Komunikat prasowy wydany przez Grupę Renault najbliższy poniedziałek, 10 maja, nie jest zbyt długi, biorąc pod uwagę zakres ogłoszenia. Dwa krótkie akapity, tyle lakonicznych mówców i presto! Renault Sport znika.
Sprytna magiczna sztuczka, którą wyjaśniono „nowa dynamika”, to znaczy „reorganizacja Grupy Renault według marki”. Alpine obecnie będąc czołowym sportowcem francuskiego producenta, przekształciła się w spółkę Renault Sport Cars Alpine Samochody od 1 maja.
Od żółtego i czarnego po niebieski, biały i czerwony – know-how i pasja motoryzacyjna, która napędza Renault Sport Cars, trwa wraz z rozwojem firmy Alpine Samochody. pic.twitter.com/AsoJehNaaH
— Renault Sport FR (@RenaultSportFR) 10 maja 2021 r.
Inaczej mówiąc, koniec z pojazdami sportowymi oznaczonymi Diamentem! Renault Mégane RS i Clio RS nie zostaną zastąpione. Jeśli fani stuletniej marki szukają sportowego charakteru, pasji i emocji, teraz zostaną poproszeni o skierowanie się w stronę pojazdów Alpine.
To jedyna pociecha: wiedzy mechaników i inżynierów fabryki w Ulis (Essonne) jest zachowany, pod etykietą Alpine. Zespoły będą także w dalszym ciągu świadczyć obsługę klientów właścicielom Renault Network i Renault RS.
Robert Bonetto, dyrektor ds. wydajności i inżynierii produktówAlpine ma mieć charakter pozytywny. " Stając się Alpine Ponieważ zespoły rozpoczynają nową dynamikę, bogatą w projekty realizowane przy pomocy zespołówAlpine Wyścigi i wszystkie zawody Grupy Renault. To niezwykle ekscytujący czas dla naszych inżynierów. »
Laurent Rossi, dyrektor generalnyAlpine, przypomina to„istotne jest, aby poszczególne podmioty tworzące jednostkę biznesową nosiły nazwęAlpine i ucieleśniają wartości i ambicje marki. Alpine pragnie być marką sportową premium, przodującą w zakresie innowacji i technologii. Alpine Cars, poprzez swoją wiedzę i doświadczenie w pojazdach sportowych, jest atutem w osiąganiu naszych celów. »
W tym przemówieniu pozostaniemy przy pojęciu „marka sportowa premium”. Nie jestem pewien, czy mężczyźni i kobiety posiadający Renault Sport lub RS docenią tę pozycję, skoro wiemy, że niektóre modele były celowo skierowane do entuzjastów, którzy mieli mniej szczęścia!
Historia Renault Sport kończy się wraz z Renault Mégane RS Trophy-R i jego rekordami ustanowionymi na trzech prestiżowych torach (Nordschleife, Spa-Francorchamps, Suzuka). Renault Sport to także dwa ekstrawaganckie modele, które stały się legendą w historii francuskiej motoryzacji. R5 Turbo w latach 1980., a następnie fantazyjny silnik Clio V6 umieszczony centralnie z tyłu na początku XXI wieku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)