Alain Marguet: „Wolałem Gordiniego od Arts et Métiers”

Zaczynał pod rozkazami Amédée Gordiniego, zanim stał się jednym z filarów epopei Renault w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i Formule 1. Obecnie na emeryturze były producent silników zaprasza nas na spacer niedaleko Castellet do opowiedz nam o swojej podróży z Viry-Chatillon do Signes, w Var, przez Modenę we Włoszech…

opublikowany 13/05/2022 à 17:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Alain Marguet: „Wolałem Gordiniego od Arts et Métiers”

Alain Marguet otworzył dla nas swoje pudełko wspomnień © Bernard Asset

Co sprowadziło Cię do małego miasteczka Beausset, u podnóża płaskowyżu Castellet?

Z Jacques’em Féretem z działu zawodów Renault, przyjechaliśmy z Paryża na testy R12 Gordini w 1970 roku. Tor był ledwo ukończony. Był tylko asfalt, bez trybun. Właściwie tego dnia po prostu zakochałem się w Var! Wróciłem tam na wakacje. Potem, kiedy zabrano mnie do pracy dla Larrousse’a F1Osiadłem tam i nie wyjeżdżałem przez dwadzieścia siedem lat.

Czy pochodzisz z Paryża? 

Nie, urodziłem się w Reims (Marna), niedaleko głównych obiektów sportów motorowych. Był GP Francji (11 wydań od 1950 do 1966. Przypis redaktora) i 12 godzin. Zabrał mnie tam ojciec, a potem pojechałem tam z przyjaciółmi. Umieściliśmy jeden w bagażniku R8, aby zaoszczędzić na cenie biletu. Bardzo miłe było wówczas to, że stajnie przeniesiono do pobliskich garaży. Tam Stabilny Ferrari przeniosło się do Fiata, Alpine w Renault itp., a ja opuszczałem zajęcia, żeby chodzić po okolicy. Samochody można było zobaczyć z bliska.

Czy stamtąd wzięło się Twoje powołanie?

Ona już tu była! Urodziła się, gdy mój ojciec zaczął kupować Alfa Romeo, Giulietta Sprint i inne. Miałem około piętnastu lat. Mechanikę już opanowałem. Razem z przyjacielem majstrowaliśmy przy jego rodzinnym starym Hotchkissie, a ja przy Citroënie B2. Potem miałem wózek, którego działanie uległo poprawie. 

Carpooling z Alainem Marguetem © Bernard Asset

Dlatego mechanicy sprowadzili Cię do sportów motorowych… 

Zdałem patent t

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz