Wybór samochodu przez redakcję

opublikowany 08/10/2021 à 15:04

Cedric Pinatel

0 Zobacz komentarze)

Wybór samochodu przez redakcję

Rolls Royce Spectre

Elektryczna cisza

Logicznie rzecz biorąc, możemy żałować planowanego zniknięcia silników cieplnych pod maskami samochodów sportowych, o których tak bardzo marzymy. Możliwość rozkręcenia wolnossącego silnika V12 do niemal 9000 obr./min pozostawia wspomnienia na całe życie. Ale Rolls-Royce V12 działają w zupełnie inny sposób. Raczej nastawione na możliwie najcichszą pracę w każdych okolicznościach, prawie w ogóle ich nie słychać w kabinie pasażerskiej tych bogatych maszyn i służą głównie jako rezerwa momentu obrotowego. Dlatego pojawienie się pierwszego elektrycznego Rolls-Royce’a nie zmartwiło nas tak bardzo. Marka Goodwood uchyla zasłonę przed prototypem Spectre, który przybiera formę dużego luksusowego coupe. Maszyna na razie pozostaje mocno zakamuflowana i na odkrycie jej bez makijażu będziemy musieli poczekać nieco ponad rok.

 

Lamborghini Countach LP500

Zmartwychwstanie

Najwyraźniej obchody pięćdziesiątej rocznicy Lamborghini Countach przeciągają się. Po prezentacji LP800-4 LPI, zmodyfikowanego Aventadora, którego styl nawiązuje do oryginalnego Countacha, włoski producent dodaje warstwę ze szczególnie ambitnym projektem renowacji. Cel ? Całkowicie przebuduj pierwszy prototyp Countach LP500, zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 1971 r. Na prośbę kolekcjonera – który prawdopodobnie wydał na niego istną fortunę – zespoły Lamborghini Polo Storico całkowicie zbudowały nowy samochód według planów oryginalny samochód koncepcyjny. Ten ostatni już nie istnieje, ale dzięki technologii druku 3D, skrupulatnemu zbieraniu informacji i współpracy z Pirelli, pionier supersamochodów o ponętnym designie znów istnieje, a nawet sprawia, że ​​jego V12 ryczy.

 

Geneza GV60

Koreański luksus

Vous connaissez Lexus, la marque « premium » de Toyota. Eh bien le groupe Hyundai-Kia vise exactement le même positionnement avec sa nouvelle enseigne Genesis, qui se lancera sur le marché européen avec un SUV 100% électrique reposant sur la même plateforme que le Hyundai Ioniq 5 et le Kia EV6. Le GV60 s’inscrit dans la catégorie des modèles familiaux (Audi Q4 e-tron, Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E, BMW iX3, Mercedes EQ A…) o dość mocnym, wręcz dzielącym stylu. Dzięki akumulatorom o dużej pojemności 77,4 kWh teoretycznie może przejechać nawet 528 km. Rozwijając moc 228 KM w wersji podstawowej, w najmocniejszym wariancie wzrośnie do 435 KM. Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 605 Nm, tymczasowemu „zwiększeniu” mocy do 489 KM i prawdziwemu trybowi Drift, maszyna może sprawić trudności Tesli Model Y Performance. Pozostaje poznać ceny.

 

Corvette Z06

C8.R w drodze?

Przekazany w 2019 r. zupełnie nowej generacji, Chevrolet Corvette wreszcie pojawia się w Europie w wersji C8 Stingray z 8-litrowym, wolnossącym silnikiem V6.2 o mocy 475 KM. Amerykański samochód sportowy, który po raz pierwszy w swojej historii ma silnik umieszczony centralnie z tyłu, również przygotowuje się do wejścia na rynek ekskluzywny. Wiemy na przykład, że Chevrolet pracuje nad 1-konną wersją hybrydową ZR1000, która będzie miała na celu nie mniej niż Ferrari SF90 Stradale. Amerykański producent pokazuje nam pierwsze zdjęcie Z06, przedstawiające 8-litrowy, wolnossący silnik V5.5, bardzo podobny do tego z C8.R, któremu o włos zabrakło zwycięstwa w wyścigu 24 godziny Le Mans. Wyposażony w płaski wał korbowy, blok ten obiecuje moc ponad 600 koni mechanicznych i dźwięk bardzo różniący się od klasycznych Corvette V8. Oficjalna prezentacja samochodu nastąpi pod koniec miesiąca.

 

 

Hondy Integra

Nie ten, o którym myślisz

Fani Hondy nigdy nie zapomnieli Integry Type R, tego przystępnego i radykalnego samochodu sportowego, wyposażonego w wyjątkowo dynamiczny, 4-cylindrowy silnik wolnossący i charakteryzującego się szczególnie agresywną stylistyką. Pewnie podskoczą, gdy odkryją pierwsze zdjęcia nowej Integry, mądrego kompaktowego sedana przeznaczonego na rynek chiński. Z pewnością jego jednostka turbo o mocy 180 KM niewątpliwie oferuje więcej niż wystarczające osiągi. Ale na razie wydaje nam się, że jesteśmy dalecy od radykalnego powołania poprzedniej Integry. Na szczęście japoński producent wkrótce zaprezentuje różne wersje tej nowej Integry na inne rynki całego świata. Honda planuje także wersję coupe. Od marzeń o wersji Type R pozostaje tylko jeden krok, który chcielibyśmy zrobić…
 

Zyje

Volkswagen: Nowe, odnowione Polo GTI kosztuje 30 635 euro. Jest droższy od Forda Fiesty ST (26 990 euro) i Hyundaia i20 N (27 800 euro).

Radar: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przygotowuje nowe urządzenie radarowe, które ma zastąpić „sówkę” i jej 14-letnią służbę. Przybędzie w 2023 roku.

Terminale: Specjalistyczna firma ABB właśnie zaprezentowała Terra 360, terminal umożliwiający odzyskanie 100 km autonomii w 3 minuty dzięki mocy 360 kW.

Ineos: Grenadier, ten pojazd 4×4 oparty na starym Land Rover Defender i zbudowany w Hambach w Mozeli, będzie kosztować nieco ponad 59 000 euro w pierwszej cenie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz