Rajd Monte Carlo 2018
Podczas gdy odcinek specjalny La Bollène Vésubie – Peira Cava przez Col de Turini zaskoczył niektóre załogi lodowym fragmentem, Sébastien Ogier (M-Sport) wystartował w 14. OS-ie Rajdu Monte Carlo, pokonując 18,41 km w 13' 51''4 po wybraniu mieszanki opon super miękkich i kolcowanych. Ott Tänak (Toyota) stracił do lidera imprezy ponad 11 sekund.
Najbliżej Francuza był Thierry Neuville (Hyundai), ze stratą 2”5. Belg stracił prawie 18 sekund Elfyn Evans (M-Sport).
Na trzy etapy przed końcem Sébastien Ogier ma 45 sekund przewagi nad Ottem Tänakiem. Jari-Matti Latvala (Toyota) nadal zajmuje tymczasowe podium, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Esapekkę Lappi i Krisa Meeke (Citroën). Thierry Neuville jest 15 sekund za Elfynem Evansem, który zajmuje szóste miejsce.
Ogier zdobywa tymczasowe punkty z czasem 13'51″4, pokonując Neuville o 2″5. Tänak stracił 11″5 punktów do lidera Monte-Carlo, po którym jego przewaga wzrosła do 45 sekund.
Tänak zakończył wyścig ze stratą 9 sekund do tymczasowego benchmarku i podobną różnicą wyprzedził Latvalę. Estończyk nadal zajmuje 2. miejsce.
Lappi był najbliżej Neuville'a z 5-calowym opóźnieniem i traci 3 sekund do Latvali, który ma prawie 14 minuty przewagi nad swoim kolegą z drużyny.
Latvala ustanowił trzeci czas tymczasowy, 3″19 za Neuvillem. Pozostałe terminy nie są jeszcze znane. Kierowca Toyoty jest na 9. miejscu.
Lappi: „Byliśmy zaskoczeni, widząc lód również na podjeździe. »
Meeke: „Warunki musiały się zmienić po przejściu zespołu zwiadowczego. » Jego czas nie jest jeszcze znany.
Evans jest najbliżej Neuville, ale Walijczyk traci prawie 18 sekund do Belga, który traci niecałe 16 sekund do 6. miejsca. „Nie jestem pewien, czy opony z kolcami to najlepszy wybór na jazdę po lodzie. »
Bouffier poprawił czas Breena o 10 sekund, ale to Neuville ustanowił tymczasowy najlepszy czas z czasem 13'53″9, 20 sekund przed Francuzem. Kierowca Hyundaia skarżył się, że nie był świadomy, że koniec toru pokrył czarny lód. Belg nie używał opon z kolcami.
Evans straciłby pół minuty w odcinku specjalnym. Szóste miejsce może zająć Neuville, który na starcie OS6 tracił 33 sekundy do kierowcy M-Sport.
Breen ustanawia pierwszy czas w 14'24″3. „Wyścig specjalny był bardzo skomplikowany ze względu na zmienne warunki i lodowe przejście. Muszę się skoncentrować na Power Stage. »
Tempo Breena poważnie spadło. Kierowca Citroëna przejeżdża przez całkowicie oblodzoną przełęcz Col de Turini. Ta sekcja jest zdecydowanie najtrudniejsza ze wszystkich.
Bouffier obrócił się w odcinku specjalnym. Kierowca M-Sport nie ma się czego obawiać, ponieważ ma wygodną przewagę nad Breenem.
Załogi wyruszają na trasę La Bollène Vésubie – Peira Cava 1 o długości 18,41 km.
Breen właśnie rozpoczął trasę SS14. Na początku trasy droga jest sucha.
Jak wskazują zróżnicowane wybory załóg w zakresie opon, warunki są zmienne ze względu na oblodzone fragmenty Col de Turini, z którymi kierowcy będą musieli się zmierzyć już za kilka chwil.
Neuville: „Wybór opon jest skomplikowany. Warunki w Col de Turini są skomplikowane. »
Meeke: „Nie wiem, czy uda mi się dogonić Lappiego, ponieważ pomimo swojego błędu szybko odzyskał przewagę. Tak naprawdę nie wiemy, co znajdziemy w ofertach specjalnych. »
Jeśli chodzi o pogodę, chmury ustąpiły miejsca czystemu niebu, a umiarkowana temperatura oscylowała wokół 9°C.
Zapraszamy na relację na żywo z ostatniego etapu Rajdu Monte Carlo!
Ostatni etap Rajdu Monte Carlo rozpocznie się o godzinie 8:32 etapami La Bollène Vésubie – Peira Cava (18,41 km) i La Cabanette – Col de Braus (13,58 km), które zostaną pokonywane dwukrotnie. Sébastien Ogier musi jeszcze wytrzymać dystans 64 km, aby odnieść szóste zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo, co byłoby jednocześnie piątym sukcesem z rzędu w tej imprezie.
Załogi zdecydowały się na różne rodzaje opon:
Latvala/Lappi/Tanak/Meeke/Ogier/Evans zaczynają z 2 oponami z kolcami, 2 super miękkimi i 2 miękkimi. Bouffier wolał 3 super miękkie i 3 delikatne. Neuville i Breen wybrali 4 oferty i 2 superoferty. Mikkelsen odchodzi z 5 ofertami.