Audi RS 3
W kategorii kompaktowych samochodów sportowych od 3 roku całkowicie dominuje Audi RS 2011. Dzięki bardzo mocnemu silnikowi o bajecznym brzmieniu było to marzenie każdego, mimo że dynamika zachowywała się mniej interesująco niż najlepsze jednostki trakcyjne w swojej kategorii (Renault Megane RS na czele). Ale od 2019 r. Mercedes-AMG sprzedaje A45 S, który jest mocniejszy (421 KM), wydajniejszy i zabawniejszy. To odpowiedź Audi na markę z gwiazdą, która powraca z tym samym silnikiem, ale z ostrzejszym, dynamicznym arsenałem. Pod maską nadal znajdziemy 5-cylindrową architekturę turbo z czasów świetności marki w Grupie B. Jednostka utrzymuje moc 400 KM, ale osiąga moment obrotowy 500 Nm i jest teraz sprzężona z tak wyrafinowanym napędem na wszystkie koła od swojego wielkiego rywala AMG: dzięki mostowi zdolnemu przenieść znacznie większy moment obrotowy niż wcześniej na tylne koła, koniec z podsterownością poprzedniego Haldexa. To nowe Audi RS 3, które teoretycznie potrafi „dryfować”, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3'8 i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h (dwa rekordy w tej kategorii). Nie mogę się doczekać meczu z Mercedesem.
Opel Astra
Kilka miesięcy po prezentacji Peugeota 308 trzeciej generacji grupa Stellantis uchyla zasłonę na temat swojego niemieckiego kuzyna. Nowy Opel Astra szóstej generacji wykorzystuje podwozie, technologię i silniki francuskiego kompaktu. Ale ma radykalnie inną konstrukcję niż Peugeot. Zamiast agresywnych krzywizn tego ostatniego, prezentuje piękną czystość z minimalistycznym frontem i wnętrzem w tym samym stylu. Podejście stylistyczne jest trochę nie na miejscu na dzisiejszym rynku, gdzie chętnie mnożymy pochlebne dodatki i inne prowokujące detale. Pod maską nie ma niespodzianek: samochód ma dwa małe silniki benzynowe o mocy 110 i 130 KM, pojedynczy diesel o mocy 130 KM oraz dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy 180 i 225 KM. Nie znamy jeszcze jego ceny, ale rachunek powinien zaczynać się nieco poniżej ceny 308 (24 800 euro). A jeśli marzyłeś o wyczynowej wersji OPC, wiele tracisz: sport nie jest już w programie Opla.
poseł Gemballa Marsien
Miłośnicy nostalgii za eposami Porsche w Dakarze pokochają posłankę Gemballę Marsien. Stworzony przez Marca-Philippa Gemballę, syna Uwe Gemballi, który musiał założyć nową markę z powodu konfliktu prawnego z właścicielami Gemballi, Marsien przybiera formę terenowego 911. Oparty na najnowszym Porsche 911 Turbo S typ 992, korzysta z głęboko zmodyfikowanego podwozia i wzmocnionych zawieszeń, zaprojektowanych przez KW. Prześwit można elektrycznie zwiększyć do 25 cm lub więcej, jeśli zdecydujesz się na opcjonalne zawieszenie o zwiększonym skoku. Nawiązując do zwycięskiego modelu 959 z wyścigu Paryż-Dakar w 1986 r., Marsien jest również wyposażony w silnik typu flat 6 z podwójnym turbodoładowaniem, osiągający moc 750 lub 830 KM, w zależności od wersji. Wystarczający, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h w kołach 2”6 i osiągnąć 330 km/h w normalnej konfiguracji, na oponach szosowych. MP Gemballa planuje sprzedać 40 egzemplarzy tego supersamochodu o niezwykłych możliwościach za cenę ustaloną na 495 000 euro bez podatków. Cena ta nie uwzględnia ani opcji, ani ceny 911 Turbo S służącego jako baza (224 796 euro). Tak, to trochę drogie...
19 822 Liczba elektrycznych Porsche Taycan sprzedanych w pierwszym półroczu 6 roku. Prawie tyle samo 2021 (911 20), a znacznie więcej niż Panamer (611 13) |
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)