To koniec naszego komentarza na żywo z drugiego dnia Tour de Corsica. Raport dnia i rankingi można znaleźć na naszej stronie internetowej. Ostatni etap rozpocznie się jutro o godz. 8:58 trasą 53,78 km Antisanti – Poggio di Nazza, ewentualny sędzia spokoju imprezy, przed Power Stage Porto-Vecchio – Palombaggia od godz. 12:18.
Wracając do kontaktu z Thierrym Neuvillem (Hyundai) w poprzednim sektorze, Sébastien Ogier (Ford), ofiara problemu z ciśnieniem hydraulicznym po OS7, stracił ponad 36 cali belgijskiemu kierowcy, autorowi najlepszego czasu na SS8 przed jego kolega z drużyny Dani Sordo i Toyota Yaris Jari-Matti Latvali.
Neuville ma teraz 38″9 przewagi nad Ogierem w klasyfikacji generalnej, a ten ostatni zachował drugie miejsce z 18″8 nad Danim Sordo. Jari-Matti Latvala jest 4., 11″7 za hiszpańskim kierowcą Hyundaia i pozostaje zagrożony ze strony Craiga Breena, 5., 2″8 za Finnem.
Hayden Paddon (Hyundai) pozostaje szósty w wyścigu, przed Andreasem Mikkelsenem (Skoda), wciąż liderem WRC-2.
W tej kategorii Jan Kopecky (Skoda) ustanowił najlepszy czas na SS8, wyprzedzając Erica Camilli (Ford) z wynikiem 2″3 i Mikkelsenem z wynikiem 5″3.
Piąty czas tymczasowy dla Juho Hänninena (Toyota) 5″5 za Neuvillem.
Ott Tänak (Ford) zajmuje tymczasowo czwarte miejsce w odcinku specjalnym, 4″1 za Neuvillem.
Sébastien Ogier utrzymał drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, ale traci do Neuville'a 38″9. Sordo jest 18″8 za Ogierem.
36″7 stracone przez Sébastiena Ogiera na Thierrym Neuville w SS8! „Pod koniec poprzedniego OS straciłem ciśnienie hydrauliczne. Działało jak napęd i wpływało na system zmiany biegów. »
Na nagraniu z kamery pokładowej widać, jak Sébastien Ogier zmienia biegi za pomocą dźwigni zmiany biegów, co może przypominać problem, z którym boryka się Elfyn Evans.
Potwierdziła się strata czasu Sébastiena Ogiera: w drugiej części wyścigu tracił ponad 20 cali do Neuville'a.
Thierry Neuville (Hyundai) poprawia referencje Daniego Sordo o 3″2 i może osiągnąć dobry wynik, biorąc pod uwagę czas Sébastiena Ogiera pod koniec pierwszej części wyścigu.
Ogier traci 9″3 sekundy do Neuville’a w pierwszej części!
Trzeci tymczasowy czas Craiga Breena (Citroën) 3″ za Sordo.
Dani Sordo (Hyundai) dobrze poradził sobie z Jari-Matti Latvalą (Toyota), będąc szybszym od Finna na OS8 Tour de Corse. Hiszpański kierowca wyprzedził byłego mieszkańca VW Motorsport o cztery dziesiąte i utrzyma trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej z przewagą 11 cala. „Nie mogę zrobić nic lepszego. » przyznaje Sordo.
Latvala (Toyota) poprawia czas uzyskany przez Haydena Paddona (Hyundai) o 3″5. „Samochód jest prawie zupełnie inny w porównaniu do pierwszego dnia i dzisiejszego poranka. Bardzo lubię jeździć. » podkreśla Fin.
11'24″8 dla Haydena Paddona (Hyundai) w ostatnim sektorze dnia na Korsyce z pomiarem czasu. „Chcemy po prostu cieszyć się jazdą, ale w tej chwili nie jesteśmy na ziemi niczyjej. Dobra rzecz jest taka, że jesteśmy dużo bliżej niż w zeszłym roku. Ustawienia są w porządku, ale po mojej stronie jest jeszcze wiele do zrobienia. »
Hayden Paddon (Hyundai) rozpoczął SS8.
SS8: Novella 2 (17,27 km) wystartuje o 16:08.