WRC – Ogier i Volkswagen już zwycięzcami w Szwecji

Sébastien Ogier wygrywa pojedynek z Sébastienem Loebem i zapewnia Volkswagenowi pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Szwecji, drugiej imprezie sezonu. Mads Ostberg uzupełnia podium po zatrzymaniu Jari-Mattiego Latvali.

opublikowany 10/02/2013 à 15:19

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WRC – Ogier i Volkswagen już zwycięzcami w Szwecji

Sebastian Ogier był imperialny przez trzy etapy ery Rajd samochodowy Szwecji, nad którą zdominował głowę i ramiona. Po zdobyciu pole position w kwalifikacjach kierowca Volkswagena wykorzystał korzystną pozycję na drodze, aby zwiększyć przewagę nad pościgiem. Po zapewnieniu sobie punktów za drugie miejsce w Monte-Carlo, za Sébastienem LoebFrancuz mści się wygrywając pojedynek z Alzatczykiem, który kończy 43 sekundy za Polo R WRC. Zwycięzca szwedzkiej imprezy gromadzi punkty w Mistrzostwach, zdobywając także dodatkowe punkty z Power Stage, które pozwalają mu awansować na nowego lidera klasyfikacji Kierowców.

Mimo wszystko Sébastien Loeb robił wszystko, co w jego mocy, aby wywrzeć presję na swoim byłym koledze z zespołu, ale kierowca Citroëna musiał odpuścić pod koniec rajdu, gdyż różnica stała się zbyt znacząca. Alzatczyk nadal ratuje meble w Citroën Racing po katastrofalnym weekendzie dla swoich kolegów z drużyny. Mikko Hirvonen nie mógł już walczyć o czołową dziesiątkę pierwszego etapu po stracie cennego czasu w ścianie śniegu. Dani Sordo na ostatnim etapie był ósmy, zanim wycofał się po wypadnięciu z trasy.

Podium Rajdu Szwecji prezentuje się znakomicie, trzecie miejsce zajmuje Qatar WRT Ford Fiesta RS WRC prowadzony przez Madsa Ostberga. Po stracie czasu pierwszego dnia Norweg zaliczył fenomenalny powrót, dogonając Jari-Mattiego Latvalę i odpierając ataki Finna w końcowej fazie wyścigu. Norweg zdobył dodatkowy punkt na koniec Power Stage, zaś drugi kierowca Volkswagena zdobył dwa punkty więcej, co pozwoliło mu pocieszyć się czwartym miejscem, którym do podium spadł zaledwie sześć sekund.

Thierry Neuville osiągnął bardzo dobry wynik, zajmując piąte miejsce, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Juho Hänninena. Konsekwentny jak na swoje czasy Belg nie popełnił ani jednego błędu i zmienił kartę na temat swojego słabego początku sezonu w Monte-Carlo. Kierowca Kataru WRT wykorzystał kraksę Jewgienija Nowikowa na ostatnim etapie, aby zyskać pozycję. Rosjaninowi udało się uratować dziewiąte miejsce za Fiestą RS WRC Martina Prokopa i Henninga Solberga, którzy odzyskali ósmą pozycję po napotkaniu problemów z alternatorem wymagających naprawy.

Yazeed Al Rajhi plasuje się w pierwszej dziesiątce w swojej Fiestie RRC i wygrywa kategorię WRC2 po bardzo dobrej walce z Andersem Grondalem. Kierowca Subaru Imprezy zapewnia drugie miejsce przed Skodą Fabią S2000 R Seppa Wieganda.

Sébastien Ogier ma już dobrą przewagę nad swoimi przeciwnikami w Championship. Dzięki drugiemu miejscu w Monte-Carlo i zwycięstwu w Szwecji (+ trzy dodatkowe punkty na Power Stage) kierowca Volkswagena ma 46 punktów w klasyfikacji kierowców, trzy punkty przewagi nad Sébastienem Loebem. Ponieważ Alzatczyk nie gra przez cały sezon, bezpośrednim konkurentem zwycięzcy w Szwecji jest Mads Ostberg, który traci już 22 punkty. Po przejściu na emeryturę Dani Sordo Hiszpan ma 15 jednostek i czwarte miejsce w tabeli. Z kolei Jari-Matti Latvala po przejściu na emeryturę w Monte-Carlo awansował na piąte miejsce z 14 punktami (dwa punkty na Power Stage w Szwecji). Po bezbramkowym weekendzie Mikko Hirvonen zajmuje szóste miejsce. Citroën Total Abu Dhabi WRT nieznacznie utrzymuje się na prowadzeniu w klasyfikacji producentów. W Mistrzostwach Producentów Sébastien Loeb uratował meble w Citroën Racing, dziewięciokrotny mistrz świata zapewnił sobie drugie miejsce za Sébastienem Ogierem, a Mikko Hirvonen zajął miejsce daleko od pierwszej dziesiątki. Jednak Finowi udało się zdobyć dwa punkty, co pozwoliło Citroën Total Abu Dhabi WRT utrzymać się na szczycie klasyfikacji producentów z dwoma punktami przewagi nad Volkswagen Motorsport. Katar M-Sport WRT zajmuje trzecie miejsce z 26 jednostkami od producenta w Chevrons.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Szwecji przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w kolejnym numerze AUTOhebdo, dostępnym od wtorku w wersji cyfrowej na iPada, PC i Mac, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz