Oreca z radością wita swój „dobrze urodzony” zestaw R4

Oreca rozpoczęła pierwsze testy zestawu R4 opartego na Toyocie Etios. Pierwsze doniesienia dają zadowalające rezultaty.

opublikowany 21/09/2017 à 15:10

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Oreca z radością wita swój „dobrze urodzony” zestaw R4

Oreca rozpoczęła w tym tygodniu pierwsze testy swojego zestawu R4 pod okiem kierowcy rozwojowego Stéphane’a Sarrazina za kierownicą Toyota Etios. Po jeździe próbnej przeprowadzonej w ten poniedziałek w centrum jazdy toru Paul-Ricard (Var), firma Huguesa de Chaunaca rozpoczęła testy na torach w pobliżu warsztatu.

Pierwsze testy Toyoty Etios R4 napawały optymizmem, ponieważ Oreca wskazuje, że „samochód okazał się niezawodny i wydajny”, a przebiegi następowały po sobie bez najmniejszych uszkodzeń, mimo że osiągi silnika produkowanego na torze Magny-Cours (Nièvre) spadły już badane.

„Od początku czułem się dobrze, od razu poczułem, że samochód jest łatwy w prowadzeniu, jest bardzo zwinny– wyjaśnił Stéphane Sarrazin. Jak na pierwszą przejażdżkę, równowaga jest już zachowana, nawet na szybkich odcinkach. Możemy już rozpocząć pracę nad ustawieniami zestawu, co jest najciekawszą częścią fazy rozwoju. Pomiędzy podwoziem a silnikiem jest to naprawdę idealny kompromis dla młodych ludzi, którzy chcieliby przejść z napędu na dwa koła na napęd na cztery koła. »

„To było brakujące ogniwo rallye. Dla mnie, menadżera własnego zespołu, bardzo atrakcyjny jest fakt zakupu zestawu i zbudowania własnego samochodu, jest to nie lada wyzwanie dla zespołów, ale daje też prawdziwą swobodę działania. Jest to dodatkowy krok, który może pozwolić kierowcom na rozwój. Pewne jest, że auto rodzi się dobrze, bo sprawdza się od pierwszej jazdy, a to jest najważniejsze. »

Stéphane Sarrazin na koniec pierwszego dnia testów przejechał 131 km. Oreca zaplanowała już na nadchodzące tygodnie trzy inne sesje testowe obejmujące trasy na szutrze i asfalcie.

„Praca jeszcze się nie skończyła, musimy nabrać dystansu, zwiększyć niezawodność zestawu, wprowadzić pewne poprawki, szczególnie w przypadku Stéphane’a, aby był wydajny i pomógł wszystkim zespołom mieć niezawodny i interesujący punkt wyjścia., dodaje Matthieu Bassou, kierownik projektu zestawu FIA R4. Przyjechałem do Oreca dla tego projektu, z biurem projektowym, nowym zespołem i demontażem części silnika. Zapewnienie wytworzenia osmozy jest prawdziwym wyzwaniem, a zobaczenie, jak samochód działa w ten sposób od pierwszej sesji, potwierdza, że ​​mieliśmy rację. »  

Oreca ma nadzieję wprowadzić na rynek swój zestaw R4 pod koniec roku lub na początku 2018 roku.

Zdjęcia Toyoty Etios R4

0 Zobacz komentarze)