Tiziano Siviero: „Ryzyko, które podjęliśmy, było ogromne”

Jako jedyny pilot, który wraz z Mikim Biasionem wygrał zarówno Rajdowe Mistrzostwa Europy, jak i Świata, Włoch przeżył legendarną – choć tragiczną – epopeję Lancii w Grupie B. Te dramaty lat 1980. ukształtowały jego troskę o bezpieczeństwo, obszar, który teraz stara się ulepszyć w rajdach rajdowych.

opublikowany 16/07/2021 à 11:05

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Tiziano Siviero: „Ryzyko, które podjęliśmy, było ogromne”

Nie widziałem Cię na liście zgłoszeń, a mimo to masz na sobie naklejki Silk Way Rally!

W ramach tych zawodów jestem Delegatem ds. Bezpieczeństwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Śledzę podróż na tym pokładzie Toyota Land Cruiser, wyposażony w silnik V8, bardzo przydatny na długich dystansach.

Nie możemy zrobić sobie z Tobą zdjęć za kierownicą?

To nie jest mój pojazd. Tak naprawdę został wynajęty przez organizację i dostałem rosyjskiego kierowcę. On nie mówi ani nie rozumie angielskiego, ale mogę spróbować... (to porażka).

To nie ma znaczenia, nadal cieszmy się tym pięknym otoczeniem. Poza tym, gdzie jesteśmy?

Jesteśmy na biwaku etapu maratonu w Kosh-Agach w Rosji, niedaleko granicy z Mongolią. Szkoda, że rallye nie idź tam (zmieniona trasa ze względu na Covid-19. Przyp. red.), gdyż na pustyni Gobi znajdują się moim zdaniem najpiękniejsze wydmy na świecie. Nie jest to wielka pustynia, ale krajobraz jest zachwycający, z jeziorami pośrodku piasku.

Na czym polega Twoja praca w FIA?

Ta rola istnieje od dawna w WRC i jest zajmowane przez Michèle Mouton (Patrz Carpooling, Ach nr 2178. Notatka redaktora). W rajdzie rajdowym taka pozycja została wymyślona w tym roku. Do moich obowiązków należy obserwacja i odnotowywanie ewentualnych ulepszeń bezpieczeństwa. Wszystko to dzieje się w ramach zbliżających się Mistrzostw Świata w tej dyscyplinie w 2022 roku. Organizacja jest podzielona w następujący sposób: jest obserwator oceniający wyścig, kierownik medyczny, który musi kontrolować wyposażenie karetek i helikopterów, a także delegat ds. bezpieczeństwa, w tym przypadku ja w tej chwili. Muszę się upewnić, że całe bezpieczeństwo jest na światowym poziomie. Biorąc pod uwagę młodość tego stanowiska, wprowadzamy specyfikacje dla

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz