Grand Prix Malezji 2016
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Grand Prix Malezji przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2083 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Hamilton w Canal+: „To bardzo dziwne. To 43. silnik wyprodukowany przez Mercedesa i to ten, który się psuje. To naprawdę nie jest dobre dla Championship. »
Daniel Ricciardo wygrywa Grand Prix Malezji przed Maxem Verstappenem, który daje Red Bullowi dublet. Nico Rosberg (Mercedes) uzupełnia podium i znacznie zwiększa swoją przewagę w mistrzostwach po odejściu na emeryturę swojego kolegi z drużyny, Lewisa Hamitona.
Pierwszą piątkę uzupełniają Kimi Räikkönen (Ferrari) i Valtteri Bottas (Williams), przed Sergio Pérezem (Force India), Fernando Alonso (McLaren), Nico Hülkenbergiem (Force India) i Jensonem Buttonem (McLaren). Jolyon Palmer (Renault) zamyka pierwszą dziesiątkę i zdobywa swój pierwszy punkt w F1. Sebastian Vettel (Ferrari) wycofał się po kontakcie na początku wyścigu.
Räikkönen zajmuje 4. miejsce przed Bottasem, który zastosował skuteczną strategię kompleksowej obsługi. Pérez jest 6., przed Alonso, Hülkenbergiem i Buttonem. Palmer zdobywa swój pierwszy punkt w F1.
Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie, czwarte w swojej karierze, wygrywając GP Malezji. Red Bull zapewnia dublet wraz z Verstappenem. Rosberg uzupełnia podium z wystarczającą przewagą nad Räikkönenem, aby utrzymać swoje 4. miejsce z różnicą 3 sekund.
Ricciardo rozpoczyna ostatni etap GP Malezji.
T55 – Verstappen jest ponad 3 sekundy za Ricciardo. Wygląda na to, że mecz pomiędzy kierowcami Red Bulla dobiegł końca. Austriacki zespół powinien uzyskać wyraźną przewagę nad Ferrari, które traci 46 punktów na pięć wyścigów przed końcem sezonu.
T55 – Red Bull wkrótce będzie świętował swój pierwszy dublet od 2013 roku. Ricciardo rozpoczyna przedostatnie okrążenie GP.
Mercedes nie powinien być w stanie zdobyć tytułu producentów na Sepang. Aby opóźnić termin, Red Bull musiał zdobyć 8 punktów więcej od niemieckiej marki.
T53 – Kwiat jest w całkowitej agonii z powodu hamulców. Kierowca Toro Rosso jest 14.
T53 – Ricciardo już tylko 4 okrążenia dzielą od swojego pierwszego zwycięstwa w 2016 roku. Verstappen nie jest w stanie dogonić swojego kolegi z drużyny.
Jeśli pozycje pozostaną na dotychczasowym poziomie, Rosberg miałby 23 punkty przewagi nad Hamiltonem, podczas gdy przed GP Malezji miał zaledwie 8 punktów.
Stewardzi zbadają wypadek Gutiérreza (utrata koła) po wyścigu.
T50 – Verstappenowi nie brakuje sekundy do Ricciardo, ale walka między kierowcami Red Bulla pozostaje zacięta.
T49 – Verstappen wrócił do 1″4 za Ricciardo. Holender szuka wejścia do strefy DRS. Räikkönen cofnął się nieco przed Rosbergiem w walce o 3. miejsce.
T48 – Nasr wrócił do boksów, aby przejść na emeryturę. Kierowca Saubera jest szóstym zawodnikiem, który rzucił ręcznik.
T48 – Wehrlein odzyskał przewagę nad kolegą z drużyny Oconem, wyprzedzając go w pierwszym zakręcie na nowszych oponach.
T47 – Ocon zajmuje teraz 16. miejsce przed swoim kolegą z drużyny Wehrleinem na dziesięć okrążeń przed końcem.
T46 – Ricciardo utrzymuje przewagę 1″6 nad Verstappenem. Rosberg ma prawie wystarczającą przewagę nad Räikkönenem, aby pomimo kary utrzymać trzecie miejsce.
T45 – Bottas zajmuje 5. pozycję przed końcem swojego drugiego przejazdu. Kierowca Williamsa wyprzedza Péreza, Alonso, Hülkenberga, Buttona i Palmera.