Rajd Monte Carlo 2017
Tänak ostatecznie opuścił metę OS14. Nadal nie wiadomo, czy kierowcy M-Sportu udało się naprawić swojego Forda.
Trasa SS15 La Bollène-Vésubie – Peïra Cava o długości 21,36 km zostanie rozegrana o godzinie 10:12.
Mikkelsen utrzymuje prowadzenie w WRC 2 przed Kopeckym i Bouffierem.
Tänak nadal jest zatrzymywany po ukończeniu OS14.
Zajmując drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo, Ott Tänak (Ford) stracił około dziesięciu sekund na krótkim odcinku specjalnym Lucéram – Col st-Roch (2 km), dojeżdżając do mety z niepokojącym hałasem silnika. Estończyk straciłby kilka cylindrów.
Dani Sordo (Hyundai) uzyskał czas 3'35''7, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) i Sébastiena Ogiera (Ford) o sekundę. Thierry Neuville (Hyundai) wyprzedza Elfyna Evansa (Ford) o 2 sekundy. Craig Breen (DS 3) stracił prawie 5 sekund do swojego hiszpańskiego rywala.
Sébastien Ogier ma obecnie 58'5 przewagi nad Ottem Tänakiem, który nadal utrzymuje 1'22 przewagi nad Jari-Matti Latvalą. Craig Breen pozostaje czwarty, mając 4 sekund przewagi nad Danim Sordo. Elfyn Evans nadal zajmuje 11. miejsce.
Tänak straciłby kilka cylindrów w swoim Fordzie, co skutkowałoby utratą tempa spowodowaną brakiem mocy.
Hänninen jest najwolniejszy, a do Sordo brakuje mu 13 sekund. Kierowca Toyoty jest na 15. pozycji.
Lefebvre notuje siódmy czas tymczasowy, 7 sekund za zera Sordo.
Ogier ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3 dziesiąte sekundy za Latvalą i odbiera 3 sekund Tänakowi. Francuz ma 11″58 przewagi nad swoim kolegą z drużyny.
Tänak traci 11 sekund w Latvali, docierając do mety z silnikiem wydającym podejrzany dźwięk. – Nie wiem, co się dzieje, muszę iść. » Kierowca M-Sport może stracić 2. miejsce, jeśli problem okaże się poważny. Estończyk nadal ma 1:22 przewagi nad Finem.
Latvala jest najbliżej Sordo ze stratą 1 sekundy. Kierowca Toyoty nadal znajduje się na 3. pozycji. „Odcinek specjalny był dobry, ale nie mieliśmy odpowiednich opon na ten tor. Myśleliśmy o kolejnym ES. »
Breen traci 5 s do Sordo i utrzymuje 4 sek., zapewniając 11 s przewagi. „Robię wszystko, co w mojej mocy…”
Sordo zdobywa tymczasowe zwycięstwo 2 sekundy przed swoim kolegą z drużyny Neuvillem z czasem 3'35″7. Kierowca Hyundaia jest jednym z nielicznych, którzy mogą wywalczyć regularne miejsce wraz z Breenem na 4. miejscu. „Specjalność jest bardzo szybka…”
Evans plasuje się 3 dziesiąte za Neuvillem. Kierowca M-Sportu jest na 7. miejscu, a jego koledzy z zespołu są na czele.
Neuville ustanawia pierwszy czas w 3'37"7. „To był wspaniały etap. Samochód jeździ dobrze, mechanicy wykonali dobrą robotę. Naszym celem są punkty na Power Stage. »
Neuville wyruszył na odcinku specjalnym, rozpoczynając ostatni etap rajdu.
Zawody WRC rozpoczynają się od 2-minutowych przerw. Reszta załogi będzie odpływać co minutę.
Trasa Lucéram – Col St-Roch SS14 jest często organizowana w przeciwnym kierunku, a zjazd w Lucéram stanowi ostatni sprint do mety w Księstwie Monako. W ramach 85. edycji ACM wprowadziło innowacje w tym szerokim i szybkim „wyścigu po wzgórzu”, przerywanym kilkoma nawrotami aż do Col de St-Roch. Droga jest na ogół sucha.
Na ostatnim etapie nie będzie żadnej pomocy ani przegrupowania, ale załogom do mety pozostało już tylko 54 km.
Oto nowy porządek odjazdów. Były przywódca Neuville otworzy drogę.
Rozpocznij zamawianie dnia 4 #wrc #RajdMonteCarlo pic.twitter.com/nd0NAYqOV5
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 22 stycznia 2017