Załogi udadzą się teraz na odcinek specjalny Hagfors o długości 23,4 km, który będzie rozgrywany od godziny 9:12. To najdłuższy odcinek specjalny dnia.
Thierry Neuville (Hyundai) utrzymał tempo na torze Torntorp, SS9 Rajdu Szwecji, kończąc wyścig prawie osiem sekund za Ottem Tänakiem (Toyota), który przebiegł odcinek specjalny o długości 19,88 km w czasie 10:02 »0. Wygląda jednak na to, że Belg napotkał problem z łopatkami, ponieważ musiał zmieniać biegi za pomocą dźwigni. Hyundai stwierdził, że nie wie, w czym tkwi problem.
Craig Breen (Citroën) był najbliżej mety, cztery sekundy za nim, tuż przed Jari-Matti Latvalą (Toyota). Esapekka Lappi (Toyota) tracił siedem sekund. Andreas Mikkelsen (Hyundai) tracił osiem sekund, a jego kolega z zespołu Hayden Paddon – około dziesięć sekund. Mads Ostberg (Citroën) był kilkanaście sekund za nim, wyprzedzając Krisa Meeke (Citroën), Sébastiena Ogiera (M-Sport), Teemu Suninena (M-Sport) i Elfyna Evansa (M-Sport).
Thierry Neuville utrzymuje prowadzenie w Rajdzie Szwecji z przewagą 5”2 nad Andreasem Mikkelsenem. Craig Breen wspiął się na tymczasowe podium, tracąc 3”6 punktów do Norwega i wyprzedzając Haydena Paddona o ponad pięć sekund. Mads Ostberg traci trzy sekundy do Nowozelandczyka. Esapekka Lappi awansował na szóste miejsce, wyprzedzając swojego rodaka Teemu Suninena z prawie sześciosekundową przewagą. Jari-Matti Latvala pozostaje ósmy ze stratą 18 sekund do Otta Tänaka. Kris Meeke zamyka pierwszą dziesiątkę, wyprzedzając Elfyna Evansa i Sébastiena Ogiera różnicą 3”5.
O/A po SS91. Neuville 2. Mikkelsen +5.23. Breen +8.8 4. Paddon +14.15. Ostberg +17.26. Lappiego +37.87. Suninen +43.68. Łotwa +1m039. Tanak +1m21.210. Meeke +1m51.411. Evans +2m56.112. Ogier +2m59.6#WRC #Rajd Szwecji pic.twitter.com/IHCVEXAKG4
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 17 luty 2018
Neuville ustanawia piąty czas, 5″7 za Tänakiem, zyskując 8 dziesiąte sekundy od swojego kolegi z drużyny Mikkelsena. Belg ma 3”5 przewagi na czele rajdu. „Nie mamy problemu, ale musimy jechać” – po prostu wskazał Neuville.
Neuville używa dźwigni zmiany biegów do zmiany biegów. Kierowca Hyundaia prawdopodobnie ma problem z łopatkami.
Mikkelsen ustanawia piąty czas, 5″8 za Tänakiem. Kierowca Hyundaia oddaje ponad 1 sekundy Breenowi, który do drugiego miejsca traci 4″3 sekundy. „Staram się złapać odpowiedni rytm. »
Paddon spada 5″8 do Breena, kończąc wyścig około dziesięciu sekund za benchmarkiem. Kierowca Hyundaia spadł na 4. miejsce, 5”3 za Irlandczykiem. „W następnym odcinku specjalnym będziemy mogli zaatakować więcej. »
Breen jest najbliżej Tänaka, ma 4 sekundy straty, podczas gdy Paddon wydaje się wolniejszy. Irlandczyk walczy o podium.
Ostberg zajął 4. miejsce, 11″8 za Tänakiem. Norweg zajmuje 5. miejsce z przewagą 20″6 nad Lappim. „Moglibyśmy pojechać bardzo szybko w tym odcinku specjalnym, ale nie jestem w ogóle zadowolony ze swojego tempa. Nie byłem wystarczająco szybki. »
Suninen na trzecim miejscu po raz szósty, prawie 6 sekundy za Tänakiem i 22 sekund za swoim rodakiem Lappim. Kierowca M-Sport spadł na 14. miejsce, 7”5 za Lappim. „Mieliśmy problemy. Być może pochodzi to od pilota. »
Lappi ustanawia trzeci najszybszy czas, 3″7 za swoim kolegą z drużyny Tänakiem. Fin utrzymuje 1-sekundową przewagę nad Latvalą, zajmując 25. pozycję. „Miałem dużą przyczepność. Zaczynam atakować, lecz jesteśmy już coraz bliżej ścian śniegu. »
Latvala oddaje 4″6 swojemu koledze z drużyny Tänakowi, który traci 18″2 sekundy do 8. miejsca zajmowanego przez Fina. „Jest wyraźnie lepiej niż dzień wcześniej. W tym odcinku specjalnym mamy dużą przyczepność. »
Tänak zwiększa tempo, poprawiając czas Meeke o 15”6. Kierowca Toyoty zapewnia sobie 9. miejsce. „Warunki są znacznie lepsze niż dzień wcześniej. Znajdujemy się w normalnej sytuacji dotyczącej zamiatania na drodze. »
Tänak zwiększa tempo, poprawiając się
Kris Meeke poprawia czas Ogiera o 3 s. „Przede mną są tylko 3 samochody i to one muszę pokonać. Moim jedynym celem jest wyprzedzić Ogiera. »
Evans traci 4 sekundy za swoim kolegą z drużyny Ogierem. Walijczyk utrzymuje 11. miejsce z 3-5-centymetrową przewagą nad pięciokrotnym mistrzem WRC. „Warunki są lepsze niż dzień wcześniej, ale samochód również się poprawił. »
Ogier poprawia czas Henninga Solberga o prawie 25 sekund. Kierowca M-Sportu zajmuje 12. miejsce. Nie ma już wielu osób, którym możemy zagrozić. Mam dobre wspomnienia z tego rajdu Polo, odcinki specjalne są piękne. »
Henning Solberg podpisuje pierwszy benchmark w czasie 10'45"4. Pogoda powinna szybko się poprawić.
Wszystkie czołowe załogi wyjechały z kołem zapasowym.
Henning Solberg wyrusza w pierwszą wschodnią część dnia. Norweg w klasyfikacji generalnej zajmuje 18. miejsce.
A oto kolejność odjazdów na ten dzień:
Rozpocznij zamówienie na dzień 2 #wrc #Rajd Szwecji pic.twitter.com/xrBtTRwJK7
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 17 luty 2018