Rajd Niemiec 2018
W WRC 2 Kopecky utrzymuje kontrolę nad Bonato przez jedną sekundę. Camili jest u stóp tymczasowego podium w kategorii Solans 4s.
Klasyfikacja WRC 2 po SS3 – 1. Kopecký 27 m 55.7 sek. 2. Bonato +1.3 sek. 3. Solans +5.2 sek. 4. Camilli +9.5 sek. 5. Greensmith +10.7 sek. 6. Kajetanowicz +15.7 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 17 sierpnia 2018
Oto ogólna klasyfikacja po SS3:
Klasyfikacja WRC po SS3 – 1. Tänak 25 m 28.3 sek. 2. Ogier +4.2 sek. 3. Neuville +8.6 sek. 4. Lappi +17.9 sek. 5. Sordo +18.8 sek. 6. Evans +18.8 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 17 sierpnia 2018
Nandan (Hyundai): „Zidentyfikowaliśmy wyciek (w samochodzie Neuville'a) i udało się go naprawić. »
Oczekuje się, że Neuville rozpocznie się o 4 km Wadern-Weiskirchen SS9,27 o godzinie 12:53. Będzie to ostatnia trasa pierwszego przełęczy.
Thierry Neuville (Hyundai) był konkurencyjny, ustanawiając trzeci czas na OS3 Rajdu Niemiec, nieco ponad 3 sekund za zera z Ottem Tänakiem (Toyota), który pokonał 7 km Mittelmosel w 22:12 ''25 z 2 sekundami przewagi Sebastiena Ogiera (M-Sport). Jednak lider mistrzostw doznał wycieku oleju i zatrzymał się na drodze, aby sprawdzić silnik swojego i5 WRC przed ponownym wyruszeniem w trasę.
Elfyn Evans (M-Sport) był nieco ponad 8 sekund za nim, przed Dani Sordo (Hyundai) i Toyotami Esapekki Lappiego i Jari-Mattiego Latvali. Andreas Mikkelsen (Hyundai) i Craig Breen (Citroën) tracili ponad 18 sekund, kiedy wkręcili się w odcinku specjalnym. Mads Ostberg (Citroën) był najwolniejszy, tracąc 22 sekundy.
Ott Tänak odzyskał prowadzenie w Rajdzie Niemiec, mając nieco ponad 4 sekundy przewagi nad Sébastienem Ogierem. Thierry Neuville następuje 8 sekund przed Esapekką Lappi, a Elfyn Evans wrócił do Dani Sordo. Jari-Matti Latvala spadł na 7. miejsce i obecnie wyprzedza Andreasa Mikkelsena, zaś Craig Breen spadł na 9. miejsce przed kolegą z zespołu Madsem Ostbergiem, a kierowcy Citroëna tracili już pół minuty do prowadzenia w wyścigu.
Pieniazek wirował, uwięziony przez deszcz podczas odcinka specjalnego. Polak w WRC 16 zajmuje odległe 2. miejsce.
Neuville wrócił do połączenia. Kiedy się zatrzymał, z jego Hyundaia nadal wyciekał olej.
Breen traci do wzorca 22 sekundy i zaledwie 3 dziesiąte sekundy przed swoim kolegą z drużyny Ostbergiem. Irlandczyk spadł na 9. miejsce, tracąc 3 sekundy do Mikkelsena. „W odcinku specjalnym znalazłem się w ulewnej ulewie. »
Neuville zatrzymuje się na skrzyżowaniu z podniesioną maską! Jego Hyundai stracił olej w specjalnym.
Ostberg jest najwolniejszy i ma ponad 22 sekundy straty. Kierowca Citroëna znajduje się najniżej w rankingu, 33 sekundy za nowym liderem. „Trudno używać hamulca ręcznego w tym SS, więc zakręciło mi się w głowie. »
Evans utrzymuje tempo, ustanawiając czwarty czas, nieco ponad 4 sekund od tymczasowego zera. „Czy jestem spóźniony o 8?” Zaatakowałem mocno, ale zaskoczył nas brak przyczepności. »
Latvala traci ponad 13 sekund do prowadzącego wyścig kolegi z drużyny. Fin spadł na 6. miejsce, 3 dziesiąte za Sordo. „Nie wiem, dlaczego jestem tak późno. To zły czas. »
Mikkelsen dużo stracił w tym OS, tracąc do wzorca ponad 18 sekund. Norweg traci prawie pół minuty do lidera wyścigu. „Pokręciłem się trochę. Próbuję poprawić swoją jazdę. Wiem, że w zeszłym roku byłem bardzo szybki. »
Sordo ustanawia czwarty najszybszy czas, prawie 4 sekund za Lappim. Kierowca Hyundaia traci już prawie 13 sekund do nowego lidera. „Staram się dać z siebie wszystko. To skomplikowane… "
Lappi nie dotrzymuje kroku swojemu koledze z drużyny Tänakowi i traci 13 sekund. „Byłem trochę zaskoczony niskim poziomem przyczepności, ale nie spodziewałem się, że będę tak daleko w tyle. »
Tänak zyskuje tymczasową przewagę z 5 sekundami przewagi nad Ogierem i 7″3 nad Neuville. Kierowca Toyoty odzyskuje prowadzenie w rajdzie na ponad 4 sekundy przed Francuzem. „Nie czuję się jeszcze w 100% skuteczny, ale nadal uczymy się z samochodem. »
Wygląda na to, że Hyundai z Neuville traci olej ze względu na asfalt na mecie wyścigu ES…
Ogier poprawia czas Neuville'a o 2″3. Mimo to Francuzowi grozi pobicie przez Tänaka. "Nie jest aż tak źle. Zachowanie samochodu jest prawidłowe. »
Tänak ma ponad 6 sekund przewagi nad Neuvillem, który zajmuje czwarte miejsce w klasyfikacji pośredniej. Pogoda jest obiecująca.
Neuville ustanawia pierwszy czas w 12'32″5. Belg mówi swojemu pilotowi Gilsoulowi, że „samochód jedzie trochę za dużo”. „Czułem się, jakbym zrobił dobry SS. Droga była może trochę brudna, bo nie miałem zbyt dużej przyczepności. »