Decyzja Lawrence’a Przechadzka położyć projekt Valkyrie Hypercar w stanie gotowości podczasAston Martin było do czego wrócić 24 godziny Le Mans szczególnie pozostaje w gardle entuzjastom po usłyszeniu melodii jego V12. Angielski producent stara się jednak to nadrobić 15 sierpnia, prezentując model DBR22.
Wszystko zapisane w genach. Tradycja wymyślona na nowo.
DBR22. Koncepcja limitowanej edycji z silnikiem V12 i zmontowanym autokarem stanowi hołd dla trwającej całe życie linii zwycięskich wyścigów i najlepszych na świecie samochodów sportowych z otwartym kokpitem.#Aston Martin #DBR22 #INTENSYWNOŚĆ NAPĘDZANA
- Aston Martin (@astonmartin) 15 sierpnia 2022 r.
Ten koncepcyjny kabriolet z doładowaniem będzie produkowany dla kilku zamożnych klientów przyzwyczajonych do marki. DBR22 świętuje 10. rocznicę działu personalizacji Q by Aston Martin. OK, to tak dla pretekstu. Ale DBR22 to przede wszystkim przywołanie historii firmy Wytrzymałość oraz 24-godzinny wyścig Le Mans.
Rzeczywiście, krzywizny roadstera bez cienia wątpliwości przypominają smukłą konstrukcję DB3S, a następnie jego ewolucję lepiej znaną entuzjastom sportów motorowych, DBR1. DB3S został wprowadzony na rynek w 1953 roku i chociaż jego wyniki były bardziej przekonujące niż ciężki DB3, ekologiczny samochód sportowy musiał zadowolić się jednym sukcesem w Mistrzostwach Świata (Tourist Trophy 1953) i drugim miejscem w Sarthe z Peterem Collinsem Paulem Frère w 1955 r.
DBR1, znany jako najlepszy samochód sportowy na świecieAston Martin, poszedł o krok dalej w języku projektowania i stał się jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych Astonów Martinów wszechczasów, wygrywając wiele znaczących wyścigów, z których najbardziej znanym był oczywiście Le Mans w 1959 r., prowadzony przez Carrolla Shelby'ego i Roya Salvadoriego, wygrał tytuł mistrza świata w tym samym roku. Dowodem postępu technologicznego było sześć zwycięstw na poziomie światowym, co stanowiło rekord tej dekady.
Jeśli te dwa charakterystyczne modele były wyposażone w sześć silników rzędowych, nie jest tak w przypadku DBR22, który opiera się na dużym, 12-litrowym silniku V5.2 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijającym nie mniej niż 715 koni mechanicznych, umieszczonym z przodu. Wystarczająco, aby przyspieszyć od 0 do 100 km w zaledwie 3''4, a maksymalna prędkość maksymalna szacowana jest na 319 km/h! Skrzynia biegów jest ośmiobiegowa z możliwością zmiany biegów za pomocą manetek i automatyczną skrzynią biegów.
Roberto Fedeli, dyrektor techniczny Astona Martina, wyjaśnia wkład nowych materiałów w ten ekstremalny samochód. „Technologia ma kluczowe znaczenie w konstrukcji DBR22, z szerokim wykorzystaniem włókna węglowego i wykorzystaniem druku 3D do produkcji tylnej ramy pomocniczej. DBR22 prezentuje wyjątkowe możliwości Astona Martina, światowej klasy design w połączeniu ze zwinnym i inteligentnym podejściem do inżynierii i produkcji. »
Marek Reichman, dyrektor kreatywny Aston Martin, dodał: „DBR22 to żarliwy samochód sportowy Aston Martin, pełen prędkości, zwinności i ducha, a także maszyna, która naszym zdaniem będzie podstawą wielu ikon jutra. » OK, ale nadal nie chcesz ponownie rozpoczynać projektu Valkyrie w Le Mans?
CZYTAJ TAKŻE > Arabia Saudyjska przejmuje udziały w Aston Martinie
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)