Rajd Włochy-Sardynia 2018
Thierry Neuville (Hyundai) zareagował na SS5 Rajdu Sardynii, notując wynik 8'12''8 na koniec 11,46 km, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Andreasa Mikkelsena o ponad cztery sekundy i więcej o sześć sekund do Otta Tänaka (Toyoty). Najbliżej był Sébastien Ogier (M-Sport) ze stratą trzech sekund. Pięć sekund straty dojechał Jari-Matti Latvala (Toyota). Teemu Suninen (M-Sport) i Mads Ostberg (Citroën) stracili do Belga ponad siedem sekund. Esapekka Lappi (Toyota), Hayden Paddon (Hyundai) i Craig Breen (Citroën) są ponad dziesięć sekund za nimi.
Andreas Mikkelsen utrzymuje 14 sekund przewagi nad Thierrym Neuvillem, który uplasował się na drugim miejscu przed Ottem Tänakiem, uzyskując 2 s przewagi. Teemu Suninen pozostaje czwarty z dziesiątą dziesiątą, przed Sébastienem Ogierem. Jari-Matti Latvala awansował na szóste miejsce z nieco ponad dwiema sekundami przewagi nad Madsem Ostbergiem. Hayden Paddon jest na ósmym miejscu, przed Craigiem Breenem i Esapekką Lappi.
Paddon ustanawia dopiero dziewiąty czas, ponad 9 sekund za Neuvillem. Kierowca Hyundaia pozostaje 10. z ponad 8 sekundami przewagi nad Breenem.
Ostberg zakończył wyścig z siódmym czasem, prawie 7 sekund od tymczasowego zera. Kierowca Citroëna spadł na 8. miejsce, 7″2 za Latvalą. „Jeśli porównamy czasy z wynikami tych, którzy są obok mnie, nie jest tak źle. Straciliśmy czas, dokonując złego wyboru opon podczas poprzedniego OS. »
Suninen zajął szósty czas, 6″7 za Neuvillem. Kierowca M-Sport pozostaje na czwartym miejscu, 3″4 za Tänakiem. „To był dobry poranek. Ostatni SS był wciąż dość błotnisty. Zobaczymy, jak poprawić moją jazdę. »
Breen ustanawia 7. najszybszy czas, 11 sekund za Neuvillem. Kierowca Citroëna ma w sumie nieco ponad 2 sekundy przewagi nad Lappim.
Latvala zajmuje czwarty czas, 4″5 za Neuvillem. W klasyfikacji generalnej kierowca Toyoty traci teraz 1 sekundy do Ogiera. „Zdobywam pewność siebie, nawet jeśli warunki nadal są trudne ze względu na błoto. Nie mamy żadnej przewagi, jeśli chodzi o położenie na drodze. »
Evans jest najwolniejszy i traci do tymczasowego odniesienia ponad 12 sekund. Kierowca M-Sportu nie ma już o co grać na co dzień po złamaniu układu kierowniczego w SS2.
Mikkelsen traci 4″2 sekundy do swojego kolegi z drużyny Neuville’a, będąc najbliżej Belga. Lider ma w sumie 14 s przewagi nad kolegą z drużyny. „Na początku było bardzo błotniście i myślę, że straciłem trochę czasu, ale etap był bardzo dobry. Postaram się utrzymać tempo dzisiejszego popołudnia. »
Lappi stracił ponad 10 sekund do tymczasowego odniesienia. W sumie kierowca Toyoty traci do Ogiera ponad 18 sekund. " To nie jest łatwe. Powinniśmy być w stanie zoptymalizować samochód, ale nie wiem, dlaczego mam problemy. Dobrym rozwiązaniem może być zabranie dwóch kół zapasowych dziś po południu. »
Tänak jest najwolniejszy z wynikiem 6″4 za Neuvillem. Estończyk pozostawia drugie miejsce Belgowi ze stratą 2″2. „Nie jestem zbyt usatysfakcjonowany” – przyznaje Estończyk, który zmaga się ze swoim mechanizmem różnicowym.
Ogier zajął 3 sekundy za Neuvillem. Kierowca M-Sportu w klasyfikacji generalnej traci do Belga 9 sekund. "Próbuję jak najlepiej potrafię. Wybór miękkich opon był słuszny. »
Neuville kończy odcinek specjalny z czasem 8'12″8. „Bez deszczu nie bylibyśmy nawet w pierwszej ósemce. Musimy poczekać. » Kierowca Hyundaia znalazł się na tymczasowym podium.
Załogi rywalizują, omijając kopalnię Olmedo drogami podobnymi do tych, które napotkano podczas odcinka testowego.
Neuville wyrusza na ostatnim okrążeniu pierwszej przełęczy.
Załogi przygotowują się obecnie do rywalizacji w odcinku specjalnym Monte Baranta na dystansie 11,46 km. Neuville powinno rozpocząć się o 11:48.