Ari Vatanen: „W swoim postępowaniu jestem szczery, nie kalkuluję”

Prawie 600-kilometrowy etap Tour Auto z Paryża do La Baule (Loara-Atlantique) był zbyt krótki, aby opisać całe życie najbardziej Francuza z Finów. Król Pikes Peak jest ambasadorem BMW France od siedmiu lat i co roku przemierza francuskie drogi jako woźny. W przypadku Ari wymagana jest znajomość, nawet od samego początku!

opublikowany 06/05/2022 à 17:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ari Vatanen: „W swoim postępowaniu jestem szczery, nie kalkuluję”

Ari Vatanen © Peter Auto / M. Bonnevie

Przepraszam za półgodzinne opóźnienie, dźwięk alarmu był zbyt cichy! Jak masz na imię ?

Medhi! Ale to nie ma znaczenia, udało mi się przeczytać książkę drogową, trzeba jechać do Château de Rambouillet (Yvelines).

Biedny Medhi, mój biedny Medhi! To nie jest zbyt profesjonalne z mojej strony. Włączymy trochę ogrzewania. Podziwiam pasjonatów samochodów zabytkowych, nie potrafię jeździć bez komfortu współczesnych samochodów.

Czy znasz BMW?

Jeździłem już dla tej marki w zawodach, nawet jeśli było to rzadkie! Brałem udział w biegu na 1000 jezior w 1988 roku na motocyklu M3 Group A przygotowanym przez Prodrive. Poddałem się ze względu na uszkodzony drążek kierowniczy. Na lodzie wziąłem udział w 24-godzinnym wyścigu w Chamonix i Trofeum Androsa również na Silhouette M3.

Jednak dla większości naszych czytelników Twoje imię rymuje się z Peugeot !

Liczba 205 była piekielnie duża! To samochód, który pozostawił po sobie ślad. Nie zdawałem sobie sprawy, że okres w Grupie B stanie się legendarny. Lata 1980. przeżyłem jak na kolejce górskiej. Gdy tylko w 16 roku pojechałem T1983, wiedziałem, że to zadziała. Ostrzegano mnie jednak: „ Trudno jest znaleźć Francuzów, nie mówią po angielsku. » Znałem dobrze Jeana Todta (ówczesny szef Peugeot Talbot Sport. Przypis redaktora), potem poznałem Jean-Claude’a Vaucarda (Główny inżynier. Przyp. red.) i mechaniki. Coś wisiało w powietrzu. To było nieuchwytne, jak rodzaj cichej pewności. Byłem na to wrażliwy.

Czy mówiłeś już po francusku?

Nie, wcale. Jedynym mechanikiem, który mówił po angielsku, był Portugalczyk Carlos Barros. Todt, Vaucard i pozostali poszli dla mnie uczyć się angielskiego w szkole. (śmiech) Dopiero w 1990 roku, kiedy przeprowadziłem się do Francji, naprawdę nauczyłem się tego języka.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz