Rajd Monte Carlo 2022
Ogólnie rzecz biorąc, Ogier pozostaje pod kontrolą Monte-Carlo 2022, ale widzi powrót Loeba do 5″5. Evans pozostaje trzeci w zasadzce z wynikiem 3″12. Greensmith i Breen zamykają pierwszą piątkę, ale tracą ponad 4 sekundy do prowadzenia. Aby znaleźć ślad Hyundaia, należy zejść do 5. rzędu, gdzie znajduje się Neuville. Po trzech odcinkach specjalnych Belg traci już 33 cali do Ogiera. Weekend zapowiada się trudny dla południowokoreańskich maszyn.
Tym samym Loeb wygrał ten wyścig SS3, pierwszy w piątek, przed dwoma kierowcami Toyoty, Ogierem i Evansem. Hyundaie nadal cierpią po i tak skomplikowanym czwartkowym wieczorze. Pierwszy i20, ten firmy Tänak, zajmuje dopiero 5. miejsce z wynikiem 7″5 wśród najlepszej marki.
Loeb wrócił i jest w dobrej formie! Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata pobił rekord Ogiera na ostatnim przejeździe SS3 z czasem 10'08″9, 1″2 szybciej od swojego rodaka
Tymczasem Solberg przekracza linię mety z czasem 10'25″1, pełne 15 sekund za Ogierem
Czwórki w wąwozie! Francuz uderzył w skalną ścianę po wewnętrznej stronie zakrętu i przewrócił się. Czekamy na wieści od Habów, ale wygląda na to, że wysiadł z samochodu.
Z czasem 1″5 za Ogierem Greensmith ostatecznie stracił 12 sekund na Habs. 10'22″1 dla Anglika tymczasowo 6. w odcinku specjalnym
Brak poprawy dla Breena, który zajmuje 3. pozycję tymczasową z czasem 10'16″1, 6 sekund za najlepszym wynikiem Ogiera
10'33″7 dla Katsuty na linii 23″6. Japończycy szczególnie stracili czas z powodu korkociągu na 8. km odcinka specjalnego
Tänak jest obecnie najlepszym kierowcą Hyundaia. Estończyk jest obecnie trzeci, ze stratą 3″6 do Ogiera z czasem 3″10″16
Rovanperä odnajduje rytm po bardzo skomplikowanym czwartkowym wieczorze. 10'23″2 dla kierowcy Toyoty, który tymczasowo zajmuje 4. miejsce w SS3, 13″1 za Ogierem
Neuville już daleko od Toyot. Poza rotacją Belg stracił czas na Ogierze z czasem 10'21″7 do 11″6 za Habsem. „Nie jest lepiej niż wczoraj. To koszmar. Nigdy tak się nie bałem podczas jazdy” – ubolewa rozczarowany kierowca Hyundaia na przystanku
Tymczasem Evans przekracza linię mety 1″3 za Ogierem. 10'11″3 dla Walijczyka, który tymczasowo zajmuje drugie miejsce
Teraz kolej Neuville'a na błąd. Belg stracił kontrolę nad swoim i20 w zakręcie i obrócił się. Pozwolił, aby minęło kilka sekund
Trochę strachu dla Ogiera, który kilkaset metrów przed metą uderza w barierkę z tyłu przy skręcie w prawo. Tricolore nadal ukończył odcinek specjalny w rozmiarze 10'10″1 z niewielkim uszkodzeniem tylnego zderzaka.
Oraz program dnia składający się z 6 etapów do rywalizacji
Oto trasa SS3 z 18,33 km do przebycia
Gdy Ogier dociera do końca pierwszego sektora, Evans zaczyna swój czas. Walijczyk musi nadrobić zaległości
Wyruszamy na SS3 (Roure/Beuil), a Ogier otrzymuje sygnał startu. Tricolore prowadzi debaty w tym Monte-Carlo z 2 zadrapaniami w 2 ofertach specjalnych. Jest 6″7 przewagi nad Loebem i 11″2 nad Evansem
Jeśli chodzi o strategię dotyczącą opon, Ogier, Katsuta, Evans, Breen, Greensmith i Rovanperä polegali na 4 oponach miękkich i 2 supermiękkich. Bardziej ryzykowny zakład dla Fourmaux, Solberga i Loeba, którzy odejdą z 5 ofertami. Tänak i Neuville wybrali 4 miękkie i 1 super miękkie.
Kolejność startu nie uległa zmianie w porównaniu z dwoma odcinkami specjalnymi rozgrywanymi w czwartkowy wieczór. Ulicę otworzy Sébastien Ogier. Oto kolejność startowa na dany dzień:
- Ogier
- Evans
- Neuville
- Rovanpera
- Dziękuję Ci
- Katsuta
- Breen
- Zielnik
- Fourmaux
- Solberg
- Loeb