Rajd Katalonii 2016
Drugi przejazd pierwszego etapu Rajdu Katalonii odbędzie się od godz. 14:18. Załogi mają tylko grupę do naprawy samochodów.
Prowadząc WRC 2 Teemu Suninen (Skoda Fabia R5) zatrzymał się na 10 km przed metą w Terra Alta. Prowadzenie w kategorii objął Jan Kopecky (Fabia R5), osiem sekund przed Pontusem Tidemandem (Fabia R5). Julien Maurin (Fabia R5) stanął na tymczasowym podium ze stratą 40 sekund do lidera kategorii.
Sébastien Ogier (Volkswagen) po pierwszym przejeździe odcinków specjalnych pierwszego etapu utrzymuje prowadzenie Rajdu Katalonii, wyprzedzając Thierry'ego Neuville'a (Hyundai) nieco ponad cztery sekundy.
Jari-Matti Latvala (Volkswagen) wspiął się na tymczasowe podium, ustanawiając nowy rekord na SS4, pokonując mieszany tor Terra Alta, najdłuższy odcinek specjalny imprezy o długości 38,95 km, w czasie 25'48''7.
Dani Sordo wspiął się na czwarte miejsce trzy sekundy przed Andreasem Mikkelsenem (Volkswagen), a Hayden Paddon (Hyundai) spadł na szóste miejsce po problemach z pedałem gazu.
Camilli traci kolejne 1 min24 na czele wyścigu. Kierowca M-Sportu w klasyfikacji generalnej traci do Ogiera prawie 3 minuty. „Myślałem, że wszystko będzie w porządku, ale tak nie jest”. Potrzebuję przerwy. »
Tymczasowa klasyfikacja dla SS4:
SS4:LatvalaOgierSordoNeuvilleMikkelsenPaddonOstbergBreenMeeke#RallyRACC #wrc pic.twitter.com/lf6uF92NsB
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 14 października 2016
Breen ustanowił ósmy czas tymczasowy, 8″25 za Latvalą, a przed swoim kolegą z drużyny Meeke o 4″3.
Breen otrzymał 10 sekund kary za niestawienie się na boisku w wyznaczonym czasie.
Tänak wciąż traci dużo czasu. Kierowca Dmacka od zera ma 52 punkty i w klasyfikacji generalnej traci do Meeke'a 21 sekund. „Trasa jest bardzo błotnista i wszędzie jest woda. »
Meeke jest najwolniejszy spośród przybywających. Kierowca Citroëna traci prawie pół minuty do benchmarku Latvali. Mieszkaniec Abu Zabi WRT traci w klasyfikacji generalnej 30 sekund do swojego rodaka Ostberga. „To po prostu przetrwanie, w tych warunkach nic nie możemy zrobić. »
Ostberg nadal jest najwolniejszy na mecie, 23 sekundy za Latvalą. W klasyfikacji generalnej kierowca M-Sportu traci do Paddona 23 sekundy. „Myślałem, że jestem szybszy. Trudno ocenić poziom przyczepności. »
To problem z pedałem gazu, który spowalnia Paddona na odcinkach specjalnych. W porze lunchu kierowca Hyundaia nie będzie miał pomocy przy naprawie swojego i20 WRC.
Sordo ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3″6 za Latvalą. Kierowca Hyundaia wspina się na 1. miejsce z 4-calową przewagą nad Mikkelsenem, tracąc niecałe 3 sekund do Fina.
Latvala osiąga tymczasowy wynik z czasem 25'48″7 i ma 3″9 przewagi nad Ogierem. Fin awansował na 3. tymczasowe miejsce z przewagą 7″8 nad Mikkelsenem. „Miałem trudności na początku trasy, ale na asfalcie byłem skuteczny. Dziś rano czuję się komfortowo za kierownicą. »
Paddon jest najwolniejszy na mecie z opóźnieniem 13″7 na Ogierze. Kierowca Hyundaia spada z 7″2 do Mikkelsena i wślizguje się za Norwega z 3-sekundowym opóźnieniem. „Nie mogłem tego zrobić na części asfaltowej. Mam problem z samochodem, muszę się z nim uporać…”
Neuville jest 4″3 za Ogierem i 2″2 przed Mikkelsenem. Belg umacnia swoje drugie miejsce, 2”4 za Francuzem, wyprzedzając Norwega o 4”9. „Dobrze jeździłem. Niektóre obszary były być może brudniejsze niż te, które były przed nami. Samochód jeździ dobrze, ustawienia mi się podobają. »
Mikkelsen traci 6″5 do Ogiera i w klasyfikacji generalnej traci do lidera RACC 13″5.
Ogier po raz pierwszy ustanawia czas 25'52″6. „Tym lepiej, jeśli mój czas będzie dobry, ponieważ warunki były bardzo trudne przy całej tej wodzie na drodze. To skomplikowany test. »
Ogier jest obecnie liderem w SS4. W drugim splicie Francuz ma 2 dziesiątych przewagi nad Neuville i ponad 8 sekund nad Mikkelsenem.
Camilli potwierdziła, że dziś rano nie napotkała żadnych szczególnych problemów. „Musimy się po prostu uczyć w tych trudnych warunkach…”
Tymczasowa klasyfikacja dla SS3:
SS3LatvalaOgierNeuvillePaddonMikkensenSordoOstbergMeekeBreen#wrc #RallyRACC pic.twitter.com/hKee6gOKjk
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 14 października 2016
Aby przeczytać także
Uruchom auto