wiadomość tygodnia

opublikowany 23/07/2021 à 14:10

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

wiadomość tygodnia

Audi RS 3

Zemsta Pierścieni?

W kategorii kompaktowych samochodów sportowych od 3 roku całkowicie dominuje Audi RS 2011. Dzięki bardzo mocnemu silnikowi o bajecznym brzmieniu było to marzenie każdego, mimo że dynamika zachowywała się mniej interesująco niż najlepsze jednostki trakcyjne w swojej kategorii (Renault Megane RS na czele). Ale od 2019 r. Mercedes-AMG sprzedaje A45 S, który jest mocniejszy (421 KM), wydajniejszy i zabawniejszy. To odpowiedź Audi na markę z gwiazdą, która powraca z tym samym silnikiem, ale z ostrzejszym, dynamicznym arsenałem. Pod maską nadal znajdziemy 5-cylindrową architekturę turbo z czasów świetności marki w Grupie B. Jednostka utrzymuje moc 400 KM, ale osiąga moment obrotowy 500 Nm i jest teraz sprzężona z tak wyrafinowanym napędem na wszystkie koła od swojego wielkiego rywala AMG: dzięki mostowi zdolnemu przenieść znacznie większy moment obrotowy niż wcześniej na tylne koła, koniec z podsterownością poprzedniego Haldexa. To nowe Audi RS 3, które teoretycznie potrafi „dryfować”, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3'8 i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h (dwa rekordy w tej kategorii). Nie mogę się doczekać meczu z Mercedesem.

 

Opel Astra

Ładniejsza niż Peugeot 308?

Kilka miesięcy po prezentacji Peugeota 308 trzeciej generacji grupa Stellantis uchyla zasłonę na temat swojego niemieckiego kuzyna. Nowy Opel Astra szóstej generacji wykorzystuje podwozie, technologię i silniki francuskiego kompaktu. Ale ma radykalnie inną konstrukcję niż Peugeot. Zamiast agresywnych krzywizn tego ostatniego, prezentuje piękną czystość z minimalistycznym frontem i wnętrzem w tym samym stylu. Podejście stylistyczne jest trochę nie na miejscu na dzisiejszym rynku, gdzie chętnie mnożymy pochlebne dodatki i inne prowokujące detale. Pod maską nie ma niespodzianek: samochód ma dwa małe silniki benzynowe o mocy 110 i 130 KM, pojedynczy diesel o mocy 130 KM oraz dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy 180 i 225 KM. Nie znamy jeszcze jego ceny, ale rachunek powinien zaczynać się nieco poniżej ceny 308 (24 800 euro). A jeśli marzyłeś o wyczynowej wersji OPC, wiele tracisz: sport nie jest już w programie Opla.

 

poseł Gemballa Marsien

La Porsche wydmy

Miłośnicy nostalgii za eposami Porsche w Dakarze pokochają posłankę Gemballę Marsien. Stworzony przez Marca-Philippa Gemballę, syna Uwe Gemballi, który musiał założyć nową markę z powodu konfliktu prawnego z właścicielami Gemballi, Marsien przybiera formę terenowego 911. Oparty na najnowszym Porsche 911 Turbo S typ 992, korzysta z głęboko zmodyfikowanego podwozia i wzmocnionych zawieszeń, zaprojektowanych przez KW. Prześwit można elektrycznie zwiększyć do 25 cm lub więcej, jeśli zdecydujesz się na opcjonalne zawieszenie o zwiększonym skoku. Nawiązując do zwycięskiego modelu 959 z wyścigu Paryż-Dakar w 1986 r., Marsien jest również wyposażony w silnik typu flat 6 z podwójnym turbodoładowaniem, osiągający moc 750 lub 830 KM, w zależności od wersji. Wystarczający, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w kołach 2”6 i osiągnąć 330 km/h w normalnej konfiguracji, na oponach szosowych. MP Gemballa planuje sprzedać 40 egzemplarzy tego supersamochodu o niezwykłych możliwościach za cenę ustaloną na 495 000 euro bez podatków. Cena ta nie uwzględnia ani opcji, ani ceny 911 Turbo S służącego jako baza (224 796 euro). Tak, to trochę drogie...

19 822

Liczba elektrycznych Porsche Taycan sprzedanych w pierwszym półroczu 6 roku. Prawie tyle samo 2021 (911 20), a znacznie więcej niż Panamer (611 13)

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024