McLaren Solus GT, gdzie sztuka faworyzowania atmo V10 nad silnikami hybrydowymi

Wywodzący się z koncepcji Vision Gran Turismo McLaren Solus GT jest przeznaczony do użytku na torze z osiągami godnymi wyścigów. Wszystko dzięki staremu, dobremu atmosferycznemu V10 i brakowi instalacji elektrycznej!

opublikowany 20/08/2022 à 09:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

McLaren Solus GT, gdzie sztuka faworyzowania atmo V10 nad silnikami hybrydowymi

McLaren Solus to rower torowy, tylko rower torowy! © McLarena

Od połowy 2010 roku gra wideo Gran Turismo współpracuje z producentami przy wdrażaniu często szalonych samochodów koncepcyjnych na PlayStation. Ale odwrotny most, z wirtualnego do rzeczywistości, staje się możliwy dzięki McLaren, która zaprezentowała Solus GT w ten piątek, 19 sierpnia.

La McLarena Solus GT nie przypomina żadnego innego McLarena sprzedanego w ciągu ostatnich dziesięciu lat i tego można się było spodziewać. W dużej mierze zawiera funkcje McLaren Ultimate Vision Gran Turismo, z których gracze mogli korzystać w Gran Turismo Sport na PS4 w 2017 roku!

W porównaniu z wersją wirtualną istnieją jednak pewne różnice. Wybór architektury silnika wywoła uśmiech na twarzy purystów: Solus GT nie ma układu hybrydowego ani turbo V8, ale dobry i melodyjny, wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 litra, rozwijający ponad 840 koni mechanicznych i 650 Nm momentu obrotowego! Ciekawy wybór, biorąc pod uwagę modę na prąd. V10 osiąga prędkość powyżej 10 000 obr/min, może okazać się konieczne zapewnienie ochrony słuchu w kabinie pasażerskiej.

Responsywność silnika poprawia się dzięki zastosowaniu przepustnic na każdym cylindrze – układu zaprojektowanego specjalnie do jazdy po torze. Napęd silnika odbywa się w całości za pomocą przekładni, bez łańcuchów i pasków na wałek rozrządu i układy pomocnicze.

Oprócz dużej mocy i momentu obrotowego silnik wybrano także ze względu na jego walory konstrukcyjne. Po raz pierwszy w seryjnym samochodzie McLarena silnik stanowi integralną część podwozia. To podejście projektowe, będące standardową praktyką w konstrukcji samochodów wyścigowych, optymalizuje redukcję masy poprzez wyeliminowanie konieczności stosowania dodatkowych konstrukcji podwozia i ramy pomocniczej za monocoque z włókna węglowego.

Zbudowany w 25 egzemplarzach (przepraszam, wszystkie zostały sprzedane), Solus GT waży mniej niż tonę dzięki zastosowaniu włókna węglowego i skorupy wokół centralnie umieszczonej komory napędowej. Pod pewnymi względami hipersamochód przypomina inne ekstremalne samochody tego samego gatunku, takie jakAston Martin Walkiria.

„McLaren Solus GT to realizacja ekstremalnej koncepcji McLarena pierwotnie stworzonej dla świata wirtualnych wyścigów, wyjaśnia Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive. Zaprojektowany bez żadnych ograniczeń narzuconych przez kodeks drogowy czy przepisy wyścigowe, ale z pełnym zakresem umiejętności McLarena pozwalających przełożyć je na rzeczywisty świat, ucieleśnia naszego pionierskiego ducha. »

Ten Solus GT jest opisywany przez brytyjskiego producenta jako najszybszy McLaen na torze, z wyłączeniem samochodów jednomiejscowych, z osiągami godnymi konkurencji: prędkość maksymalna 320 km/h i prędkość od 0 do 100 km/h osiągana w 2'' 5. Przy takim wyglądzie i funkcjach nic dziwnego, że jest przeznaczony wyłącznie do użytku na torze.

CZYTAJ TAKŻE > Aston Martin wprowadza na rynek DBR22 i składa hołd 24-godzinnemu wyścigowi Le Mans

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz