Rajd Argentyny 2017
Power Stage, drugi przejazd na odcinku El Condor – Copina (16,32 km), rozpocznie się o godzinie 17:18.
Pełne napięcie w Rajdzie Argentyny przed Power Stage. Ustanawiając najlepszy czas w słynnym wyścigu Mina Clavero – Giulio Cesare, Thierry Neuville (Hyundai) zmniejszył przewagę do lidera Elfyna Evansa (Ford) do sześciu dziesiątych przed kończącym Power Stage piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata 2017 .
Drugi w SS Evans stracił 8″4 na rzecz Neuville, dostrzegając dalsze problemy w tym sektorze po problemach z hamulcami na SS16, które miały miejsce wcześniej w tę niedzielę.
Ott Tänak (Ford), czwarty w odcinku specjalnym z wynikiem 13″2 (za Citroënem C3 Craiga Breena), niewątpliwie stracił ostatnią nadzieję na regularne pokonywanie tandemu Evans – Neuville i jest 27″8 za Evansem generał.
Sébastien Ogier (Ford) pozostaje 4. przed Jari-Matti Latvalą (Toyota), Haydenem Paddonem (Hyundai), Juho Hänninenem (Toyota), Dani Sordo (Hyundai), Madsem Ostbergiem (Ford) i Pontusem Tidemandem (Skoda), który zdobywa jeszcze bliżej zwycięstwa w WRC-2.
Mads Ostberg (Ford) ustanawia piąty czas tymczasowy, 23″8 za Neuville, po czym Craig Breen (Citroën) wspina się na trzecie miejsce w SS, 11″7 za Belgiem.
– Znowu mam kłopoty, muszę już iść. » Evans wypalił krótko na mecie. Brytyjczyk i jego rywal Thierry Neuville rozpoczną niemal remis na Power Stage.
Elfyn Evans (Ford) zakończył wyścig z czasem 18'13″4...8″4, za Thierrym Neuvillem. Brytyjczyk utrzymuje pierwsze miejsce na czele Rajdu Argentyny ze stratą sześciu dziesiątych przed Power Stage.
Neuville przynajmniej umacnia swoje drugie miejsce w porównaniu z Tänakiem, spychając Forda Estończyka z powrotem do 27″2 przed Power Stage. „Jak dla nas bardzo dobry SS” – przyznaje Belg. Próbowałem bardzo mocno atakować, moje ślady były doskonałe, miałem dobrą przyczepność, czułem się w pełni pewny siebie. Jestem szczęśliwy, ale nie mamy pojęcia, co będzie się działo na Power Stage. »
Czas Tänaka nie utrzymał się długo na szczycie tabeli czasów SS17, ponieważ Thierry Neuville (Hyundai) uzyskał najlepszy czas 18'05″0, 13″2 lepszy od kierowcy M-Sport.
Ott Tänak (Ford) ukończył SS17 z czasem 18'18″2, co jest tymczasowym najlepszym czasem. Estończyk wyprzedził Latvalę (Toyota) o 4″4. „Kierowanie jest bardzo ciężkie i na tych drogach szybko się męczę. To naprawdę trudne. »
2″6 straty dla Evansa na Neuville. Brytyjczyk najlepiej jak potrafił stawiał czoła szarży Belga z Hyundaia. 9″ oddzielało dwa przetworniki przed tym SS17.
„Power Stage to jedyny cel, jaki mamy. To nie mój weekend. » zadeklarował Ogier na mecie przedostatniego odcinka specjalnego.
Trzeci tymczasowy czas dla Sébastiena Ogiera (Ford) z czasem 18″41, który traci 3″18 na rzecz Jari-Mattiego Latvali (Toyota) na 7 km.
Neuville kontynuuje swój wysiłek, pokonując Tänaka w drugiej części meczu 8″2!
Latvala uzyskał tymczasowy najlepszy czas z czasem 18'22″6.
Elfyn Evans (Ford) również dobrze wystartował w SS, tracąc w pierwszej części do Neuville zaledwie dwie dziesiąte sekundy.
Hayden Paddon (Hyundai) traci 11 cali na koniec OS1. Nowozelandczyk plasuje się pomiędzy Sordo i Hänninenem w tymczasowej klasyfikacji tego wydarzenia specjalnego.
18'57″3 dla Hänninena (Toyota). „Specjalność poszła dobrze, ale mam alert temperatury. Z Bertellim wszystko w porządku. » szybko podkreśla Fin przed wyjazdem z przystanku.
Świetny początek odcinka specjalnego dla Thierry'ego Neuville'a (Hyundai), najszybszy w starciu z Ottem Tänakiem (Ford) z 3-calową przewagą nad kierowcą M-Sport w pierwszej części. Czas pokaże odejście Elfyna Evansa (Forda), nadal lidera rajdu.
Według doniesień Lorenzo Bertelli (Ford) zatrzymał się w odcinku specjalnym.
„Nadal jest tu dużo żwiru, a droga z tyłu będzie lepsza” – podkreśla Sordo. Zatrzymaliśmy się w zakręcie po dotarciu na miejsce nieco za szybko, co kosztowało nas sześć lub siedem sekund. »
18'39″5 dla Sordo po 22,64 km OS17.
Aby przeczytać także
Indycar