od kierowcy Forda Fiesty.

09h59

Elfyn Evans ukończył SS z czasem 17'01″4. „Uchwyt jest dość słaby. » podkreśla kierowca Forda M-Sport.

09h52

Wydaje się, że Latvala utrzymuje dobre tempo na pierwszych kilometrach tej ES. Toyota Finn była najszybsza na pierwszej sekcji, a w walce o trzecie miejsce wyprzedziła swojego kolegę z drużyny Esapekkę Lappiego.  

09h51

Mads Ostberg (Citroën) i Esapekka Lappi (Toyota) są w akcji. Fin walczy o podium ze swoim kolegą z drużyny Jari-Matti Latvalą i do OS10 brakuje mu niespełna sekundy.

Aby przeczytać także