Do czego służą miliony pikseli w naszych przyszłych reflektorach?

Nowe technologie oświetleniowe zapewniają niesamowity zasięg, diabelską precyzję i odgrywają aktywną rolę w ułatwianiu jazdy nocą. Poza funkcją oświetlenia projekcja staje się inteligentna.

opublikowany 16/12/2021 à 10:38

Nicolasa Valeano

0 Zobacz komentarze)

Do czego służą miliony pikseli w naszych przyszłych reflektorach?

Zbliżenie na reflektor Audi A8. © Audi

1,3 miliona pikseli: to niesamowita rozdzielczość osiągnięta przez najnowszą generację reflektorów zintegrowanych z niektórymi najnowszymi niemieckimi pojazdami najwyższej klasy. Technologie chirurgicznej precyzji, które pozwalają na nadanie wiązce światła nowych aktywnych funkcjonalności. Podstawowe funkcje reflektorów matrycowych, w tym niektórych modułów LED, zdegradowaliśmy do niektórych popularnych modeli. Umożliwiają ukierunkowane oświetlenie drogi bez oślepiania przejeżdżających pojazdów. Ale najnowsze generacje reflektorów przyspieszają – z prędkością światła!

Zatem na pokładzie Audi A8 lub Mercedes Na przykład EQS to technologia matrycy mikroluster, która umożliwia załamanie światła z diod LED dużej mocy i rozproszenie go na maleńkie piksele, tak jak zrobiłby to projektor wideo, zapewniając wyjątkową precyzję. Definicja uzyskana dla pojazdu wynosi około 2,6 miliona pikseli dla dwóch reflektorów. Pozwala to nie tylko doskonale oświetlić drogę, ale także skoncentrować wiązkę światła na pasie autostrady, aby na przykład podążać, dodając strzałki, które w naturalny sposób kierują wzrok kierowcy. Szczególnie przydatna funkcja w przypadku robót i objazdów.

Cyfrowy reflektor Matrix LED w Audi e-tron. © Audi

Reflektory projektora wideo

Te technologie reflektorów umożliwiają również wyświetlanie oznaczeń lub symboli ostrzegawczych na jezdni. Pojawiają się zatem nowe funkcje pomocy, pomagające na przykład w wizualizacji przystanków lub niebezpiecznych stref wyprzedzania w połączeniu z odczytywaniem znaków, mapowaniem i GPS.

Projekcja może również pomóc w naturalnym skierowaniu strumienia światła na pas ruchu lub wskazać za pomocą znaku ostrzegawczego, czy wyprzedzanie jest niebezpieczne, gdy pojazd zbliża się z przodu lub znajduje się w martwym polu. System tego typu pozwala także podświetlić pieszego w nocy za pomocą pędzla światła.

W zależności od ewolucji przepisów umożliwi to także komunikację z innymi użytkownikami, np. poprzez wyświetlenie sygnału ostrzegawczego przed pieszym przygotowującym się do przejścia poza kolcami po podjechaniu samochodu. Wreszcie, bardziej anegdotycznie, systemy te dają możliwość zdefiniowania wyświetlacza, jaki chcesz, gdy dotrzesz na parking w domu, tylko po to, aby pożegnać się z samochodem w trybie high-tech.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz