Renault Sport, koniec pewnej ery

Marka Renault Sport stała się Alpine Samochody od 1 maja. Strategiczny wybór, który kładzie kres długiej serii niezwykle popularnych pojazdów sportowych. 

opublikowany 10/05/2021 à 17:40

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Renault Sport, koniec pewnej ery

Komunikat prasowy wydany przez Grupę Renault najbliższy poniedziałek, 10 maja, nie jest zbyt długi, biorąc pod uwagę zakres ogłoszenia. Dwa krótkie akapity, tyle lakonicznych mówców i presto! Renault Sport znika.

Sprytna magiczna sztuczka, którą wyjaśniono „nowa dynamika”, to znaczy „reorganizacja Grupy Renault według marki”. Alpine obecnie będąc czołowym sportowcem francuskiego producenta, przekształciła się w spółkę Renault Sport Cars Alpine Samochody od 1 maja.

 

Inaczej mówiąc, koniec z pojazdami sportowymi oznaczonymi Diamentem! Renault Mégane RS i Clio RS nie zostaną zastąpione. Jeśli fani stuletniej marki szukają sportowego charakteru, pasji i emocji, teraz zostaną poproszeni o skierowanie się w stronę pojazdów Alpine.

To jedyna pociecha: wiedzy mechaników i inżynierów fabryki w Ulis (Essonne) jest zachowany, pod etykietą Alpine. Zespoły będą także w dalszym ciągu świadczyć obsługę klientów właścicielom Renault Network i Renault RS.


Jak zapomnieć Renault Clio Williams z 1994? Zaprojektowali go entuzjaści Renault Sport. ©Renault Media

Robert Bonetto, dyrektor ds. wydajności i inżynierii produktówAlpine ma mieć charakter pozytywny. " Stając się Alpine Ponieważ zespoły rozpoczynają nową dynamikę, bogatą w projekty realizowane przy pomocy zespołówAlpine Wyścigi i wszystkie zawody Grupy Renault. To niezwykle ekscytujący czas dla naszych inżynierów. »

Laurent Rossi, dyrektor generalnyAlpine, przypomina to„istotne jest, aby poszczególne podmioty tworzące jednostkę biznesową nosiły nazwęAlpine i ucieleśniają wartości i ambicje marki. Alpine pragnie być marką sportową premium, przodującą w zakresie innowacji i technologii. Alpine Cars, poprzez swoją wiedzę i doświadczenie w pojazdach sportowych, jest atutem w osiąganiu naszych celów. »

W tym przemówieniu pozostaniemy przy pojęciu „marka sportowa premium”. Nie jestem pewien, czy mężczyźni i kobiety posiadający Renault Sport lub RS docenią tę pozycję, skoro wiemy, że niektóre modele były celowo skierowane do entuzjastów, którzy mieli mniej szczęścia!

 

 

Historia Renault Sport kończy się wraz z Renault Mégane RS Trophy-R i jego rekordami ustanowionymi na trzech prestiżowych torach (Nordschleife, Spa-Francorchamps, Suzuka). Renault Sport to także dwa ekstrawaganckie modele, które stały się legendą w historii francuskiej motoryzacji. R5 Turbo w latach 1980., a następnie fantazyjny silnik Clio V6 umieszczony centralnie z tyłu na początku XXI wieku.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz