Sprzedaż Toyoty F1, kasku i Lancii Delta S4: dobre oferty tygodnia w Rétromobile

Na marginesie targów Rétromobile 2020 w Paryżu na kilku aukcjach zaprezentowanych zostanie kilka pięknych egzemplarzy z historii sportów motorowych.

opublikowany 02/02/2020 à 12:51

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Sprzedaż Toyoty F1, kasku i Lancii Delta S4: dobre oferty tygodnia w Rétromobile

Oficjalna sprzedaż targów Rétromobile (od 5 do 9 lutego w Porte de Versailles w Paryżu) zaoferuje m.in. Ferrari 126 C3 z 1983 r, ale w najbliższych dniach w stolicy Francji odbędą się kolejne wydarzenia tego typu.

W RM Sothebys w sprzedaży znajduje się hełm ze szczególną historią, ponieważ był noszony przez Michael Schumacher podczas jego zwycięskiego Grand Prix Malezji w 2001 roku. Zawody rozgrywane na torze Sepang od pierwszych okrążeń charakteryzowały się gwałtowną burzą. 

„Kaiser” został uwięziony, podobnie jak jego kolega z drużyny Ferrari, Rubensa Barrichello. Następnie obaj mężczyźni stracili czas na zmianę opon w boksach, ale ogromny bałagan sprawił, że Michael Schumacher pozostawał za kolegą przez ponad minutę!

 

 

Samochód bezpieczeństwa był zmuszony zneutralizować lekarza rodzinnego, aby umożliwić oczyszczenie wielu samochodów utkniętych w żwirze. Startując z serca peletonu, Michael Schumacher odzyskał prowadzenie na 16. okrążeniu i nigdy go nie oddał. Oszacować: 40 000 do 60 000 euro.

W Bonhams możesz licytować la Toyota TF108-05 utilisée par Jarno Trulli lors de son podium au Grand Prix de France 2008. Cena zakupu jest bardzo konkurencyjna: od 60 000 do 80 000 euro! No dobrze, on brakuje silnika V8 i cały system elektroniczny, ale zaimponowałbyś swoim sąsiadom.


© Bonhams

Wizualnie nadwozie zostało dostosowane do przepisów na rok 2009 poprzez uproszczony i szerszy przedni błotnik, podczas gdy tylne skrzydło jest wyższe niż w wersji na rok 2008. Poniżej znajduje się podwozie nr 05, zachowane na poprzedni sezon. 

Jeśli chcesz mieć prawdziwy silnik w wymagającym samochodzie, podnieś stawkę około 600 000 euro za rzadką Lancię Delta S4 Stradale. Jest to po prostu wersja małoseryjna (80 egzemplarzy), którą włoski producent zbudował w celu uzyskania homologacji w Grupie B.

Ta kopia to tylko suma Od momentu oddania do użytku w 3 r. przejechał 000 kmi biorąc pod uwagę jego nieprzewidywalną naturę, ma to sens. Delta S4 ma rurowe podwozie, a jej czterocylindrowy silnik jest diabelski. 


© Bonhams

Dzięki unikalnemu układowi sprężarki objętościowej powiązanej z turbosprężarką moment obrotowy eksploduje, a czas reakcji turbosprężarki jest minimalny. Moc wynosi 250 koni mechanicznych przy 6 obr./min przy masie 750 kg. Przy rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 1% z przodu i 200% z tyłu, uważaj na poślizg!

Czy jesteś zastraszony? Nie panikuj, dostępna jest również Lancia Delta HF Integrale 8V Group A. Model ten był używany w testach przez legendy Markku Alena i Miki Biasion w 1988 roku ze słynnymi barwami Martini Racing i kosztuje od 280 000 do 320 000 euro. 


© Bonhams

Problem w tym, że nie ma homologacji drogowej. Ale po tej kontroli będziesz miał szansę usiąść na tym samym miejscu co Markku Alen (jego imię i nazwisko jest zapisane na siedzeniu)! 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz