Punkt wyjścia
Po prezentacji swojego nowego samochodu sportowego Lotus wreszcie podaje szczegóły techniczne wersji premierowej, która zostanie wprowadzona na rynek wiosną przyszłego roku. Emira First Edition będzie bazować na wariancie z oryginalnym 6-litrowym, skompresowanym silnikiem V3.5 Toyota, o mocy 400 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Bestia rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4”3 i może osiągnąć prędkość maksymalną 290 km/h. Dla porównania A Porsche 718 Cayman GTS o mocy 400 KM wykonuje to samo ćwiczenie w 4” ze skrzynią PDK i rozwija prędkość 288 km/h. Emirę First Edition można zamówić z „Pakietem Kierowców”, obejmującym sportowe zawieszenie i opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Posiadając manualną skrzynię biegów, będzie ona opcjonalnie oferowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Pozostaje poznać cenę: na razie wiemy tylko, że w Niemczech będzie kosztować 95 995 euro. Porsche 718 Cayman GTS jest sprzedawane we Francji od 85 233 euro. Na koniec pamiętajmy, że Emira zyska wtedy 4-cylindrowe turbo Mercedes-AMG w wersjach podstawowych.
Lekki
Caterhamy znają wszyscy ze względu na ich korzystny stosunek mocy do masy wynikający z masy niespotykanej w większości nowoczesnych samochodów. Ale dzięki nowemu Seven 170 Caterham idzie jeszcze dalej w zakresie redukcji masy. Wyposażony w 3-cylindrowy mały blok turbo o średnicy 660 cm3 pochodzenia Suzuki, który zwykle znajduje się pod maską japońskich kei-carów, angielski rozwija jedynie 84 KM. Ale waży nie więcej niż 490 kg w wersji 170 S, wyposażonej w przednią szybę i wyposażenie o bardzo względnym komforcie. W wariancie 170 R o bardziej radykalnym powołaniu, pozbawionym najmniejszej szyby przedniej i przypominającym prawdziwego wyścigowego Caterhama, na wadze waży zaledwie 440 kg. Tak, waży mniej niż silnik Bugatti Chiron! Oficjalnie importowany do Francji, cena zacznie się od 35 394 euro w wersji 170 S. 170 R będzie zaczynać się od 37 188 euro. Należy pamiętać, że pomimo niskiej mocy samochodu miejskiego w rozmiarze 0”100 nadal może przyspieszyć od 6 do 9 km/h.
Zabawna kombinacja
Diesel w sportowym kabriolecie? W BMW seria 4 oferuje już tę kombinację, delikatnie mówiąc, nieprzystającą do wersji 420d i 430d, rozwijających odpowiednio 190 i 286 koni mechanicznych. Niemiecki kabriolet na szczęście ma wiele wariantów benzynowych, których moc w M510 może sięgać nawet 4 KM. Ale teraz marka śmigieł wprowadza do swojego kabrioletu ciężką artylerię diesla. Nowy M440d xDrive wyposażony jest w sześciocylindrowy silnik olejowy o pojemności 3.0 litra, wytwarzający nie mniej niż 340 KM i moment obrotowy 700 Nm. W połączeniu z napędem na wszystkie koła i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, ten układ napędowy pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5 cali. Na tylnej osi znajduje się również elektroniczny mechanizm różnicowy M Sport, zapewniający dobrą dynamikę. Z pewnością to rozwiązanie techniczne pozwoli uniknąć konieczności płacenia kary w wysokości 30 000 euro, która karze wszystkie GT wyposażone w silniki benzynowe. Ale kto tak naprawdę marzy o wyczynowym kabriolecie napędzanym dużym silnikiem diesla?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)