Sébastien Ogier przeprowadza właściwą operację w Türkiye

Sébastien Ogier umieszcza swoje nazwisko na liście nagród Rajdu Turcji i osiąga dobre wyniki w mistrzostwach kierowców. Citroën Racing podpisuje kontrakt z Esapekką Lappi.

opublikowany 15/09/2019 à 13:22

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Ogier przeprowadza właściwą operację w Türkiye

Musieliśmy cofnąć się do Argentyny 2015 i dubletu Kris Meeke – Mads Ostberg, aby znaleźć ślady dubletu Citroën Racing w WRC. W tę niedzielę w Turcji chudy okres dla marki Chevron zakończył się triumfem Sebastian Ogier i Esapekka Lappi.

Aktualny mistrz świata, autor wczorajszego idealnego dnia, z idealnym doborem opon na starcie etapu, doskonale opanował ostatni etap, stopniowo powiększając przewagę nad swoim kolegą z drużyny Lappim, autorem małego błędu na SS16, ale mając od początku wskazywał, że nie będzie atakował zbyt mocno, celując przede wszystkim w dublet.

Dokonano tego pod koniec Power Stage, kiedy Ogier dobrze spisał się w mistrzostwach po niepowodzeniach swoich rywali o tytuł. Ott Tanak (Toyota) I Thierry Neuville (Hyundai).

Andreas Mikkelsen (Hyundai) uzupełnia podium Rajd samochodowy de Turquie devant Teemu Suninen (M-Sport Ford). Dani Sordo (Hyundai) suit en 5e position devant les Toyota Yaris de Jari-Matti Latvala et Kris Meeke.

Thierry Neuville, który w sobotę wypadł z trasy i spadł do ponad 4 stóp, ostatecznie zajął 8. miejsce przed Pontusem Tidemandem (M-Sport Ford). Ott Tänak, zmuszony wczoraj wycofać się z wyścigu pomiędzy SS8 a SS9 w związku z awarią modułu elektronicznego, w tę niedzielę walczył o punkty na Power Stage, oszczędzając w jak największym stopniu opony.

Należy pamiętać, że Power Stage wygrał Ott Tänak (Toyota), ten ostatni zdobywając pięć bonusów przyznanych zwycięzcy tego odcinka specjalnego, przed Thierrym Neuvillem (Hyundai), Sébastienem Ogierem, Jari-Matti Latvalą (Toyota) i Teemu Suninenem (M -Sportowy Ford).

W WRC 2 Pro wydawało się, że Gus Greensmith spokojnie zmierza do zwycięstwa, jednak Brytyjczyk przewrócił się po przekroczeniu linii mety na SS16. Tandem Greensmith – Edmondson, który nie odniósł żadnych obrażeń w wypadku, w końcu mógł kontynuować jazdę i zwyciężył w tej kategorii, co było jego drugim sukcesem po Rajdzie Monte Carlo.

W WRC2 zwyciężył Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia R5), pomimo zerwanego wału napędowego w SS16 i etapu Power Stage rozgrywanego przy zmniejszonej prędkości.

 

 

W klasyfikacji kierowców Ott Tänak nadal prowadzi w debatach z 210 punktami, 17 punktów przewagi nad Sébastienem Ogierem (który przed Turcją miał 40 punktów straty). Thierry Neuville ma 180 punktów, 30 punktów za Tänakiem.

Wśród producentów liderem jest Hyundai z 19 punktami przewagi nad Toyotą (314 wobec 295), a Citroën na 3. miejscu z 259 punktami.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Rajdu Turcji, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w regionie Marmaris, w numerze AUTO 2234tygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)