Jean-Marc Finot: „Nigdy nie myślałem o niczym innym niż samochody”

Szef sportów motorowych w Stellantis zaprosił nas na niedzielną przejażdżkę w pobliżu Fontainebleau (Seine-et-Marne) swoją Alfą Romeo Giulia GTV 2000, z którą brał udział w Rajdzie Historycznym Monte-Carlo 2023. Kariera rozpoczęła się w Peugeot w 1986 roku i aby omówić powrót marki do Lwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

opublikowany 24/02/2023 à 18:00

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Jean-Marc Finot: „Nigdy nie myślałem o niczym innym niż samochody”

Jean-Marc Finot – dyrektor Stellantis Motorsport © Fabien Gérard

Dziękujemy za przyjęcie nas tak wspaniałym Alfa Romeo Julia. Co możesz nam o niej powiedzieć?

To samochód, który kupiłem dwa lata temu. Po fuzji FCA (Fiat Chrysler Automobile) i PSA w styczniu 2021 r. odwiedziliśmy muzeum Arese (Muzeum Alfy Romeo we Włoszech. Nota wydawcy) z Jean-Pierre'em Ploué (dyrektorem ds. projektowania firmy Stellantis) i Jean-Philippe Imparato (dyrektorem generalnym Alfa Romeo). Po powrocie do Francji, kilka tygodni później, zacząłem szukać samochodu, aby wziąć udział w zawodach Rajd samochodowy Historyczne Monte Carlo. Dostępnych było dla mnie kilka opcji, w tym Alfa Romeo. Chociaż wolałem Alfettę z bardziej przystępnym budżetem, miałem okazję znaleźć w stodole i znalazłem to coupe Bertone 25 kilometrów stąd! Trzeba powiedzieć, że mam pewne historyczne powiązania z Alfą Romeo. Podczas studiów inżynierskich moi dwaj wujkowie pracowali dla tej marki we Francji i miałem nie mniej niż pół tuzina samochodów Quadrifoglio. Znaleźli mi nieużywane pojazdy w garażach w okolicach Paryża, które naprawiłem przed sprzedażą, co pozwoliło mi sfinansować część mojej edukacji. Ten samochód ma w sobie coś z Prousta Madeleine.

Czy mechanika jest dziedziną, która zawsze Cię fascynowała?

Wpadłam w to, gdy byłam mała. Jest prowadzony przez rodzinę i zawsze miałem stare samochody i inne rzeczy do majsterkowania. To zawsze była pasja.

Jaka jest historia tego samochodu?

Poprzedni właściciel brał udział w Rallye Neige et Glace, a jego żona brała udział w Rallye des Princesses na początku XXI w. Samochód był przechowywany w 2000 r. i od tego czasu nie był używany. W szopie było bardzo sucho, więc przynieśliśmy je na tacy. Przyjechał w niedzielę rano i w niedzielę wieczorem silnik już pracował.

Jest zatem symbolem fa

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz