Rajd Polski 2016
To przebicie prawego przodu było przyczyną upadku Tänaka.
Na jeden etap przed końcem Rajdu Polski następuje punkt zwrotny. Ott Tänak (Ford) stracił 35 sekund do Andreasa Mikkelsena (Volkswagen) w wyniku wciąż nieznanego problemu, a Estończyk odmówił rozmowy z prasą.
Jari-Matti Latvala (Volkswagen) ustanowił rekord, pokonując 21,25 km w czasie 11'18''5 z przewagą 4''8 nad Sébastienem Ogierem (Volkswagen). Thierry Neuville (Hyundai) pomimo przebicia opony miał 7''8 straty i 11''3 przewagi nad kolegą z drużyny Haydenem Paddonem. Stéphane Lefebvre (Citroën) ustanowił szósty czas tymczasowy po naprawie swojego DS 3 WRC. Dani Sordo (Hyundai) wycofał się z wyścigu po uszkodzeniu tylnego zawieszenia.
Andreas Mikkelsen obejmuje prowadzenie w wyścigu z przewagą 16 sekundy nad Ottem Tänakiem przed startem w Power Stage. Hayden Paddon traci zaledwie dziesięć sekund do kierowcy Dmacka i wyprzedza Thierry’ego Neuville’a o niecałe dziewięć sekund. Belg ma zaledwie pięć sekund przewagi nad Jari-Mattim Latvalą, który ma siedem sekund przewagi nad Sébastienem Ogierem. Craig Breen (Citroën) pozostaje siódmy, przed Ériciem Camilli (Ford) i Madsem Ostbergiem (Ford).
Lider zmienia się także w WRC2 po przebiciu gumy Esapekki Lappi (Skoda Fabia R5), który traci kilka pozycji i pozostawia stery swojemu rodakowi Teemu Suninenowi (Fabia R5).
Lappi również traci prowadzenie w WRC2 z powodu przebicia opony. To Suninen odzyskuje kontrolę nad kategorią i 10. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Źródło problemu Tänaka pozostaje niejasne, gdyż Estończyk pod koniec programu specjalnego odmówił rozmowy z dziennikarzami.
Tänak traci pierwsze miejsce! Wygląda na to, że kierowca Dmacka przebił oponę i stracił 35 sekund do Mikkelsena, który prowadzi w rajdzie z 16-calową przewagą nad Estończykiem!
Mikkelsen ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3″5 sekundy za swoim kolegą z drużyny Latvalą. Norweg wyprzedza Paddona o ponad 4 sekund i ma ponad 13 sekund przewagi nad kierowcą Hyundaia w klasyfikacji generalnej. „Może nie będę dążył do zwycięstwa na Power Stage, ale będę miał dobre tempo. »
Hyundai Sordo jest holowany:
SS20 @DaniSordo złe wieści… @HMSGOOfficial fot. Łukasz Kufner #RajdPolski pic.twitter.com/rivKFuwEp9
— Rajd Polski (@rajdpolski) 3 lipca 2016
Paddon zajmuje 19″1 miejsce za Latvalą, ustanawiając czwarty czas tymczasowy, 4″11 za Neuvillem. Nowozelandczyk ma obecnie w klasyfikacji generalnej zaledwie 3″8 przewagi nad swoim kolegą z drużyny.
Neuville został spowolniony przez przebicie opony. „W tych warunkach było okropnie. Musieliśmy dalej atakować, ale było bardzo ciężko. »
Neuville podpisuje trzeci tymczasowy czas na 3″7 od tymczasowego zera. Belg w klasyfikacji generalnej ma już zaledwie 8″5 przewagi nad Latvalą.
Gorbanowi udało się dojechać do mety z kwadransem spóźnienia. Nie wydaje się jednak, aby Sordo był w stanie ukończyć wydarzenie.
Latvala odpowiedział na atak Ogiera, pokonując go 4″8 z czasem 11'18″5. „Minęło dużo czasu, odkąd spotkałem się z tak trudnymi warunkami. » Fin ma teraz przewagę nad kolegą z drużyny o 7″2 w klasyfikacji generalnej.
Ogier poprawia czas referencyjny z czasem 11'23″3. Lefebvre spadł do ponad 18 lat. „Jestem szczęśliwy, że dojechałem do mety tego odcinka specjalnego, ponieważ był on bardzo trudny. » Francuz walczy z Latvalą o 5. miejsce.
Camilli był w stanie dokończyć odcinek specjalny, ale Francuz na krótko przed metą wypadł z trasy i uszkodził swojego forda z tyłu, po prawej stronie.
Lefebvre jeszcze bardziej poprawia benchmark, uzyskując czas 11'41″7, 4″2 lepszy od Breena. „Dziękuję mechanikom za pomoc w naprawie samochodu. »
Breen jeszcze bardziej poprawił tymczasowy wynik, uzyskując czas 11 minut 45″9, poprawiając występ Camilli o pół sekundy. Irlandczyk ma obecnie ugruntowaną pozycję na 7. miejscu po problemach swojego kolegi z drużyny Lefebvre'a.
Hyundai ogłosił, że Sordo zatrzymał się z powodu uszkodzenia tylnego zawieszenia.
Camilli poprawił benchmark z czasem 11'46″4, co dało mu 12″5 przewagi nad swoim kolegą z drużyny Ostbergiem. Obu kierowców M-Sportu dzieli prawie 22 sekundy.
Najlepszy czas uzyskał Ostberg z czasem 11'58″9. To prawie 20 lat lepiej niż jego rodak Solberg. „Specjalność wypadła dobrze. »
Lefebvre pozostaje w wyścigu. Kierowca Citroëna również ruszył w odcinku specjalnym w dobrym tempie, ponieważ był najszybszy w pierwszym sektorze.